مطالب میجیک

برای ایجاد جریان هویت‌بخشی در حوزه زنان باید آنها را جدی بگیریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار آنلاین در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: بر اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ «ما خرمشهری‌ها در خط مقدم هستیم» و به یاد داشته باشید که در نیمه دوم انقلاب، التهاب و ناآرامی زیادی از جامعه برداشته شد و فرصت شکل‌گیری تمدنی دیگر و اثبات ادعای انقلابی بودن آن در عرصه‌های مختلف فراهم شد. زمینه های. ، باید فیلدها و فیلدهای مختلف ایجاد شود. تأمین زنان و تجربه ای که از ابتدای اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم نشان می دهد که زنان می توانند در بسیاری از عرصه ها پیشرو باشند و زمینه را برای تأثیرگذاری مردان و خانواده هایشان فراهم کنند. .

وی افزود: نقش اصلی زنان در این حرکت های مختلف، نقش ثابت شده در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. وقتی زن بصیرت لازم را داشته باشد و بداند با چه چیزی روبروست و نگاهی کلان به حرکت جامعه داشته باشد، بر اساس قدرتی که خداوند بر حسب فطرتش به او داده است، با لطافتی که دارد، می تواند جامعه را چنین کند. به نرمی رهبری شد و مفهوم «ولایت اجتماعی» که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات هفت هزار شهید مطرح شده بود، نشان دهنده توانایی و استعداد زنانی است که توانایی رهبری جامعه و همراهی ملی را دارند. آرزوها برای شکل از حرکات بزرگ

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در روند شکل دادن به پیشرفت اسلامی ایران، خرمشهر را در خط مقدم داریم و بانوان ما باید بصیرت کافی نسبت به شرایط کنونی ما داشته باشند تا بتوانند این صحنه را رهبری کنند و پیشرو باشند. در فتح پیروزی و هندسه و ظرفیت تهدید انقلاب اسلامی کنونی. زنان امروز ما باید فراتر از آنچه جامعه غربی انجام می دهد، از زندگی روزمره تا مد و تجمل گرایی فراتر رفته و آینده را با آینده نگری کافی رقم بزنند.

سعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟ وی گفت: یکی از الزامات جامعه امروز ما کمک به جریان های مردمی برای رسیدگی فعالانه به موضوعات مختلف جامعه و ایجاد ظرفیت برای نفوذ کنشگران مردمی است. یکی از اقشار ویژه ای که ما هدف داریم برادران شهدا هستند. عنوان خواهر شهید در هیچ یک از نهادها به طور جدی ثبت نشده است و هیچ امکاناتی برای وی در نظر گرفته نشده است، ضمن اینکه نقش شگرف خواهران شهدا در پاسداری و دفاع از ارزش های منحصر به فرد است و ما به این سمت رفتیم. شبکه در استان‌های مختلف ما به سازمان‌ها کمک می‌کنیم تا هویت خود را پیدا کنند و می‌توانیم پشتیبانی لازم برای حرکت مؤثر شبکه را فراهم کنیم.

وی افزود: نکته دیگر این است که یکی از هنرهای زنان در دفاع مقدس این است که در کار انقلاب اسلامی آمده اند؛ یعنی در کار انقلاب اسلامی آمده اند. موضوع این است او زن را در یک جامعه جنسیتی نمی‌بیند، اما نقش و تأثیر او با تمام لطافت و ظرافت زنانه دیده می‌شود و زنان خود را می‌یابند و این راه هویت‌یابی است. یکی از اشتباهات رایج این است که در مورد زنان فقط می گوییم به ماهیت زن و خانواده می پردازد و این داستان زن و خانواده را از متن دیگر مسائل درونی جدا می کند. مشکلات غیر قابل حل

مدیرکل سازمان زنان دعوت اسلامی گفت: با این حال موضوع این است یعنی جایی که می‌خواهیم نقش زن را پیدا کنیم، نباید بگوییم که زن باید فقط به زن و خانواده‌اش محدود شود، باید ببینیم که انقلاب اسلامی با چه مشکلاتی مواجه شد و زنان چگونه توانستند این مسائل را حل کنند. در طول جنگی که پیش آمد، زنان آنها را به خانه فرستادند و از پشتیبانی لجستیکی و انواع حمایت ها برخوردار بودند و حتی در صورت لزوم وارد خط مقدم می شدند و این به عنوان یک مسیر شناسایی برای جامعه زنان اتفاق افتاد. به عبارت دیگر، برای ایجاد جریان هویت در حوزه زنان، باید زنان را در عرصه اصلی انقلاب اسلامی جدی بگیریم و تعریف کنیم.

سعیدی نژاد گفت: زنان می توانند در عرصه اصلی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش جدی ایفا کنند و اتفاقا نگاه رهبرانقلاب و تجربه تاریخی ما این است که این جایگاه از بسیاری جهات پیشرو است. در برخی موارد، زنان به عنوان رهبر و گاهی به عنوان حامی عمل می کنند و نکته اینجاست که زنان برای حضور در میدان نیازی به خودخواهی ندارند، زنان می توانند به آرامی جنبش های بزرگ را تشویق کنند و تمایلی به دیده شدن ندارند. عنصری که در نهاد زن وجود دارد این است که چون روح زن به کمال الهی و حقیقت پنهان عالم مرد نزدیکتر است، در ظاهر مورد تأکید قرار نمی گیرد و همواره می تواند عنصری پشتیبان در پی بردن به حرکات بزرگ باشد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از نگرش کنونی جامعه ایران نسبت به ارزش های دفاع مقدس چیست؟ وی خاطرنشان می کند: یکی از جدی ترین حرفه ها این است که دختر ما الان یک دختر پیشرو است. غنای فرهنگ و بستر توسعه این تاریخ شیعی، ارزش ها و عناصری را در دختران ما نهادینه کرده است که نه تنها در ظاهر از آن دور هستند. مطابق با مد تغییر کرده است، اما با سرعتی که ظاهر تغییر کرده است، لازم نیست فضای داخلی در این مرحله باشد. البته اکنون ارزش معنوی و انسانی دختران از میانگین جهانی بیشتر است. درک دخترمان از مادری، فداکاری، انسانیت، توجه به معنویت و عناصر ضروری آن و بهش زندگی بده زندگی انسان کامل است، اما به دلیل کاستی هایی که در مدیریت کشور دارد، گاه به انحراف کشیده می شود و بخشی از مسیر رشد بسته می شود. از این رو موضوع این است یعنی در مجموع جامعه خوب و قوی با فرهنگ خاصی داریم که باید قدر آن را دانست و راه را برای رشد انسان هموار کرد و این هنر جدی مسئولان است.

دکمه بازگشت به بالا