اقتصادی

قدرت اقتصادی چین به شک افتاد

داده‌های رسمی نشان داد که سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه سوم نسبت به دو ماه اول کاهش داد و شک‌ها را در مورد قدرت احیای دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

به گزارش میجیک، داده های اداره ملی آمار چین نشان داد که سود شرکت های صنعتی چین در سه ماهه اول با 4.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به 1.5 تریلیون یوان (207 میلیارد دلار) رسیده است که کمتر از رشد بوده است. 10.2 درصد در دو ماه اول.

سود در ماه مارس نسبت به سال قبل 3.5 درصد کاهش داشت. اداره ملی آمار چین اعداد ماهانه از ژانویه تا فوریه را بررسی نکرد، اما گفت که اعداد ماهانه از آگوست 2023 افزایش خواهد یافت. این قرائت علاوه بر برخی شاخص‌های اقتصادی برای ماه مارس، مانند خرده‌فروشی و تولید صنعتی بود که ضعیف نشان داد. تقاضای داخلی علیرغم رشد قوی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول.

نتایج نشان می‌دهد که نشانه‌های رشد اقتصادی در ماه‌های اولیه به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف داخلی کمرنگ شده است. هفته گذشته، مقامات بانک مرکزی چین نسبت به گسترش اعتبار هشدار دادند زیرا تقاضای واقعی برای اعتبار ضعیف شده است.

اوایل ماه آوریل، تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی چینی CATL شاهد بازگشت سود در سه ماهه اول بود، اما درآمد برای یک سه ماهه متوالی به دلیل تقاضای ضعیف و تشدید رقابت کاهش یافت. فیچ چشم انداز رتبه اعتباری چین را به منفی کاهش داده است زیرا اقتصاد با ابهام در مورد تغییر به یک مدل رشد جدید مواجه است.

به گزارش رویترز، اداره ملی آمار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که صنعت تولید با فناوری پیشرفته با افزایش 29.1 درصدی سود در سه ماهه اول رشد را رهبری کرد و افزود که بازیابی سود شرکت‌ها نابرابر بوده است. سود در صنعت خودرو در ژانویه تا مارس 32 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا