اقتصادی

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که چند روزی است کاهش یافته، امروز به کانال 50 هزار تومان بازگشت.

به گزارش میدانی میجیک از بازار ارز، قیمت دلار امروز به 59 هزار تومان کاهش یافته است. برخی از دلالان میدان فردوسی قیمت این ارز را تا 60 هزار تومان ذکر می کنند و در برخی موارد این نوع ارز را تا 59 هزار و 800 تومان می فروشند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند ممکن است در روزهای آینده قیمت دلار تا 58 هزار تومان کاهش یابد.

بازار میدان فردوسی که در دوران هیاهوی گرانی، تب و تاب فروش دلالان را به همراه داشت، اکنون عاری از هیجان است. البته فروشندگان دلار همچنان در بازار هستند تا در صورت وجود تقاضا برای خرید پاسخ دهند.

توسعه مرز ایران و پاکستان قبل از پایان تعطیلات نوروزی 1403 آغاز روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در 23 فروردین ماه منتشر شد و به روند صعودی آغاز شده ارز سرعت بخشید. بازار.

ادامه مطلب

روند نزولی نرخ ارز پس از شکست بازار مرکز مبادلات

نظرات کارشناسان در مورد تورم ارز و پیش بینی بازار

پس از این حادثه، ایران در پنجم فروردین ماه در عملیات «قول صادق» حمله موشکی به رژیم صهیونیستی را سازماندهی کرد و فردای آن حمله، قیمت دلار در ساعات باز بازار به 70 هزار تومان رسید. . اما این روند صعودی مستمر نبود و در عرض چند ساعت بازار روند نزولی را آغاز کرد و به 66 هزار تومان رسید.

در این مدت برخی کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی امروز بازار ارز ناشی از هیجانات سیاسی بوده و ادامه نخواهد داشت. در واقع به گفته آنها از نظر اقتصادی اتفاقی نیفتاده است که دلیل افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید می کنند که بدون بسته سیاستی مناسب، بازار ارز نظم و انضباط ندارد و این بازار نیازمند برنامه ای باثبات است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا