مطالب میجیک

وضعیت زنان ایرانی در ایام قرنطینه کرونا موضوع یک پژوهش شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، گروه پژوهشی مطالعات زنان در پژوهشگاه مطالعات اجتماعی ، با همکاری پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه میراث و جهانگردی ، نشست ویژه ای از مجله “تاج ، قرنطینه در حین روایت زنان” و بررسی فرهنگ و سمیه تاجیک را برگزار کرد. اسماعیلی ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی.

در ابتدای این نشست ، سمیه تاجیک اسماعیلی ، عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در چند ماه گذشته ، کشورهای جهان با همان مشکلی روبرو شده اند که شیوع ویروس کرونا است. اما آنچه جالب است این است که واکنش این ویروس و پیامدهای آن متفاوت و متفاوت بوده است. به عنوان مثال ، زنان در برابر تاج گذاری و قرنطینه واکنش های مختلفی نسبت به مردان نشان می دهند و به راحتی می توان گفت که زنان از نظر فردی ، روانی ، عاطفی و خانوادگی و اجتماعی بیشترین تأثیر را در تاج گذاری و قرنطینه دارند. تاج و اثرات مختلف این بیماری بر مناطق و ابعاد مختلف افراد ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و حتی فرهنگ هایی از این قبیل ، اکنون در تاریخ بشر کاملاً متفاوت است.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان به عنوان ستون اصلی خانواده بیشترین تأثیر را در سایر اعضای خانواده دارند ، در نظر گرفتن اشتیاق ، تجربه و عواطف آنها به ویژه در زمان حال بسیار مهم و مهم است. زنان با زمینه های اجتماعی و اقتصادی متفاوت و نقش های مختلف تأثیرات مختلف قرنطینه دارند. به عنوان مثال ، زنانی که از موقعیت اجتماعی و اقتصادی بالاتری برخوردار هستند ، گاهی اثرات مثبتی را تجربه می کنند. به دلیل ارتباطات از راه دور ، این زنان فرصت بیشتری برای گذراندن وقت با همسران و فرزندان خود دارند و یا حتی نیاز به وقت بیشتری برای خود و نیازهای عاطفی ، ذهنی و جسمی خود دارند ، اما در این میان برخی از زنان ، به ویژه زنان با زمینه های اجتماعی و اقتصادی بیشتر هستند تجربه اضطراب ، استرس ، یا حتی خشونت فعلی.

پس از جلسه ، الهام ملك زاده ، عضو هیئت علمی م Instituteسسه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، در مورد نتایج روایت زنان در دوره کرونا گفت: و مواد مخدر از کشورهای مختلف به سرقت رفت. یک روز اضطراب ، غم ، ترس و ناامیدی. دنیا بی فایده است و همه چیز در جهان است. حتی مادر بسیار دور از کودک است ، گویی آخرالزمان است. کاملا درست است. اما کدام آخرالزمان در چند ماه گذشته که در سراسر جهان گذشته است ، تجربه نشده است؟ در امان از تجار و فرصت طلبان که تا حد مرگ تجارت می کنند. گویی همه چیز باید بدترین چهره طمع و سود غیرانسانی را نشان دهد ، حتی در بدترین شرایط روی زمین. مهم نیست که چه رنگ یا نژادی باشد و در کجا واقع شود. گسترش غم و اندوه و وحشت کرونا تأخیری نخواهد داشت ، و بازرگانان مرگ بر وزن افزوده و بسیاری از پزشکان و پرستاران و کسانی که به خواب می روند و بیماران کرونا را مداوا می کنند و سرمایه ملی ، دسترسی و قیمت جهانی را از دست می دهند. این تناقض عجیبی است. به طرز عجیبی خسته کننده است که فقط با یک صدا با بلندترین صدا تکرار کنیم که این دنیا فقط یک توهم است.

