برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

آخر هفته کجا بریم تهران؟

با اینکه تهران به‌عنوان پایتخت ایران به شهری پرهرج‌ومرج و شلوغ مشهور است، نباید از جاذبه‌های گردشگری آن غافل بود. مکان‌های مختلفی برای گردشگری در این شهر وجود دارد که نمی‌توان در یک مدت کوتاه به همه آن‌ها سفر کرد و از آن‌ها بازدید داشت. از زمان قاجار، این شهر پایتخت ایران بوده و با گذشت زمان، همواره مدرن‌تر و جهانی‌تر می‌شود. حال شما نیز اگر می‌خواهید در تهران به گردش بروید، جاهای مختلفی وجود دارد که ما می‌خواهیم در این مطلب آن‌ها را معرفی کنیم. در این مطلب شما برای این سوال که پاسخ مناسبی پیدا خواهید کرد.

فرارو | آخر هفته اطراف تهران کجا بریم؟

آخر هفته کجا بریم تهران

شاید شما نیز از جمله افرادی هستید که جاهای مختلف تهران را نمی‌شناسید؛ زیرا این شهر بسیار وسیع و پر از جاذبه‌های گردشگری است. سعی کنید در هر نوبت به مکان‌های مختلفی بروید و با خانواده، لحظات شیرینی را تجربه کنید.

جاهای دیدنی هم در غرب و هم در شمال این شهر وجود دارد که شما با توجه به موقعیت خود می‌توانید آخر هفته در تهران به آن‌ها بروید و خستگی کار و یکنواختی زندگی را از بین ببرید. اقامتگاه‌های متنوعی مانند کلبه‌های چوبی، سوئیت، ویلا و… در این مکان‌ها وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید. در ادامه با این مکان‌های جذاب بیشتر آشنا می‌شوید.

مناطق خوش آب و هوا در نزدیکی غرب تهران

غرب تهران نسبت به مرکز شهر، آب و هوای بسیار مناسبی دارد و افراد زیادی برای گشت‌وگذار به این مناطق سفر می‌کنند. در این موقعیت مناطقی مانند کردان، چهارباغ کرج، طالقان، شهریار، روستاهای وردیج و واریش و… هستند که هرکدام جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارند و روح هر انسانی با دیدن آن‌ها نوازش خواهد شد. برخی از این مناطق را معرفی می‌کنیم تا شما در تعیین اینکه آخر هفته تهران کجا بریم، اطلاعات کاملی داشته باشید.

چهار باغ کرج

زمانی که کرجی‌ها و تهرانی‌ها هفته‌ای پر مشغله‌ را پشت سر می‌گذارند، به این فکر می‌کنند که در کدام منطقه سرسبز می‌توانند با خانواده دور هم جمع شوند و لحظات شیرینی را بسازند. این کار با اجاره یک ویلای لوکس یا هر باغی می‌تواند انجام شود. یکی از مناطق محبوب و البته بسیار خوش آب و هوا، چهار باغ کرج محسوب می‌شود که در شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز واقع است. به‌دلیل وجود منابع آب و آب‌و‌هوای خوب، درختان تنومند، میوه‌ده و پر بار در این منطقه رشد خوبی دارند.

یکی از جاذبه‌های دیدنی چهارباغ باغ، پرندگان است که شهرت زیادی در خاورمیانه دارد. نزدیک به ۲,۰۰۰ پرنده زینتی و کمیاب در این نمایشگاه به معرض دید گذاشته شده است. فاصله تقریبی چهارباغ تا تهران ۶۶ کیلومتر است که کمتر از یک‌و‌نیم ساعت باید رانندگی کرد و این یک مزیت محسوب می‌شود. برای اجاره ویلا در چهار باغ کرج می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

کردان

با توجه به اینکه کردان نزدیک‌ترین منطقه با آب‌و‌هوای ییلاقی به تهران است، شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید به این منطقه برسید و زمان کمتری در راه باشید. درختان سرسبز، کوه، رودخانه‌های پرآب و… باعث شده تا بسیاری از افراد آخر هفته در تهران را به این منطقه بیایند. اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، حتما به کردان سر بزنید.

تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید از تهران به کردان بروید. شاید در اولین باری که باغات و محیط این منطقه را دیدید به فکر خرید یک ویلا در کردان باشید؛ البته نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه می‌توان ویلا و باغ در کردان را به‌سادگی در سایت‌های مختلف اجاره کرد و چند روزی مهمان طبیعت دیدنی شد. سایت گردشگری الماس تریپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کسری از ثانیه با تمامی اقامتگاه‌های داخلی آشنایی پیدا کنید.

طالقان

یکی دیگر از مناطق زیبا در غرب تهران، طالقان است که می‌توان گردش در این منطقه را به شما پیشنهاد داد. تردید نکنید که در پاسخ به این سوال که تهران کجا بریم، طالقان نیز گزینه مناسبی است. ییلاقات اطراف تهران از جمله طالقان را به‌دلیل وجود سد و دریاچه زیبا و همچنین طبیعت عالی نباید از دست داد. شاید داشتن یک ویلای شخصی در این منطقه آخر هفته‌های شیرینی را برای شما رقم بزند.

علاقه‌مندان به ماهی‌گیری می‌توانند انواع ماهی مانند قزل‌آلا و کپور را ببینند و تجربه خوشی را در کنار دوستان و خانواده داشته باشند. طالقان حدود ۱۲۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و نزدیک سه ساعت باید رانندگی کرد. این روزها با وجود سایت‌های مختلف مانند جاجیگا کار بسیار آسانی شده است و برای آخر هفته می‌توانید برنامه‌ریزی داشته باشید.

مناطقی برای گردش در شرق تهران

اگر شما به شرق تهران دسترسی آسانی دارید، مناطق دیدنی در این موقعیت وجود دارد که شما برای آخر هفته می‌توانید برنامه بچینید و از آن‌ها دیدن کنید. هیچ نگران نباشید که آخر هفته‌ها کجا بریم تهران؛ چراکه مناطق دیدنی زیادی وجود دارد. به چند مورد از مناطق خوش‌آب‌و‌هوا و سرسبز در شرق تهران اشاره می‌کنیم.

لواسان

نام لواسان برای افراد زیادی خاطرات مختلفی را یادآور خواهد شد. این منطقه در یازده کیلومتری تهران واقع است و از جمله ییلاقات زیبای تهران محسوب می‌شود. از زیبایی‌های طبیعت لواسان می‌توان به آبشار ناران، دریاچه لتیان، رودخانه جاجرود، روستای برگ جهان و… اشاره کرد. وجود مناظر طبیعی فراوان باعث شده است تا این شهر به یکی از گران‌ترین مناطق در تهران تبدیل شود.

شاید خرید ویلا بضاعت مالی زیادی را بطلبد؛ اما اجاره ویلا در آن منطقه و خوش‌گذرانی در آخر هفته کار سختی نباشد. اگر به‌دنبال اجاره ویلا اطراف تهران هستید، ویلاهای لواسان نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

دماوند

بسیاری از گردشگران طبیعت دوست، به‌دلیل آب و هوای خوب و دیدن بلندترین قله ایران یعنی قله دماوند، شهر دماوند را به‌عنوان گزینه تفریح در آخر هفته انتخاب می‌کنند. شما که می‌پرسید آخر هفته کجا بریم تهران، می‌توانید یک مسیر مستقیم را انتخاب کنید و به دماوند برسید. شاید بهترین فصل برای ماندن در این منطقه تابستان باشد؛ چراکه آب و هوای خشک و خنک دارد و در این فصل، همه به‌دنبال هوای خنک هستند.

امکانات رفاهی و گردشگری مختلفی در این شهر پیش‌بینی شده است تا افراد مختلف بتوانند در فصل‌های مختلف سال از آن‌ها استفاده کنند. خوشبختانه این منطقه نیز ویلاهای لوکس و جذابی برای اجاره دارد تا خانواده‌ها آخر هفته خوشی را در کنار هم داشته باشند. دشت لار، غار رودفشان، آبشار تیزآب، دشت مشا، پیست آبعلی و چشمه دیو آسیاب و… از جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند.

فیروز کوه

یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار گردشگران در اطراف تهران، فیروزکوه است. این شهر در جاده تهران قائم شهر پس از دماوند واقع است. حدود یک ساعت راه دارید تا از تهران به فیروز کوه برسید. تنگه واشی معروف‌ترین جاذبه طبیعی این شهر است که امکان رودخانه گردی در آن وجود دارد و مناطق بسیار دیدنی در گذر از آن دیده می‌شود. دمای خنکی که در این شهر وجود دارد، باعث شده تا اکثر افراد در تهران در تابستان به این شهر بیایند.

مناطق دیدنی در شمال تهران

برای سفرهای چندروزه می‌توانید در شمال تهران نیز ویلا اجاره کنید. قیمت خرید ویلا در اطراف تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود ویلایی در شمال تهران داشته باشید. روستاهای کن و سولقان، لاریجان و… از مناطق جذاب در شمال پایتخت هستند.

لاریجان

اگر شما در جمع خانواده در حال بحث هستید که آخر هفته کجا بریم تهران، گزینه لاریجان را نیز به لیست وارد کنید. لاریجان برای تهرانی‌هایی که می‌خواهند گردش یک‌روزه داشته باشند، بهترین گزینه است. لاریجان یک شهر کوهستانی با آب و هوای همیشه معتدل مقصد بسیاری از گردشگران در همه فصول سال است.

کوله‌پشتی خود را حتما به‌همراه داشته باشید تا چند قدمی مهمان طبیعت بکر این شهر شوید و از قدم زدن در طبیعت لذت ببرید. آبشارها، غارها و مناظر زیبای دیگری در این شهر وجود دارد که می‌تواند برای هر فردی که برای اولین بار به آن سفر می‌کند، بسیار رویایی باشد.

کن سولقان

اگر زمان کافی برای گردش ندارید و همچنین نمی‌توانید از گردش منصرف شوید، راهتان را به روستای کن و سولقان کج کنید. این روستای ییلاقی از نزدیک‌ترین ییلاقات اطراف تهران است که البته دو روستای مجزا در کنار هم هستند. پارک کوهسار، آبشار رندان و… از جمله جاذبه‎‌های این مناطق هستند و در همه فصل‌ها، از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کنند.

جمع بندی

بسیاری از پایتخت‌نشینان در آخر هفته در مورد اینکه کجا بریم تهران فکر می‌کنند. مناطق مختلفی در شرق، غرب و شمال تهران وجود دارد که هر کس با توجه به موقعیت خانه خود می‌تواند گزینه مناسبی را انتخاب کند. از بهترین مناطق ییلاقی اطراف تهران می‌توان به کردان اشاره کرد. ما در این مطلب مناطقی با آب‌وهوای عالی و جاذبه‌های طبیعی مختلف را معرفی کردیم تا شما در کنار خانواده در آخر هفته به آن‌ها بروید.

 

دکمه بازگشت به بالا