برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

سنگ مناسب نمای رومی

انواع تراورتن برای نماهای رومی

خوشبختانه ایران یکی از منابع سنگ پرطاووسی در دنیا است و زمینه رنگ کرم نیز جز فرآوان ترین نوع تراورتن در ایران است. از برندهایی که در این سبک از نما می توان استفاده کرد، نام های تجاری زیر می باشند که به شرح زیر است:

  • تراورتن دره بخاری: دارای دو مدل استخوانی و پفکی است و سعی کنید برای نما رومی از مدل استخوانی آن استفاده کنید. زمینه رنگ اصلی آن کرم است و یکی از گزینه های اصلی جهت این سبک نما نیز می باشد. قیمت تراورتن کرم دره بخاری نسبت به رنگ سفید آن کمتر است، در نتیجه نیاز به هزینه بیشتر جهت استفاده از این برند در نما نیست.
  • تراورتن حاجی آباد: سورت ابروبادی آن به نسبت از تقاضا بیشتری در بازار جهت پیاده سازی نما رومی برخوردار است، زیرا به خوبی طرح و تراش هایی که در این مدل نماها اجرا میشود را نشان میدهد.
  • تراورتن تکاب
  • تراورتن طرق
  • تراورتن آبگرم

ویژگی های نمای رومی

با در نظر گرفتن عناصر نمای رومی می توان مشاهده کرد که قوس های گرد و عریضی در طراحی این نما استفاده شده است. این قوس ها به ساختمان ظاهری متفاوت و جلوه ای خاص می بخشند.

همچنین، تقارن بین عناصر نمای رومی نیز نقش مهمی در جلب توجه و شکوه ساختمان دارد. در نمای رومی، اصل تقارن به طور کامل رعایت شده است تا چشم اندازی هماهنگ و هماهنگی در طراحی به وجود آید.

در ادامه در نمای رومی از پنجره های بلند صاف یا قوس دار استفاده شده است. این پنجره ها علاوه بر ایجاد دید خوب از داخل و بیرون ساختمان، نمایی زیبا و خیره کننده به ساختمان می بخشند.

اجرای نمای رومی با سنگ | قیمت سنگ نما رومی سفید

سقف بلند نیز یکی از ویژگی های مهم نمای رومی است. این سقف بلند، فضایی با دید آزاد و مساحتی بزرگ برای ساکنان فراهم می کند و ساختمان را به شکوه و جلال می رساند.

در طراحی نمای رومی، منحنی ها نیز به صورت فراوان استفاده شده اند. این منحنی ها، به طراحی کلاسیک و شیک نما کمک می کنند و در کنار آن حس راحتی و آرامش در انسان القا می کنند.

امروزه طراحی نماهای ساختمان های زیادی به سبک رومی انجام می شود و با نگاه کوتاهی به این ساختمان ها، می توان به راحتی با ویژگی های گفته شده آشنا شد. در نهایت نمای رومی با ترکیبی از قوس ها، تقارن عناصر، پنجره های بلند، سقف بلند و منحنی ها، به ساختمان جلال و شکوهی را بخشیده و حس راحتی و آرامشی فراوان در انسان به وجود می آورد.

دکمه بازگشت به بالا