مطالب میجیک

معاون وزیر ورزش: المپیکی شدن زنان موفقیت بزرگی است اما باید مدال بگیریم

مهین فرهادی زاد متقاعد شده است که کسب سهمیه المپیک توسط بانوان ورزشکار ایرانی یک موفقیت است اما او همچنین باید به فکر کسب مدال در این بازی باشد.

مهین فرهادی زاد در گفت وگو با میجیک ، به حضور زنان ایرانی در بازی های المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: “پس از پیروزی انقلاب ، زنان حداقل با فاصله ای وارد مسابقات شدند. از آن زمان به بعد ، آنها قادر به ورود به صحنه هایی از این دست هستند. ما در المپیک 1996 ، 2000 و 2004 با Wildcard بازی کردیم ، اما از آن زمان ورزشکاران با کسب سهمیه ها توانستند به المپیک برسند.

وی افزود: بانوان ورزشکار نشان دادند که از ظرفیت ایجاد شده توسط فدراسیون ورزش برای حضور در مسابقات قهرمانی بهره مند شده اند. این سهمیه بسیار موفقیت آمیز بود ، اما ما همچنین باید در مورد دخترانی که روی صحنه هستند فکر کنیم که امیدوارم به زودی در دسترس قرار بگیرند و دخترانی که دوست داشتیم بتوانند کاملاً روی صحنه بروند.

فرهادی زاد در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید کاروان ایران در آن دوره می تواند نتایج مطلوبی را از وزیر ورزش بدست آورد؟ وی گفت: “چرا که نه ، فراموش نکنیم که دنیا از ویروس کرونا رنج می برد ، که کمی نقض استاندارد است ، بنابراین شاید نتوانیم دقیقاً بگوییم که در مقایسه با گذشته کجا هستیم ، اما فدراسیون ها متفاوت هستند. وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک در همین وضعیت بودند. “کرونا اقدامات مختلفی را برای این ورزشکاران انجام داده است و او نیز پاسخ داده است.

وی در مورد تعداد سهمیه بانوان ایران در المپیک توکیو گفت: رشته ای که دختران در این دوره بازی می کنند بسیار متفاوت است. ما در رشته های تیروکمان ، تکواندو ، کاراته ، قایقرانی ، دو و میدانی و بدمینتون سهمیه داریم ، یعنی در شش رشته سهمیه کسب می کنیم که این یکی از تلاش های فدراسیون برای حضور در المپیک است ، یعنی آنها تلاش بیشتری می کنند و به مرحله بالاتر می رسند مرحله.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تعادلی در رفتار زنان و مردان ایجاد کرده است؟ وی گفت: نگاه رئیس فدراسیون جهت دارد. از طرف دیگر با توجه به اعتقادات ، اعتقادات ، شرایط و ملاحظات فرهنگی کشور از ابتدای انقلاب ، تنها منطقه ای که بیشترین فضا را برای زنان ایجاد می کند ، ورزش است ، زیرا طبق ملاحظات فرهنگی ، ورزش زنان باید مدیریت شود توسط زنان ما یک هزار مربی زن داریم که ورزش بانوان را مدیریت می کنند ، 80 هزار داور داریم که مسابقات را انتخاب می کنند و همچنین شاهد مدیریت زنان در زمینه های مختلف هستیم.

فرهادی زاد افزود: جهان و IOC با توجه به تعداد رویدادها و همچنین حضور در رویدادهای مختلف و سایر م componentsلفه ها به سمت یک نگاه هماهنگ و متعادل بین زن و مرد پیش می روند. ما به دلیل ملاحظات فرهنگی ، در بسیاری از شاخص های IOC فضای متعادلی داریم ، اما باید به سراغ حوزه های دیگری برویم که تا حدودی قادر به انجام آنها نبوده ایم. خوشبختانه ، این فضا در فدراسیون و در تلاش برای ایجاد تعادل در برنامه های زنان و مردان ایجاد شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا