برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

افزایش بازدید لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام از بهترین راه‌های ارتباط زنده و شفاف با مخاطبین است. لایو ابزاری قدرتمند برای گسترش کسب و کار می باشد و در جذب فالوربالا بسیار موثر است. محتوای لایو از قبل آماده نیست و ارتباطی کاملاً واقعی و در لحظه را بین کاربران به وجود می‌آورد. لایو اینستاگرام بهترین روش برای تعامل همزمان با مخاطبین و افزایش فالوورهای واقعی می باشد. پس باید تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام را بدانید و از آن درست و بجا استفاده کنید.

مدت زمان لایو در اینستاگرام ۱ ساعت بود ولی در آپدیت جدید این زمان به ۴ ساعت افزایش داده شد. برای افزایش فالوور و گسترش کسب و کار خود در اینستاگرام، باید از قابلیت‌های لایو اینستاگرام آگاه بوده و به بهترین شکل از آن بهره بگیرید. در این مقاله 8 تکنیک کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام، بازدید لایو فیک رایگان، افزایش ویو لایو رایگان توضیح می‌دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

افزایش بازدید اینستاگرام | بازدید لایو زنده

لایو (Live) اینستاگرام چیست؟

استوری لایو یا همان پخش زنده در اینستاگرام، قابلیتی است که در آن کاربران از زمان حال خود برای فالوورشان ویدیوی زنده منتشر می‌کنند. ساده‌ترین و شفاف‌ترین راه برای برقراری ارتباط زنده با فالوورهای فعال، لایو است. با شروع لایوتان نوتیفیکیشنی برای فالوورها ارسال می‌شود که محتوای ویدیوی لحظه‌ای شما را تماشا کنند.

لایو مانند یک مصاحبه زنده است و در آن با بحث و تبادل نظر، به سوالات فالوورها پاسخ داده می‌شود. بی‌تردید از تعاملی‌ترین پلتفرم‌های ویدیویی اینستاگرام لایو آن است. بنابراین باید برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام خود اقدام کنید و تکنیک کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام را بکار گیرید.

8 تکنیک افزایش بازدید لایو اینستاگرام

تکنیک اول: استفاده از تبلیغات گسترده

با استفاده از تبلیغات، تلاش کنید تا مخاطبین بیشتری شما را ببینند و دنبال کننده پیجتان شوند. این کار با پرداخت هزینه به پیج‌ها و بلاگرهای معروف انجام می‌شود. با استفاده از ترفندهای مختلف، فالوورهای خود را افزایش دهید. هرچه تعداد فالوورهای پیج شما بیشتر باشد بازدید لایو اینستاگرامتان هم به مراتب افزایش می‌یابد.

برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام خود می‌توانید از دوستان و آشنایان خود درخواست کنید که حامی شما باشند و پیجتان را به دیگران معرفی کنند. با انتشار استوری و توضیحات مختصر، جذاب و کنجکاو گونه‌ای در مورد لایو خود، مخاطبان را به تماشای آن دعوت کنید. 

تکنیک دوم: ذخیره و انتشار لایو در شبکه  های اجتماعی دیگر

لایو اینستاگرام فقط تا 24 ساعت در قسمت استوری‌ها، نمایش داده می‌شود. اگر مایل باشید که از بین نرود، آن را در آرشیو ذخیره نمایید. توجه کنید که لایو  فقط تا 30 روز در آرشیو ذخیره می‌ماند. یکی از تکنیک‌های افزایش بازدید لایو اینستاگرام این است که قبل و بعد از پخش لایو خود، آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگر خود مثل فیسبوک یا یوتیوب نیز منتشر کنید.

تکنیک سوم: ایجاد چالش پرسش و پاسخ

در پخش زنده یا همان لایو اینستاگرام سوالات جذابی برای فالوورهای اینستاگرام خود طراحی کنید و بخواهید به شما پاسخ دهند؛ از تکنیک‌های بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام، ایجاد چالش پرسش و پاسخ است. در زمان پاسخ دادن به سوال در لایو، سوال مطرح شده را در حالت بزرگ شده و در کادر مشخص نشان دهید.

تکنیک چهارم: استفاده از لایو مشترک

لایو همزمان در سال 2019 به این پلتفرم اضافه شد. برای تعامل و تأثیر بیشتر در لایو، و از تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام استفاده از مهمان در لایو است. مهمان باید مورد علاقه فالوورهای فعال و مرتبط با کسب‌وکار صفحه اینستاگرام شما باشد. ایجاد لایو دو نفره با فردی که فالوور بیشتری نسبت به شما دارد، باعث افزایش بازدید لایو اینستاگرام‌تان می‌شود.

تکنیک پنجم: شناسایی علاقه و سلیقه مخاطب

یکی دیگر از تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام و اولین هدف شما از لایو، باید جلب توجه مخاطب و مشتریان باشد. پس با شناسایی علاقه و سلیقه مخاطبان خود محتوا تولید کنید. سعی کنید لایوتان هدفمند، جذاب و سرگرم کننده باشد. مخاطب را ترغیب کنید تا انتهای لایو شما را همراهی کند و با شما تعامل داشته باشد.

تکنیک ششم: افزایش تعامل پیج

برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام باید قبل از زمان لایو، مخاطبان خود را دعوت کنید تا بیننده لایوتان باشند و آمادگی تعامل در آن زمان را داشته باشند. اگرچه نوتیفیکیشن اینستاگرام را دریافت می‌کنند. ولی شما از قبل موضوع لایوتان را با مخاطبان در میان بگذارید. یادتان نرود که از ریمایندر یا یادآور اینستاگرام هم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که لایو اینستاگرام را در ساعات پربازدید برگزار کنید تا بالاترین بازدید لایو اینستاگرام را داشته باشید.

تکنیک هفتم: ارائه پیشنهاد ویژه و کنجکاو کننده

لایو بهترین مکان برای بیشتر دیده شدن و معرفی محصول و کسب و کارتان به صورت زنده است. از دیگر تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام تعیین جایزه،  قرعه کشی، قول یک سورپرایز ویژه، کد تخفیف، مسابقه و… می‌باشد. با این کار مخاطبین را به حضور در لایوتان ترغیب کنید. با کنجکاو کردن مخاطبین بازید لایو اینستاگرامتان بیشتر می‌شود. مراسم قرعه کشی هم به صورت لایو انجام دهید تا بازدیدکنندگان شما بیشتر شوند.

تکنیک هشتم: برگزاری لایو با کیفیت

بهترین روش های افزایش بازدید لایو اینستاگرام

لایو پربازدید، مشخصه‌هایی دارد و با نگاه کردن به لایوهای بلاگرها و اینفلوئنسرها، به راحتی می‌توان متوجه شد که چه چیزهایی برای داشتن یک لایو پرطرفدار لازم است. اما اگر بخواهیم اصولی به این قضیه نگاه کنیم، در عرصه اینستاگرام، نوآوری حرف اول را میزند و نمی‌توان برای همه پیج‌ها با موضوعات متنوع، یک نسخه پیچید. اما راهکار افزایش ویو لایو اینستاگرام چیست؟

  1. خرید بازدید لایو اینستاگرام

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان، تعداد بازدید لایو اینستاگرام خود را به بیشترین میزان ممکن برسانید، خرید بازدید لایو اینستاگرام بهترین گزینه برای شماست. در پنل شبکه‌های اجتماعی اینبو می‌توانید به بهترین، متنوع‌ترین و ارزانترین خدمات خرید بازدید لایو اینستاگرام دسترسی پیدا کنید!

  1. شناسایی علاقه مخاطب

گاهی اوقات، تولید کنندگان محتوا ادعا می‌کنند که محتوایی که خودشان دوست دارند را تولید می‌کنند؛ اما این ادعا تا حدودی ابهام دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از اینستاگرام کسب درآمد کنید و یا صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، مطمئنا اولین هدف شما باید جلب توجه مخاطبان و مشتریان باشد. بنابراین در صورتی که در اینستاگرام فعالیت دارید و تولید محتوای هدفمند انجام می‌دهید، حتما متوجه تفاوت بازخورد پست‌ها و استوری‌ها شده و تا حدودی با سلیقه فالوورهای خود آشنا شده‌اید؛ این تکنیک می‌تواند برای پیدا کردن ایده جذاب برای افزایش بازدید لایو اینستاگرام به شما کمک کند.

  1. تنظیم برنامه مشخص و اطلاع رسانی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک وبینار اینستاگرامی را از دست بدهید، درحالی که هیچ اطلاعی از برگزاری آن نداشته‌اید. همانطور که می‌دانید، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، تمام روز در پلتفرم حضور ندارند و با برگزاری لایو در ساعات کم ترافیک اینستاگرام، نباید به دنبال افزایش بازدید لایو اینستاگرام خود باشید. با این حساب بهتر است لایوهای پیج اینستاگرام را در ساعات پربازدید برگزار کرده و حتما از چند روز قبل، زمان و روز برگزاری لایو را به فالوورهای خود اعلام کرد.

