مطالب میجیک

قوانین حوزه زنان و خانواده نیازمند اصلاح است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی در اولین جلسه علنی کارگروه زنان و خانواده برنامه هفتم توسعه افزود: گسترش قانون در حوزه زنان بیشترین آسیب را به این جامعه هدف در حوزه زنان وارد می کند. پیاده سازی.

ارتباط: تدوین و تدوین قوانین جامع در حوزه زنان در واقع رویکردی است که نظام حقوقی را در حوزه زنان و خانواده اصلاح و بازنگری می کند.

وی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در ارتباط با زنان و خانواده زیاد است، اظهار داشت: ازدواج و طلاق، کرامت زنان، تحصیل و اشتغال، زن سرپرست خانوار، بهداشت و رفاه، اوقات فراغت، فضای مجازی، پیشگیری از آسیب ها. بهبود ساختار خانواده، مسائل جوانان جمعیت، کودکان و محیط از جمله موارد مهمی است که در این زمینه مشاهده و شناسایی شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در برنامه هفتم با نکات مهمی در موضوع خانواده روبرو هستیم و این یکی از چهار محور اصلی است که در سند تحول ویژه و حوزه زن و خانواده آمده است. با هدف ارتقای این نهاد و پایداری آن.

قانون خانواده پیچیده است

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تدوین قوانین جدید و رویکرد جدی به حقوق زنان نیازمند تلاش جدی است، اظهار داشت: حقوق خانواده پیچیده و به هم پیوسته است که اجماع بر مفاد قانونی، به خصوص در این زمینه دشوار است.

زهرا سجادی، رئیس انجمن زنان متفکر نیز گفت: در قانون تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، ما از نظر قانون کار، هویت و… تفاوتی بین زن و مرد قائل نیستیم، اصرار داریم. داشتن کودکان به روش های دیگر

وی ادامه داد: در مواقعی که موانع قانونی وجود دارد، زنان به جای اینکه از ترس از دست دادن منبع درآمدی که ناشی از کمبود آنهاست، از مادر شدن خودداری کنند، بدون نگرانی از دست دادن فرصت کار، ازدواج کرده و بچه دار شوند. در این زمینه امیدواریم با تجمیع و اصلاح قوانین در این زمینه مشکل برطرف شود.

سجادی با بیان اینکه ایران اکنون محور مقاومت در خاورمیانه و جهان است، گفت: نباید در حوزه خانواده و زنان منفعلانه عمل کنیم. مدافع حقوق خانواده در جهان باشید و الگویی برای کشورهای دیگر باشید. در اين زمينه.

دکمه بازگشت به بالا