وی ادامه داد: اکنون شوک اولیه تاج کامل شده است ، قرنطینه اجباری و داوطلب نیز در کشورهای مختلف تجربه کرده است ، و افراد و مقامات در جایی از جهان که به بیماری همه گیر مشغول هستند سعی داشتند از تاج باتلاق خارج شوند. دانشمندان از ابتدا تمام توانایی های علمی را برای شناسایی ، مقابله و کنترل ویروس آزمایش کرده اند. روانشناسان سعی می کنند در این جنگ یک طرفه انسانی با موجودات ناشناخته ، روح های آشفته را نجات دهند. فعالان و پژوهشگران در زمینه های مختلف تلاش می کنند با توجه به تخصص خود کاری انجام دهند تا جهان به مکانی بهتر تبدیل شود. شرایط را درک کنید و برای عادی سازی وضعیت پیگیری کنید. با شیمی دانان و متخصصان در ساخت و ساخت مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای محققان علوم اجتماعی و افرادی که به دنبال جلوگیری از نفوذ ویروس به منسوجات ، ماسک ها و سایر مواد پیشگیرانه هستند ، تفاوتی ندارد. مورخان و مورخان یکی از کسانی هستند که در همه گیر همه گیر کرونا در سراسر جهان بیکار مانده اند. او همچنین مأموریتی برای خود ایجاد کرد. وقایع را ثبت کنید ، در تلاش ها ، فداکاری ها و اقدامات مردم و دولت های سراسر جهان با هدف حفظ این اقدامات و تجربیات در بحران کرونا برای نسل آینده زنده بمانید. وی در گذشته و در گذشته به بررسی تاریخچه بیماری های عفونی و اپیدمی ها از پس زمینه متن ها و اسناد پرداخت و معتقد بود که به کارگیری تجربه تاریخی و شناسایی اقدامات گذشته در شرایط مشابه می تواند انگیزه و شرایط جغرافیایی و اقلیمی را در مناطق مختلف ایجاد کند. با توجه به اینکه در گذشته در همین شرایط ، کشورها و مناطق ، از جمله ایران ، به شهروندان مبتلا به این بیماری ، توسط دولت و به طور کلی آنچه در کتاب های تاریخ اکنون گزارش شده است ، کمک و پشتیبانی کرده اند. با وجود همه پیشرفت های امروز جهان ، پیشرفت فعلی و قرنطینه داوطلبانه یا اجباری چقدر م effectiveثر است ، و جایی که علم و پیشرفت هیچ راهی ندارد و هیچ کارآیی لازم نیست ، چگونه می توان زندگی را با تجربه منطقه ای هدایت کرد؟

ملک زاده افزود: در ایران ، طی روز قرنطینه و چندین ماه پیش ، گفتگوهای بازار داغ ، وبینارها و مقالات منتشر شده در این زمینه آغاز شده است. بسیاری از افراد ، مانند دیگران ، در برابر موج ها و کلیشه ها برای ماندن در تاج کاروان و سایر فعالیت ها برای انجام مطالعه با تلاش ارزشمند و ساکت ، با این نیت که روزها فعلاً مرتعش هستند ، ادامه می دهند. از جمله اقدامات ، جمع آوری و ثبت تاریخچه بیماری عروق کرونا قلب و بیماری های عفونی برای افراد عادی کلاس تاریخ مستند ، و دقیق تر ، افراد آن ، است که توسط دکتر انجام می شود. داریوش رحمانیان | موضوع کنونی شرکت در این کار است. آماده سازی ، تدوین و نمایش (خودم). با توجه به زمینه تحقیقات تاریخ اجتماعی ایران در دوران معاصر و تاریخ زنان ، سعی در ثبت اسناد ، خاطرات ، تجربیات و آثار چندین زن از طیف های مختلف زندگی ، روزهای قرنطینه و مجموعه نوشته های زنان ایرانی است. شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها را بسازید. جامعه مورد مطالعه شامل زنانی با پیشینه اجتماعی متنوع ، از جمله زنان دانشگاهی ، زنان خانه دار ، معلمان ، هنرمندان ، فعالان مدنی و سیاسی بود که گاهی اوقات به طور نامحدود با آنها برخورد می شد مگر اینکه بخواهند خود را معرفی کنند. در نوشته های این زنان ، هیچ گونه ویرایشی و تلاشی برای حفظ سبک نوشتن و انعکاس فراز و نشیب آرزوهای معنوی ، عاطفی و عاطفی وجود ندارد که در دوران مدرن و به صورت کلمه منتشر شده است. به طور طبیعی ، طبقه بندی و تحلیل روایت های زنان در مورد این مجموعه در مورد ریشه و ریشه آنها ، بررسی تصویرگری جامعه در دوران کرونا از دیدگاه ، اقدامات و واکنش های عاطفی در برابر سختی ها و مشکلات ناشی از کرونا در هنگام قحطی و … ، آنچه در این مطالعه گنجانده نشده است.

سرانجام ، اعضای هیئت علمی م Instituteسسه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشتند: “در حقیقت ، تلاش هایی در پوست کلمات ، تمایل ، ترس ، واقعیت و وضعیت زنان ایرانی در طول قرنطینه و اقدامات برتر پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا قلب انجام می شود.” ، نمایش داده شود. با هدف تدوین مجموعه ای از روایت های زنانه از کرونا و قرنطینه در مرحله اول ، و در مرحله بعدی مطالعه و تحلیل روایت را به مطالعه مستقل دیگری موکول کنید. امیدوارم که این تلاش ها بتواند گوشه های جامعه ایران را از دیدگاه زنان دور کند و در آینده آنها را آشکار سازد.

دکمه بازگشت به بالا