مطالب میجیک

انجام عمل جراحی زیبایی برای زنان توسط پزشک مرد چه حکمی دارد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، یکی از مهمترین وظایف در اسلام که بسیار مهم است، فراگیری احکام است. دین است. افرادی که خود را اسلام می نامند دین او تصمیم گرفت که طرح را به طور کامل در تمام زمینه های زندگی خود بپذیرد و طبق قوانین عمل و عمل کند. دین انجام چنین وظیفه ای مستلزم پرداخت مقدار لازم از قاعده از سوی مسلمانان است دین او به آن نیاز داشت و این اتفاق افتاد، او می دانست که می تواند در زندگی اش اعمال شود. پاسخ سوالات فقهی که قبلا در اینجا منتشر شده است را می توانید مشاهده کنید.

یکی از موضوعاتی که سوالات زیادی را به وجود می آورد، موضوع عمل های زیبایی توسط پزشکان مرد به خصوص برای خانم ها است.

حضرت آیت الله خامنه ای

سوال: قوانین جراحی زیبایی چیست؟

پاسخ: این کار قیمت هیچ اشتباهی در آن مورد وجود ندارد.

سوال: در آن رویداد آیا جراحی زیبایی زنان توسط پزشک مرد باید بررسی و بررسی شود؟ چه کاری می توان کرد؟

پاسخ: جراحی زیبایی شفای بیماری محسوب نمی شود و نگاه و لمس جایز نیست مگر در مواردی که برای درمان سوختگی و مانند آن باشد و پزشک باید دست بزند و نگاه کند.

سوال: آیا دیگران بیشتر از شوهر شما دیدن می کنند؟ عورت آیا زنان، حتی پزشکان، واقعا ممنوع هستند؟

پاسخ: به بقیه همسر، حتی دکتر و حتی دکتر زن نگاه کنید عورت ممنوعیت زنان، مگر در موارد اضطراری و برای درمان بیماری.

حضرت آیت الله سیستانی

سوال: آیا تمیز کردن صورت یا سایر اعضای بدن با جراحی امکان پذیر است؟

پاسخ: دست نخورده جایز است و حرام به نظر می رسد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سوال: نظر شما در مورد جراحی زیبایی چیست؟ لطفا توجه داشته باشید که این عمل گاهی اوقات برای خدشه دار کردن زشتی مادرزادی و گاهی به خدشه دار کردن معایب از زخم و صدماتی که بعداً و گاهی اوقات برای خدشه دار کردن وحشتناک نیست، اما بسیار زیباتر است. هر تصمیمی صور سه آنه چیست؟

پاسخ: در آن رویداد ذاتاً با حرام یا ضرر مهم دیگر مخلوط نمی شود، اما در صورت نیاز حرامی فقط در صورت لزوم مجاز است (مانند لمس و نظرات حرام).

سوال: قوانین جراحی زیبایی مانند جراحی بینی چیست؟

پاسخ: در آن رویداد آمیخته به حرام یا مضر مهم نداشتن آن اشکالی ندارد، اما اگر لازم باشد حرامی فقط در صورت لزوم مجاز است (مانند لمس و نظرات حرام).

سوال: در نظر بگیر کوتاهی قد بیماری پس از پایان دوره رشد فرد درمان دیگری جز جراحی ندارد و برای افزایش قد بیمارانی که از مشکلات روحی و روانی فراوان رنج می برند و اجتماعی رنج می برند، نیاز به جراحی زیادی دارند. ما از دو سال پیش عملیات افزایش قد را در ایران آغاز کردیم. ولی 57 نفر، در با موفقیت عمل کنید مکان یابی شده و نتایج عالی به دست آمده است. درحال حاضر سیزده کشور در سراسر جهان مجهز به مراکز افزایش قد هستند که به طور فعال از بیماران پذیرایی می کنند. و مفتخریم که کشور عزیزمان ایران اسلامی اکنون تنها کشور اسلامی است که در فهرست 13 کشور ذکر شده است. از نظر شرعی این چه حکمی دارد؟

پاسخ: در صورت نیاز به رشد مشکلی ندارد و این عمل برای بیمار خطرناک نیست.

سوال: من عمل در چهره شما می خواهم لیزیک من این کار را برای زیبایی انجام می دهم نه برای درمان، اما دو یا سه هفته به آب نیاز ندارم. چه با علم جلوگیری از وضو و سل میتونم انجامش بدم؟

پاسخ: در مورد جراحی، در آن رویداد ذاتاً با حرام یا ضررهای مهم دیگر مخلوط نمی شود، بلکه فقط در صورت لزوم حرامی فقط در صورت لزوم مجاز است (مانند دست زدن و نظرات غیرقانونی). در مورد وضو نیز غسل و وضو جایز است جبیره‌ای می کنید.

دکمه بازگشت به بالا