مطالب میجیک

چالش های تغییر اقلیم بدون توانمندسازی زنان حل نمی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، نجمه کمالی مشاور ارشد امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست در اولین همایش توانمندسازی زنان در مقابله با تغییرات اقلیمی ابراز علاقه کرد. گدایی کردن وی با بیان اینکه موثر بودن توان زنان در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تغییرات مضر اقلیمی تنها با قوانین امکان پذیر نیست، گفت: باید آموزش و تلاش برای ارتقای دیدگاه ها و نگرش های زنان، از توانایی ها در زمینه های مختلف از جمله در زمینه های منفعت فراهم شود. مدیریت برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

وی افزود: پدیده تغییر اقلیم در کشور ما نیز مانند سایر کشورهای دنیا پیشرفته است و آثار آشکاری از خود نشان می دهد.

کمالی عسل تاکید می کند: لازم است که قوانین را تعیین می کند و سیاستمداران برای کنترل و مدیریت چالش های تغییرات اقلیمی باید وضعیت کنونی کشور را از نظر تغییرات اقلیمی درک کنند و بدانند چگونه این پدیده را کنترل کنند.

وی ادامه می دهد: فرهنگ ما متکی به طبیعت است و در اثر تغییر طبیعی فرهنگ دچار دگردیسی می شود. تغییرات اقلیمی باعث ایجاد تغییراتی در الگوهای اقتصادی، مهاجرت و الگوهای جمعیتی می شود و به نظر می رسد یکی از بزرگترین تهدیدها و چالش های سلامت جهانی در قرن حاضر باشد.

کمالی اورجین توضیح می دهد: در مواجهه با تغییرات اقلیمی، زنان و خانواده ها می توانند در تغییر نگرش نقش داشته باشند.

مشاور امور بانوان سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: البته همه افراد تحت تاثیر پدیده تغییرات اقلیمی هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که کودکان، زنان و گروه های محروم آسیب پذیرتر هستند و از جمله این مشکلات می توان به ضعف ها، استرس اشاره کرد. ” و تنش های روحی و روانی و مشکلات اجتماعی مشترک دارند.

وی در ادامه توضیح می دهد: تغییرات آب و هوایی به دلیل تهی شدن منابع، باعث فقر در جامعه می شود، که اکنون برخی از کشورهای دنیا درگیر مشکل فقر هستند، وقتی فقر وارد خانواده می شود، خانواده دچار اختلال روانی می شوند و بیشتر از همه زنان. تحت تاثیر ناملایمات و مواجهه با مشکلات.

به گفته مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست، زنان سرزمین من اگر تحصیل کرده و سازگار باشند نیمی از جامعه هستند. که آورد می تواند نقش مهمی در جلوگیری از تغییرات اقلیمی و کند کردن روند تغییرات اقلیمی ایفا کند.

او گفت که جالب است گدایی کردن وی با بیان اینکه موثر بودن توان زنان در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تغییرات مضر اقلیمی تنها با قوانین امکان پذیر نیست، گفت: باید آموزش و تلاش برای ارتقای دیدگاه ها و نگرش های زنان، از توانایی ها در زمینه های مختلف از جمله در زمینه های منفعت فراهم شود. مدیریت برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

کمالی عسل گفت: با افزایش آگاهی زنان در جامعه نسبت به مسائل زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی، جامعه‌ای شکل می‌گیرد که دغدغه‌های سازنده‌ای نسبت به این مسائل داشته باشد و برای مقابله با پدیده تغییر اقلیم مقاوم باشد. که آورد همینطور خواهد بود.

به گفته او، زنان توانمند ظرفیت بیشتری برای واکنش به تغییرات آب و هوایی دارند استخدام فناوری کم کربن دانش در مورد تغییرات آب و هوا را افزایش می دهد و اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه تشویق می کند.

مشاور امور بانوان سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: زنان مانند سفیران کنترل و مدیریت در تغییرات اقلیمی با کنترل این پدیده می توانند تأثیر واقعی بر هزینه-فایده داشته باشند. سلام خانواده و اقتصاد دولتی که تقویت آموزه ها و باورهای دینی می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

او تاکید می کند که زنان را توانمند می کند یک راه حل موثر وی در برابر خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی خاطرنشان کرد: موفقیت اقدامات انجام شده در برابر گرمایش زمین منوط به ارتقای مهارت‌های زنان در برابر تغییرات اقلیمی و حصول اطمینان از گنجاندن تجربیات و دیدگاه‌های آنان به عنوان پیشرو در سازگاری با تغییرات اقلیمی در تصمیم‌گیری است. .

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش کلیدی زنان در کاهش مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه ای گفت: آموزش رفتارهای حفاظتی و سازگارانه بیشتر به زنان باید در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد تا بتوانیم. انجام حرکات بسیاری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی حمل محیط داشته باشد

وی گفت: کمیته ویژه زنان و تغییر اقلیم باید با همکاری سازمان محیط زیست و معاونت زنان و خانواده فعال شود.

کمالی عسل با بیان اینکه باید رفتارهای تعیین کننده سازگاری زنان با تغییرات اقلیمی شناسایی و مداخلات راهبردی لازم برای سازگاری اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: برای بهبود و ارتقای وضعیت زنان و خانواده ها در حوزه تغییرات اقلیمی، برنامه ریزی شده است. کم اهمیت سلام کلان، منطقه ای و همسایگی.

وی با تاکید بر لزوم افزایش دانش، آگاهی و توانمندسازی زنان در زمینه مقابله با چالش های تغییر اقلیم، افزود: تدوین بسته های آموزشی برای توانمندسازی زنان در سطوح مختلف اجتماعی و الگوهای اجتماعی برای مقابله با چالش های تغییر اقلیم. برای زنان باید طراحی و در دستور کار قرار گیرد

سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت نقش تولیدکنندگان به‌ویژه زنان، مشاوران امور زنان و خانواده، بر لزوم ایجاد مشاغل پایدار و معیشت جایگزین برای مقابله با چالش‌های تغییر اقلیم تاکید کرد.

وی ادامه داد: برای توسعه تولید روستایی و رفع موانع باید برنامه راهبردی تدوین شود.

به گفته مشاور سازمان حفاظت محیط زیست، تقویت باورهای دینی برای سازگاری و مقابله با پدیده تغییر اقلیم یک نیاز اجتناب ناپذیر است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود. کم اهمیت سلام باید انجام شود.

در این همایش اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسائل زیست محیطی و تغییرات اقلیمی با نگاه به زنان، سازگاری زنان و دختران در مواجهه با تغییرات اقلیمی، تاب آوری ارائه شد. Veri زنان در مواجهه با تغییرات آب و هوایی داده می شود.

همچنین موضوعاتی مانند تجربه توانمندسازی زنان در مواجهه با تغییرات اقلیمی، بررسی نقش زنان در مشارکت مدنی و سیاست زیست محیطی در ایران و ترکیه بر اساس این رویکردها است. اکوفمینیسمروند تغییرات اقلیمی در کشور و اثرات آن بر زنان و خانواده ها، سبک همکاران سلام سازمان محیط زیست و معاونت زنان و خانواده درباره تغییرات اقلیمی بحث می کنند.

دکمه بازگشت به بالا