مطالب میجیک

بیمه زنان خانه دار؛ چالش حوزه زنان و خانواده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فرشته روح افزا، استاد و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار آنلاین در خصوص اولویت های حوزه زنان در جامعه امروزی گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین و نگران کننده ترین چالش های این حوزه است. بیمه زنان خانه دار است.» است.

وی افزود: معتقدم ازدواج، ازدواج، زایمان باید یک کار سخت تلقی شود تا زنان ما به امید برخورداری از وضعیت مالی و آینده بهتر خانه را ترک نکنند؛ چنین قانونی باید در مورد زنان شاغل نیز صدق کند، زیرا زن شاغل کار را دو بار انجام می دهد.

روح افزا در خصوص منابع موجود برای رسیدگی به مسائل بیمه ای زنان خانه دار گفت: منابعی برای این طرح ها وجود دارد و می توان با کار دقیق از طریق قرارداد با شرکت های بیمه این نگرانی ها را برطرف کرد.

استادان و پژوهشگران درباره زنان پیشنهاد می کنند که جایگاه زن در خانه مشخص باشد: جایگاه زن در خانه مشخص باشد و زن و مرد بر سر حقوق خود با یکدیگر دعوا نکنند.

وی گفت: به عنوان مثال باید برای مشکل مهریه راه حلی داشته باشیم و سوال اصلی این است که چرا قانون تسهیل ازدواج در این زمینه وضع نمی شود؟

اساتید و پژوهشگران حوزه زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید بر حل مشکلات خانواده تمرکز کنیم، خاطرنشان می‌کنند: مشکلات دیگری که قابل حل نیست. این یک قانون ضد خشونت است و با وجود اینکه لایحه حمایتی در مجلس به تصویب رسیده است، اما هنوز به تصویب نرسیده است.

وی افزود: نمایندگان زنان و امور خانواده باید به دنبال اقتدار خانواده باشند و نباید با قوانین پیچیده با زن و مرد مبارزه کنیم و باید در کاهش آمار طلاق و حفظ امنیت ازدواج تلاش کنیم.

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده گفت: یکی از موضوعاتی که در امور ما وجود دارد اصلاحات قانونی با الگوی غربی است، اما باید بدانیم که غربی ها اگر برای ما نسخه بنویسند ناراحت نمی شوند. مثلاً سوسیالیسم اضطراری در غرب با تمام امکانات کار نمی کند و این قانون است که اجرا می شود.

وی افزود: معتقدم قوانین موجود در مورد زنان و خانواده باید با نظارت بر جامعه هدف و نحوه اجرای آن در دستگاه های مختلف تصویب شود و همه زنان را شامل شود و بخشی را در نظر نگرفته و بخشی دیگر را ترک کند.

دکمه بازگشت به بالا