مطالب میجیک

دولت لایحه توانمندسازی زنان را به مجلس ارائه دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدباقر قالیباف امروز (سه شنبه، 5 بهمن) در جلسه عمومی شورای اسلامی و ضمن بررسی اقدامات انجام شده در حوزه زنان، گفت: موضوع زن و خانواده تاثیر مستقیمی بر پویایی دارد. و پیشرفت کشور یکی از اولویت های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: دیداری با مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی داشته ایم که ایشان فرمودند 20 سال است که در بحث آسیب های اجتماعی هستیم و از این لحاظ مغفول مانده است.

رئیس شورای اسلامی گفت: امروز حدود 5 میلیون زن سرپرست خانوار داریم که 52 درصد آنها فاقد بیمه و مستمری هستند. 38 درصد از آنها در سه دهک پایین جامعه هستند و 19 درصد اصلاً شامل نمی شوند.

قالیباف ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی که زن و مرد در کنار هم برای حل مشکلات اقتصادی تلاش می کنند، زنان سرپرست خانوار چگونه می توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، وظیفه هماهنگی و تدوین شاخص‌ها در این زمینه بر عهده معاونت زنان رئیس‌جمهور است و باید با هماهنگی سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی و غیردولتی شاهد فعالیت‌های مکرر در این حوزه باشیم. ما یک نهاد نیستیم.

رئیس شورای اسلامی در گفت و گو با وزیر کشور گفت: آسیب های اجتماعی بر عهده وزارت کشور است و منطقه به ویژه برای زنان سرپرست خانوار در راس شورای اجتماعی به ریاست وزیر کشور است اما متاسفانه هیچ اثری مشاهده نشده است. . البته شورای اسلامی در امور اعتباری و قانونگذاری مساعدت های لازم را انجام می دهد.

قالیباف با اشاره به اینکه بیمه زنان سرپرست خانوار یکی از موضوعات مغفول مانده است، گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار باید در بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود.

وی افزود: در تبصره 16 بودجه سال جاری مبلغ قابل توجهی به این موضوع اختصاص داده شده است و بر این اساس باید 50 درصد از آن به زنان سرپرست خانوار اختصاص یابد که پیش بینی می شود در سال های باقی مانده از اجرا در نظر گرفته شود. از این قانون.”

رئیس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است لایحه توانمندسازی زنان را به شورای اسلامی ارائه کند که هنوز ارائه نشده است و از دولت انتظار داریم. “

دکمه بازگشت به بالا