یکی از بهترین قابلیت‌های اینستاگرام در این زمینه، ویژگی ریمایندر یا یادآور است. با اضافه کردن این قابلیت بر روی پست و استوری بنر اطلاع رسانی، کسانی که ریمایندر را فعال کنند، در زمان برگزاری لایو، یک پیام یادآوری از طرف اینستاگرام دریافت می‌کنند. این قدم، می‌تواند کمک بزرگی به افزایش بازدید لایو شما بکند.

  1. تبلیغات یا درخواست حمایت

افزایش ویو لایو به خودی خود و بدون هیچ تلاشی ممکن نیست. البته نحوه اطلاع رسانی لایو نیز همانند وبینارهای دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب افرادی که قصد برگزاری یک لایو معرفی محصول یا مقایسه‌ای و برای کسب و کار خود دارند و یا می‌خواهند چیزی به فالوورهای خود آموزش دهند؛ در اغلب اوقات از تبلیغات برای جذب بازدید کننده استفاده می‌کنند. البته پیج‌های تازه تاسیس که بودجه تبلیغاتی ندارند، می‌توانند از فالوورها یا دوستان خود بخواهند که بنر اطلاع رسانی لایو آن‌ها را در غالب پست یا استوری منتشر کرده و به بقیه اطلاع دهند. می‌توان گفت که اطلاع رسانی درست، یکی از روش‌های افزایش بازدید لایو به حساب می‌آید.

  1. بالا بودن کیفیت لایو

اغلب مخاطبانی که وارد یک لایو می‌شوند، در مرحله اول بیش از هر چیزی، به بک گراند و ظاهر شما توجه خواهند کرد. اما در مرحله بعدی، چیزی که باعث رضایت فالوورهای شما از لایو خواهد شد، کیفیت اینترنت و دوربین شما است. بنابراین اگر به دنبال یک لایو پربازدید هستید، حتما قبل از شروع لایو از سرعت اینترنت خود اطمینان حاصل کنید تا بتوانید یک لایو بدون قطع و وصلی و باکیفیت بالا برگزار کنید. 

  1. ارائه آفر در لایو

یکی از دلایلی که باعث افزایش بازدید لایو می‌شود، ایجاد یک مزیت برای افراد شرکت کننده در لایو است. یکی از تکنیک‌هایی که اثر بخشی این روش را بالا می‌برد این است که به مخاطبان قول یک سورپرایز ویژه در لایو را بدهید و حس کنجکاوی آن‌ها را برانگیزید. با استفاده از این روش، شما به مخاطبان خود یک دلیل محکم برای حضور در لایو ارائه می‌کنید و ویو لایو خود را افزایش می‌دهید. آفرهایی که در اغلب لایوها از آن‌ها استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • قرعه کشی
  • کد تخفیف
  • مسابقه 
  • و …
  1. بالا بردن تعامل پیج

خب شاید با دیدن عنوان، این سوال برای شما ایجاد شده باشد که مگر لایو اینستاگرام، باعث افزایش تعامل نمی‌شود؟ پس چرا باید قبل از لایو، تعامل خود را بالا ببریم؟ بهتر است با یک مثال ساده توضیح دهیم. آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که با بالا رفتن بازدید استوری شما، تعداد لایک و کامنت پست‌ها افزایش یافته است؟ یکی از ویژگی‌های اینستاگرام، اتصال تعامل قابلیت‌های مختلف نظیر استوری، لایو، پست و می‌باشد. پس اگر به دنبال یک لایو پربازدید و افزایش ویو لایو هستید، بهتر است قبل از هر چیزی، تعامل خود با سایر کاربران را بالا ببرید تا لایو شما در ابتدای استوری‌های قسمت هوم مخاطبان نمایش داده شود. 

  1. افزایش فالوور اینستاگرام

حتما تجربه شرکت در یک لایو با بازدیدکننده میلیونی را داشته‌اید. برای داشتن یک لایو میلیونی برای کسب و کار خود، قبل از هر چیزی به یک پیج میلیونی نیاز دارید. امروزه کسب و کارها و بلاگرهای زیادی قبل از شروع فعالیت خود در اینستاگرام، یک پیج آماده خریداری می‌کنند تا از همان روز اول بازدید کننده داشته باشند. برخی دیگر نیز با استفاده از ترفندهای مختلف، فالوورهای خود را افزایش می‌دهند و در نتیجه این کار باعث افزایش بازدید لایو اینستاگرام می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا