اقتصادی

ارائه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است

میثم لطیفی ارائه خدمات غیرهوشمندی که قابلیت هوشمندسازی را دارند ظلم به مردم دانست و گفت: رویکرد ما تسریع در الکترونیکی شدن و هوشمندسازی خدمات دولتی با احتساب خدمات دولتی و تغییر روند ارائه آن به مردم. .

به گزارش میجیک، نشست مشترک معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این وزارتخانه برگزار شد.

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان در این جلسه با حضور حسین امیرعبداللهیان; وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر تفکیک خدمات ستاد از عملیات و تمرکز بر ماموریت اصلی دستگاه با هدف افزایش بهره وری و رضایت عمومی، بر مسئولیت دستگاه اجرایی برای افزایش مشارکت مردمی تاکید کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید گفت: بخش بزرگی از چرخه کار تولید در مجموعه اداری دستگاه اجرایی است و این مسئولیت سنگین ایجاد برنامه برای بهره وری چرخه تولید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سطح بهره وری در نظام اداری و ارائه خدمات نیاز به ارتقا دارد، گفت: در گذشته مشکلات ساده ای به چرخه شوراها و کمیسیون ها کشیده می شود که موانعی بر سر راه مردم ایجاد می کند و نارضایتی را به دنبال دارد. بنابراین کار امروز ما عزم جهادی برای رفع موانع و پربارتر کردن فرآیند اداری است.

لطیفی با تاکید به شعار امسال می پردازد; تولید جیش با مشارکت مردمی، گفت: مردم دوست دارند در امور مشارکت کنند و مشکلات را حل کنند و نباید مانع مشارکت مردم و دوری از قدرت شد. حکومت توسط مردم یعنی مشارکت مردم و انجام وظایف حمایتی و نظارتی توسط دولت.

وی از واگذاری بخشی از امور در آینده از طریق «نظام خدماتی» به مردم خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند دولت باید وظایف اداری و عملیاتی را به مردم واگذار کند. این وظیفه ما و شماست که خدمات دولتی را بشمارید و آنچه را که برای مردم باقی می ماند، بگذارید.

رئیس سازمان اداری و کارگری کشور ارائه خدمات غیرهوشمندی که قابلیت هوشمندسازی را دارند ظلم به مردم دانست و گفت: رویکرد ما در این مدت افزایش سرعت الکترونیک و هوشمندسازی است. خدمات دولتی با احتساب خدمات دولتی و اصلاح روند ارائه به مردم ببخشیم تا مردم بدون نیاز در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکان از پنجره خدمات هوشمند ملی به انجام وظایف اداری بپردازند. ملاقات با مردم که از درگیری، اتلاف وقت و فساد جلوگیری می کند.

معاون رئیس جمهور با عنوان اینکه بهره وری حلقه مفقوده تولید است، تصریح کرد: اگر می خواهیم به بهره وری برسیم مهم ترین کار مشارکت مردم در تولید کالا و خدمات است. متأسفانه گاهی اوقات قوانین و دستورالعمل هایی ایجاد می کنیم که نه تنها مانع مشارکت مردم می شود، بلکه باعث دلسردی مردم می شود. بنابراین برخورد با ضایعات و فساد و همچنین اقدام جدی در زمینه مقررات زدایی باید جدی گرفته شود.

لطیفی با تاکید بر اینکه باید از رشته گرایش به سمت آموزش مهارت محور برویم، تاکید می کند: صرف تحصیل در دانشگاه های فنی-حرفه ای به معنای مهارت نیست. آموزش مهارتی برای کارکنان و افراد باید جدی گرفته شود. علاوه بر این، هنگام تقویت تعاونی ها، باید از کسب و کارهای کوچک حمایت کنیم تا به پایگاه دانش تبدیل شوند.

در این جلسه که با حضور مدیران مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه اجرایی برگزار شد، پس از ارائه گزارش توسط نمایندگان سازمان های اداری و کارگری کشور، برخی از معاونان مدیریت و توسعه منابع به عنوان خوب. نظرات و نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده در جلسه بیان کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا