مطالب عمومی

نحوه محاسبه هزینه موشن گرافیک در سال ۱۴۰۳

آفتاب نیوز :

امروزه موشن گرافیک به ابزاری محبوب برای جذب مخاطبان و انتقال پیام های برند تبدیل شده است. اما با تعداد بسیار زیاد سبک‌ها و سطوح کیفی مختلف موشن گرافیک، تعیین قیمت مناسب برای یک پروژه موشن گرافیک می‌تواند کمی دشوار و چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل در این مقاله به بررسی آن عامل می پردازیم هزینه موشن گرافیک در سال 1403، ما در مورد تأثیر بحث می کنیم و راهنمای جامعی برای برآورد دقیق بودجه یک پروژه موشن گرافیک ارائه می دهیم. هدف از بررسی هزینه موشن گرافیک این است که بتوانید با درک کامل عوامل موثر بر قیمت موشن گرافیک با هنرمندان موشن گرافیک مذاکره کنید و بهترین نتایج ممکن را بگیرید.

نوعی موشن گرافیک

موشن گرافیک در سبک های مختلف و به روش های مختلف تولید می شود. هر کدام از این روش های تهیه موشن گرافیک هزینه متفاوتی دارند. برای اینکه بررسی دقیقی در مورد انواع موشن گرافیک و هزینه هر کدام داشته باشیم به اختصار به انواع موشن گرافیک اشاره می کنیم.

موشن گرافیک دو بعدی

موشن گرافیک های دو بعدی با استفاده از اشکال و تصاویر دو بعدی متحرک ایجاد می شوند. موشن گرافیک های دو بعدی ساده تر از موشن گرافیک های سه بعدی هستند و بنابراین قیمت موشن گرافیک های دو بعدی کمتر از موشن گرافیک های سه بعدی است. این سبک از موشن گرافیک اغلب محبوبیت بیشتری دارد زیرا مقرون به صرفه است. از این نوع موشن گرافیک برای ساخت موشن گرافیک برای تبلیغات و ویدیوهای معرفی محصول و … استفاده می شود.

· گرافیک متحرک سه بعدی

در موشن گرافیک سه بعدی از مدل های سه بعدی برای ساخت فیلم استفاده می شود. موشن گرافیک سه بعدی نیاز به زمان و تخصص بیشتری دارد. نتیجه طبیعی تر و حرفه ای تر است. طبیعی است که این نوع موشن گرافیک باید توسط افراد متخصص و حرفه ای طراحی شود. در نتیجه قیمت این نوع موشن گرافیک از موشن گرافیک دو بعدی بیشتر است.

· توقف حرکت

در روش حرکت را متوقف کنید از اشیاء واقعی برای ایجاد موشن گرافیک استفاده می شود. حرکت آهسته اجسام و عکاسی و ترکیب تصاویر باعث ایجاد استاپ موشن می شود. این روش ساخت موشن گرافیک که بسیار خلاقانه است نیاز به تجهیزات فیلمبرداری دارد و چون کار وقت گیر است هزینه زیادی دارد.

موشن گرافیک ترکیبی

موشن گرافیک ترکیبی همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از روش های طراحی موشن گرافیک است که در بالا ذکر شد. موشن گرافیک ترکیبی یک روش خلاقانه و منحصر به فرد برای طراحی موشن گرافیک است. هزینه طراحی موشن گرافیک ترکیبی نیز با روش های دیگر متفاوت است.

هزینه موشن گرافیک

کاربردها و مزایای موشن گرافیک

محتوای ویدیویی جذابیت بصری زیادی دارد و در این میان موشن گرافیک جایگاه ویژه ای برای جلب توجه مخاطب دارد. موشن گرافیک برای اهداف مختلفی مانند تبلیغات، آموزش، معرفی محصول و … استفاده می شود.

موشن گرافیک مزایای بازاریابی زیادی دارد. موشن گرافیک جذاب و گیراست و در دل مخاطب باقی می ماند. همچنین موشن گرافیک مفاهیم را به ساده ترین شکل ممکن منتقل می کند. محتوای ویدیویی معمولاً سریعترین راه برای انتقال مفاهیم است. در کنار تمامی مزیت های ذکر شده برای موشن گرافیک، محتوای موشن گرافیک را می توان در پلتفرم های مختلف منتشر کرد. بنابراین با صرف یک بار هزینه برای تولید محتوای موشن گرافیک می توانید به طور مکرر از آن در شبکه های اجتماعی مختلف، پلتفرم های انتشار محتوای ویدیویی، وب سایت ها و … استفاده کنید.

با این تفسیر، صرف نظر از اینکه موشن گرافیک چقدر هزینه دارد، باز هم از نظر استفاده و مزایا یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است. در ادامه می خواهیم بدانیم چه عواملی بر قیمت موشن گرافیک تاثیر مستقیم دارند.

چه عواملی بر قیمت موشن گرافیک تاثیر می گذارد؟

اگر قصد سفارش موشن گرافیک را دارید باید بدانید چه عواملی در قیمت تاثیرگذار است تا با مقایسه مراکز مختلف بهترین و مقرون به صرفه ترین سرویس را انتخاب کنید. در زیر به بررسی این عوامل می پردازیم:

1- سبک های موشن گرافیک: در قسمت قبل به طور مفصل در مورد انواع سبک های موشن گرافیک و تاثیر آنها بر قیمت سفارشات موشن گرافیک صحبت کردیم.

2- پیچیدگی موشن گرافیک: میزان پیچیدگی، جزئیات، انیمیشن ها، جلوه های ویژه به کار رفته در موشن گرافیک، مدت زمان پروژه و برخی جزئیات دیگر در قیمت موشن گرافیک تاثیر دارد.

3- کیفیت موشن گرافیک: سطح کیفیت موشن گرافیک و اینکه چگونه حرفه ای و خاص طراحی شده اند در ارزش آن ها تاثیر دارد. میکس، صداگذاری، ویرایش موسیقی و … از جمله عواملی هستند که کیفیت موشن گرافیک را تعیین می کنند.

۴- مدت زمان موشن گرافیک: مدت زمان موشن گرافیک یکی دیگر از عواملی است که بر هزینه موشن گرافیک تاثیر می گذارد.

5- تجربه و تخصص گرافیست: مهارت، تجربه و تخصص موشن گرافیک بر قیمت پروژه تاثیر مستقیم خواهد داشت.

راهنمای تخمین هزینه موشن گرافیک در سال 1403

برای به دست آوردن تخمین دقیق از هزینه موشن گرافیک، باید نیازهای خود را به طور دقیق تعریف کنید و نیازها و انتظارات خود را در قالب چک لیست در اختیار گرافیست قرار دهید. نمونه کارهای طراحان گرافیک مختلف را بررسی کنید و قیمت ها را مقایسه کنید. همچنین مبلغ پیشنهادی را از برخی هنرمندان موشن گرافیک بخواهید و جزئیات کار را به دقت بررسی کنید. برای برآورد هزینه موشن گرافیک بهترین راه مشاوره با فریلنسرها و گرافیست ها است. در این مرحله می توانید هر موضوعی را که برای شما ابهام ایجاد می کند مطرح کنید و با مذاکره به نتیجه برسید.

شرکت طراحی موشن گرافیک

شرکت طراحی موشن گرافیک

پیدا کردن چندین هنرمند موشن گرافیک حرفه ای، بررسی نمونه کارهای آنها و مذاکره با هر یک می تواند زمان بر باشد. در این صورت گزینه های بهتری وجود دارد. می توانید با مراجعه به یک شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ یا به سادگی از طریق تلفن، تنظیمات لازم را در طراحی موشن گرافیک خود انجام دهید. کارشناسان مجموعه ما پس از بررسی نیاز شما، پروژه را قیمت گذاری کرده و شما را به گرافیست مورد تایید معرفی می کنند. در این صورت با صرف کمترین زمان بهترین خدمات را دریافت خواهید کرد. یکی از مراکز پیشرو دیجیتال مارکتینگ در این زمینه، رایا مارکتینگ است.

رایا مارکتینگ با ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت سعی در رفع تمامی چالش های دیجیتال مارکتینگ دارد. با مراجعه به قسمت هزینه موشن گرافیک سایت رایا مارکتینگ می توانید از قیمت انواع موشن گرافیک اطلاعات کافی بدست آورید. همچنین نگاهی به مجموعه بازاریابی رایا بیندازید و گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

دکمه بازگشت به بالا