مطالب میجیک

فرصت‌های بیشتر برای بروز استعدادهای جامعه زنان فراهم می‌آوریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مراسم تجلیل و قدردانی از بانوان عرصه فرهنگ و هنر کشورمان عصر (چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انسیه خزعلی قائم مقام معاونت فرهنگ و هنر برگزار شد. رئیس سازمان امور زنان و خانواده، محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و مدیرکل این وزارتخانه، عاطفه خادمی، مشاور وزیر فرهنگ در امور اجتماعی و جمعی از بانوان هنرمند عرصه فرهنگ و هنر کشورمان. در رشته های مختلف فرهنگی و هنری در مجتمع تمن انده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم به مناسبت دهه سبح و ماه رجب گفت: بسیار خوشحالم که از نظر فرهنگی و هنری و در حضور خانم خزعلی یک زن ایرانی فهیم و فهیم هستم. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که با قوت پیگیر مسائل زنان در کابینه است، سپاسگزارم.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به حضور دختر مرحومه مرضیه حریرچی دباغ از بانوان بزرگ انقلابی فعال کشورمان در این آیین گفت: مرحوم دباغ بانویی بزرگ و بیمار برای پیروزی انقلاب بود. که نمونه ای از رسانه های کشورمان معرفی شده است.

وی در ادامه تصریح می کند: دیدگاه و تفکر سیاسی و فقهی امام خمینی (ره) نسبت به انقلاب، با نگاهی اصیل و صریح، مشکلات زنان را حل کرده است. یک زن پاک قبل از انقلاب به دلیل سیاست‌های رضاخانی و ناامنی عوامل رضاخانی، سال‌ها خانه‌دار بود و برای حفظ عفاف و حجابش در خانه ماند. اما این زنان در مقابل انقلاب ایستاده بودند که امام خمینی (ره) پرچم انقلاب را به دست گرفتند. انقلاب اسلامی با حضور همه گروه ها اعم از زن و مرد به پیروزی رسید و هنرمندان نیز نقش داشتند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی که مبتنی بر فقه پویای شیعه و اندیشه امام راحل (ره) بود، تحولات عظیمی در کشور از نظر حضور زنان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله به وجود آمد. حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس به این نکته اشاره کرد که زن و مرد با هم حماسه می‌آفرینند و بسیاری از این حماسه‌ها توسط هنرمندان ما تصویرسازی یا نوشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در کشور ما فرصت هایی برای حضور بانوان در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه های فرهنگی و هنری وجود دارد. تفکر ناب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف از جمله بانوان دنبال می کنیم و از آن به عنوان یک برنامه راهبردی در مدیریت فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از توانمندی های بانوان در بخش های مختلف استفاده خواهیم کرد و امیدواریم در بخش های مختلف از همین بانوان بهره مند شویم. نگاه ما جنسیتی نیست و ما وظیفه داریم دیدگاه رئیس جمهور محترم را مبنی بر ایجاد فرصت بیشتر برای استعدادهای جامعه زنان ارائه دهیم و آماده حمایت از آثار بزرگ هنرمندان برای تولید و انتشار هستیم. .

رئیس حوزه هنری در پایان تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون تبعیض از تمامی اهالی هنر به ویژه بانوان هنرمند حمایت خواهد کرد. توسعه خوبی در حوزه بانوان هنرمند صورت خواهد گرفت.

در بخشی دیگر از این مراسم انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با کسب توفیق الهی در راه جهاد می توان با ابزار هنر انقلاب وارد غبار غیبت و تهمت و فریب شد. از فداکاری زنان و تعرض». خنثی کردن ورودی های دشمن

در بخشی دیگر از این مراسم، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روایتی از پیامبر اکرم (ص) از شعر حسن بن را بیان کرد. ثابت به مردم قریش گفت: یارانش بر استفاده از سلاح های هنری در کنار سلاح شمشیر تاکید کردند و گفتند: وقتی مردم قریش از سلاح زبان و طنز علیه شما استفاده می کنند، آیا با آن مواجه نمی شوید. زبان شعر و یک ابزار هنری موثر در برابر دشمن؟

خزعلی با استناد به تاریخ پیامبر(ص) خطاب به حسن، 10 ویژگی استفاده از هنر در جهاد تبیینی را به تفصیل بررسی می کند.

او بر استفاده از زبان هنر اسکورت و اخلاص در برابر ناملایمات اصرار دارد. یعنی همانگونه که خداوند در قرآن فرموده است که اگر صبور و تقوا باشید، اندکی بر دشمنان غلبه خواهید کرد، این وعده الهی در زبان هنر نیز جاری است که اگر در گفتار نیکو صادق باشید، تشویق می شود. خدا بتونه وصل بشه

«کلمه خیر، درخت نیکو، اصلش باقی است و شاخه هایش در بهشت ​​است» و از جانب خدا و فرشتگان تأیید می شود.

وی افزود: بانوان با بهره گیری از ابزار هنری و تاثیرات فردی، خانوادگی و اجتماعی در خط مقدم این جهاد قرار دارند و برای مردان نیز لازم است، همانطور که در سال های دفاع مقدس پیشتاز بودند و بانوان. آنها در جنگ اکنون باید به زنان در جبهه کمک کنند و به زنان این فرصت را بدهند تا هنر مقاومت و مقابله با دشمن را به نمایش بگذارند.

در ابتدای این نشست عاطفه خادمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی گفت: این نشست آغاز همکاری و حمایت از بانوان هنرمند در راه است.

وی افزود: عرصه فرهنگ و هنر عمیق و دارای ظرافت های خاصی است و اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست و بانوان می توانند در این عرصه نقش والایی داشته باشند.

خادمی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیروی از رویکرد دولت سیزدهم و در ارتباط با ظرفیت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، رویکرد دولت در حوزه زنان و وزارتخانه را دنبال می کند تا به دنبال برنامه ها و سیاست های راهبردی در این زمینه باشد. ” در تلاش است تا در سال آینده کمیسیون ویژه ای در حوزه فرهنگ و هنر فعال شود.

مشاور وزیر فرهنگ در امور اجتماعی افزود: با شعار عدالت فرهنگی باید از ظرفیت اساتید، صاحب نظران و بزرگان ادب و هنر به صورت مهندسی شده استفاده کنیم تا از دانش و تجربه آنان بهره ببریم.

در این نشست چند تن از بانوان هنرمند عرصه های مختلف از جمله نیکو روئین مستندساز و فعال رسانه ملی، منیژه آرمین هنرمند عرصه سفال و نقاشی به بیان دغدغه های فرهنگی و هنری کشور پرداختند.

همچنین در این مراسم توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بانوان هنرمند اعظم بروجردی، مهناز مظاهری، راضیه تجار، فریبا انیسی، سونیا پوریامین، مریم پوریامین، میرزا اسکندری، انسیه شاه حسینی، مرضیه محمودی، نیکو روئین، زهره حضور داشتند. از علی عسگری، منیژه آرمین، مژگان شیخی، نفیسه تراینده، محبوبه پلنگی، مهدیه مهمان، راضیه حسینی، صالحی تجریشی، مریم برادران، معصومه حسینی و زهرا صبری تجلیل شد.

دکمه بازگشت به بالا