مطالب میجیک

جایگاه زن در ایجاد خانواده باید تبیین شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله محسن اراکی بعدازظهر جمعه در همایش بین المللی مادران فاطمیه، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: تمدن اسلامی یعنی شهر اسلام و این هویت مهم نقطه شروع، دقیق ترین هویت مسلمانی است. بالاترین مفهوم در عالم خلقت، یعنی شخصی که تسلیم کامل خداوند باشد، زیرا همه خوبی ها و پاکی ها از آن نقطه ناشی می شود و جامعه اسلامی را تشکیل می دهد که جامعه ای برآمده از آن هویت است.

وی خاطرنشان کرد: هویت اسلام به معنای هویت محمدی (ص) است و اولین چیزی که این هویت به آن دست می یابد همان است که به بنای خانه محمدی منتهی می شود که در مرکز آن حضور شیرین و نازنین است. حضرت فاطمه سلام الله علیها در این خانه زنان با هویت مسلمان وجود دارند و خانه اسلامی با این محوریت جامعه اسلامی می سازد.

اراکی تاکید کرد: جامعه اسلامی باید خانه، خانه باشد و مرکز هر خانه، زن است و اگر زن حرمت داشته باشد، پسران و دختران و جامعه نیز قداست خواهند داشت. بیت حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

وی گفت: جامعه اسلامی می تواند تمدن اسلامی را بسازد و توسعه را بر اساس اسلام که شهر اسلامی است محقق کند. الجار سام الدار از اینجا محقق می شود. معلم و بانی این موضوع حضرت زهرا علیها السلام است.

عضو شورای تشخیص مزایا تاکید کرد: شما اروپایی‌هایی هستید که مدعی حقوق زن هستید، یکی مثل زینب کبری را بیاورید، درود، ما افتخار می‌کنیم که زینبی هستیم، زنی که در دامان غرب بزرگ شده است. زن اعتراف به خود، به قول خودت خودمحور. ارزان، بیهوده و ثمره ای هستند که هیچ جامعه نیکوکاری نمی تواند از آنها رشد کند و شما جنایتکاری هستید که زنان نامدار را جایگزین زنان بی فایده می کنید و خائن به بشریت هستید.

وی با بیان اینکه زینب علیهاالسلام راه مبارزه با ظلم و خوب زیستن را برای ما باز کرد، گفت: جایگاه زن در جامعه امروز نقشی است که می توان برای ایجاد خانواده خوب ایفا کرد اما این جایگاه تکمیل نشده است. به درستی توضیح داده شده است و باید بیشتر از آن باشد که ابتدا به مشکل پرداخته شود.

دکمه بازگشت به بالا