مطالب میجیک

لزوم نگاه ویژه مسئولین استان بوشهر به مسائل حوزه زنان و خانواده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رقیه زنگنه نژاد در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: هفته بزرگداشت زن و روز مادر با همکاری استاندار و دستگاه اجرایی استان به صورت عالی برگزار می شود.

زنگنه نژاد با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) الگوی کامل جامعه زنان و زنان مسلمان مرحله اول انقلاب اسلامی به شمار می رود. رهبری به تمام معنا، تعبیری است که رهبر انقلاب دارند، یعنی راهنمایی برای عموم مردم. تا امروز و تا امروز زهرا اطهر دختر جوانی ظهور می کند و او زنی مسلمان است.

وی ادامه داد: زن به عنوان رکن اصلی خانواده و مسئول تربیت نسل آینده باید همواره مورد احترام و تکریم باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اینکه هفته سالگرد زن و روز مادر موجب افزایش شور و نشاط دهه فجر شد، اذعان داشت: ابعاد اقتصادی و سیاسی انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ و آداب فاطمی انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی و معرفی الگوهای انقلابی و اسلامی زنان موفق و تأثیرگذاری آنها مورد تأکید قرار گرفت.

وی سپس به تشریح مهمترین برنامه های هفته تکریم مقام زن در بوشهر پرداخت و افزود: صبر و ایثار، افتتاح مرکز کسب و کار بانوان، بازدید از نمایشگاه های دستاوردهای بانوان، دیدار با جامعه اساتید و نخبگان دانشگاهی استان، تجلیل زنان خوب و اسکن چند دستمال مادر مهم ترین برنامه این هفته

زنگنه نژاد ادامه داد: در پویش دستبوس مادر، رویدادهای متعددی از جمله جشنواره سرود ملی، رویدادهای رسانه ای، جشنواره های ادبی و پویش مجازی دستبوس مادر پیش بینی شده است که با همکاری اهالی رسانه، اقشار فرهنگی و هنری، برجسته استانی برگزار می شود. چهره ها و گروه های غیر استانی – دولتی.

ایجاد اسناد برای بهبود وضعیت زنان و خانواده ها

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اسنادی برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان بوشهر تدوین شده است، رسیدگی به موضوع زنان و خانواده در استان نیازمند نگاه ویژه در تمامی نهادها و نهادهای دولتی است.

زنگنه نژاد با تاکید بر توان، فرصت و ایجاد فضای مساعد برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان، گفت: در افق گام دوم انقلاب شاهد تحول و توانمندی کامل در این منطقه و استانداری بوشهر خواهیم بود. منوی امور زنان و خانواده مقام معظم رهبری رسیدگی به مسائل خانواده و همچنین تقویت فرهنگ فرزندآوری و جوانان را در اولویت قرار داده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به تصویب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ادامه داد: برای تسهیل در امور بانوان و توانمندسازی طرح هایی از جمله ایجاد اشتغال و تسهیلات کارآفرینی برای زنان روستایی و سرپرست زنان انجام می شود. معاونت کامل خانوار و راه اندازی بیمارستان های ناباروری در سه استان کشور، ایجاد مکان های تفریحی و تفرجگاهی برای بانوان و خانواده هایشان مصوب شده است که در حال پیگیری است.

زنگنه نژاد حضور و مشارکت مردمی با محوریت مساجد و مدارس و تمدن مهم را برشمرد و افزود: طرح خیرین مسکن برای تامین مسکن مناسب برای زنان سرپرست خانوار یکی از پیشنهادات اداره کل بانوان و خانواده استان بوشهر با مشارکت مردمی است. رویکرد.”

وی تجلیل از بانوان با توجه به نقش محوری آنها در خانواده و جامعه را متعلق به تمام روزهای سال دانست و گفت: دستگاه اجرایی استان باید مراسم تجلیل از بانوان شاغل را با اولویت حداقل مادران کم فرزند برگزار کند. آن راه شریفی که می تواند باشد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از جامعه نخبگان، صاحب نظران، فرهیختگان و فعالان اجتماعی استان خواست با همکاری یکدیگر طرح ها و پیشنهادهایی را در حوزه زنان و خانواده ارائه دهند.

دکمه بازگشت به بالا