مطالب میجیک

تبعات پایین آمدن اعتماد به نفس در زنان/آسیب های روانی فضای مجازی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سمیرا احمدی ، روانشناس و نویسنده کتاب های اعتماد به نفس گفت: “بسیاری از نارضایتی ها در داخل به دلیل برداشت ها و نگرانی های خودساخته است ، به ویژه در زنان که بیشتر از مردان به این کار ذهنی توجه دارند.” که بر الگوهای لوکس و زیبا در محیط تأثیر می گذارد.

وی گفت: “موفقیت ، خوشبختی و حتی جذابیت و زیبایی از روی هدف شروع نمی شود ، معمولاً چالش ها به خودی خود ایجاد می شوند و خوشبختی را پس از اقدام یا تغییر وقایع تعیین می كنند.” در حقیقت ، این باعث می شود که برخی از خانم ها از اعتماد به نفس کمتری برخوردار شوند ، مانند این ایده که اگر لاغر و لاغرتر باشند ، به تنهایی وضعیت بهتری خواهند داشت ، مشکلی که در سال های اخیر بسیار رایج شده و منجر به رژیم های سخت غذایی شده است. و گاهی خطرناک اولین مشکل و نگرانی زنان است.

احمدی ادامه داد: چالش های ذهنی مداوم و ذهنی خود شکننده که منجر به ضعف غذا خوردن ، عشق به خود ، درک محیط و حتی دوستان از دست رفته می شود ، زیرا فکر می کند کافی نیست.

وی گفت: “فضای مجازی به یکی از دلایل عدم اعتماد به نفس تبدیل شده است.” حتی برخی افسرده می شوند و از خود و دیگران متنفر می شوند.

احمدی اعتماد به نفس در جامعه زنان را مهم و مهم می داند و می گوید: “اعتماد به نفس به معنای دانش و آگاهی است و داشتن تصویر صحیح از استعداد ، توانایی ها ، محدودیت ها و اهداف ، در واقع باید بداند چه اهدافی انتخاب می شود و اهداف آنها با توانایی ها و توانایی های آنها مطابقت دارد. به عبارت دیگر ، اعتماد به نفس به معنای اعتقاد به توانایی ها و استعدادهای خود و احساس رضایت است ، زنان باید سخت روی این موضوع کار کنند.

این نویسنده می افزاید: “زنان باید باورهای خود را با توانایی های خود تغییر دهند و بپذیرند که تحت هر شرایطی ، موقعیت مورد نظر است.” او باید خود را مقایسه کند و لازم نیست خودش را با شخص دیگری ثابت کند.

وی با اشاره به فرهنگ سازی و افزایش اعتماد به نفس و اعتماد به نفس در زنان گفت: این فرهنگ باید در اولویت اصلی زنان باشد زیرا در بسیاری از موارد اعتماد به نفس باعث می شود زنان آمادگی روانی لازم برای پیشرفت و ترویج.” این بدان دلیل است که آنها به توانایی بالقوه خود اعتقادی ندارند.

احمدی خلاصه می کند: “زنانی که مطمئناً خود را می شناسند ، زندگی را نسبت به دیگران ترجیح می دهند و تصور نمی کنند این به معنای دردسر برای عدم موفقیت و بدشانسی دائمی باشد.” آنها به سطحی از رضایت درونی رسیده اند که نعمت هایی را که دریافت کرده اند ارج می نهند و معمولاً بدنبال آنچه که ندارند نمی روند بلکه بیشتر آنچه را که دارند استفاده می کنند. در حقیقت ، او به جهان مثبت نگاه می کند و سعی می کند جنبه های مثبت زندگی را ببیند ، زیرا می داند چنین نگرشی می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

دکمه بازگشت به بالا