اقتصادی

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

شورای برنامه ریزی بعثت و سازمان حج و زیارت سهمیه ارزی حج 1403 برای هر زائر را 500 یورو اعلام کرد.

به گزارش میجیک، ایمان شمسایی – معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج – در جلسه شورای برنامه ریزی بعثت مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با تایید بانک مرکزی هر زائر. 1403 می تواند با دریافت 500 یورو با نرخ اعلام شده توسط این بانک از شعب بانک های معرفی شده در سراسر کشور نمایندگی دریافت کند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارزی سالیانه مسافر خارج از کشور محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست به بیان آخرین روند ثبت نام کاروان های حج پرداخت. عملیات ثبت نام حج در استان ها رو به اتمام است و روند اخذ روادید زائران در سال 1403 تاکنون به خوبی پیش می رود. «رقم طلب» برای 74 هزار زائر و بیش از 10 هزار نفر از «رقم طلب» پذیرفته شده و پس از آن ویزا پذیرفته می شود.

سهمیه ارزی زائران مشخص شد

نصرالله فرهمند – مدیرعامل موسسه فرهنگی سعادت عمره که مسئولیت عملیات عمره را بر عهده دارد از برنامه اعزام زائران ایرانی عمره به عربستان قبل و بعد از اعمال حج خبر داد و گفت: هماهنگی با شرکت های هواپیمایی انجام شده است. و پیش بینی می شود پس از بهره برداری از حج 1403 با توجه به زیرساخت های پیش بینی شده 20 ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره بعد از حج) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از 9 سال وقفه از 12 اردیبهشت آغاز شده و بازگشت به کشور تا 3 اردیبهشت ادامه دارد. در این مدت حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام می شوند. طبق آمار سازمان حج و زیارت کمتر از 6 میلیون نفر در عمره هستند.

همچنین قرار است عملیات حاجی تماتو 1403 از 24 اردیبهشت آغاز شود و پروازهای اعزامی حجاج تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود 87500 نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که حدود 900 هزار نفر به حج مشرف شده اند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا