مطالب میجیک

راست و دروغ افزایش خشونت خانگی در روزهای قرنطینه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ گروه های جامعه – ساناز باقری راد: این روزها یا شاید بدتر از آن ، کوروی ویروس ها در سال های اخیر وارد زندگی بشر شده و سودهای کلانی را به همراه داشته اند و یکی از آنها کلمات رنگرزی “خشونت خانگی” است.

با کلماتی که در دوران قرنطینه و احتمالاً بارها در مورد بحث و جدالها شنیده ایم و احتمالاً بارها با طرح این سوال که آیا شیوع تاج گذاری و قرنطینه در واقع خشونت خانگی را در کشور افزایش داده است ، با بررسی آمار رسمی کشور پاسخ خواهیم داد. .

در آغاز روز قرنطینه ، یک پیامک با همکاری وزارت ارتباطات و معاون رئیس جمهور زنان و خانواده رئیس جمهور برای عموم ارسال شد. در متن پیام آمده است: “در صورت مشاهده موارد سوءاستفاده از کودک در دوره کورونا ، با شماره 123 ، اورژانس سازمان بهزیستی کشور ، برای دریافت خدمات رایگان روانشناختی اجتماعی و 24 ساعت شبانه روز تماس بگیرید.”

بعد از ارسال این پیامک ، معصومه ابتکار ، معاون وزیر زنان و خانواده ، با تأکید بر لزوم توجه به این پیامک با ارسال در فضای مجازی و نوشتن گفت: “اس ام اس 123 را جدی بگیرید ، از مشکلات ناشی از بحران کورونا می توانید در یک روز خسارت وارد کنید. این ، از جمله افزایش خانواده ؛ “مسئله 123 را بخاطر بسپارید ، و اگر کودک آزاری ، سوء استفاده از همسر یا سوء استفاده از سن را دیدید ، وظایف مردان را دنبال کنید و به او اطلاع دهید.”

این موضوع برای رسانه های غربی معلوم بود و شبکه هایی مانند BBC ، Euronews و غیره گزارش دادند که افزایش خشونت خانگی در ایران منجر به پیام های متنی نمایندگان زن به مردم شده است.

اما بعداً مشخص شد كه این ابتکار عمل بر اساس مصاحبه جامعه شناختی با یكی از رسانه ها برای ارسال پیام متنی انجام شده است ، و این ابتكار بعداً اطمینان حاصل كرد كه خشونت خانگی در طول قرنطینه افزایش نمی یابد.

با این حال ، آمارهای رسمی نشان می دهد که شیوع تاجی تاثیری در افزایش مواردی از قبیل کودک آزاری ، کودک آزاری در بزرگسالان ، خشونت علیه زنان و خشونت خانگی نداشته است.

رئیس پلیس پیشگیری از سرمایه: تماس های درگیری های خانوادگی 10 درصد کاهش یافته است

در این مصاحبه ، در مصاحبه با آنلاین ، سردار کیوان ظهیری ، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ، در پاسخ به این سؤال که آیا میزان جرم و جنایت در دوره کورونا به ویژه درگیری های خانوادگی افزایش یافته است ، ابراز کرد و آیا شما این موضوع را تأیید می کنید یا خیر. وی گفت: “درست نیست که تماسهای عمومی به مرکز فوریت های پلیسی (110) از ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است ، به عنوان مثال ، تماس های درگیری های خانوادگی نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.”

معاون وزیر رفاه اجتماعی: آمار خشونت خانگی تفاوتی با قبل از قرنطینه ندارد

حبیب الله مسعودی فرید ، معاون وزیر سازمان بهزیستی ، اخیراً از افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطینه خبر داد و اظهار داشت: “طبق آماری که ما شامل موارد خشونت خانگی مانند کودک آزاری ، سوء استفاده از همسر ، سوء استفاده از افراد مسن و معلول است.” زمان و زمان قبل از کرونا و خانه های قرنطینه فرقی با هم ندارد. البته ما در گذشته مواردی را تجربه کرده ایم ، اما شاهد افزایش چشمگیر نبوده ایم.

وی افزود: هنوز موارد کودک آزاری کودک قبل و قبل از شیوع کرونا ویروس برای کودکان مورد آزار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی: فقط 2٪ تماس ها نیاز به مداخله اجتماعی دارد

علاوه بر این ، وحید قبادی دانا ، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در کنفرانس مطبوعاتی در آوریل امسال آماری از خشونت خانگی در کشور را منتشر کرد. 11 هزاران و 852 فقط با سیستم اضطراری تماس بگیرید 2/2 درصد تماسها منجر به مداخلات اضطراری اجتماعی و موارد نارضایتی از رفتار همسران شد 2 هزار درصد برای 6 به هزار درصد رسیده است.

ابتکار: وضعیت خشونت خانگی در ایران حاد نیست

معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور زنان و خانواده ، پس از انتشار آمارهای مختلف از سوی سازمان بهزیستی ، که مسئولیت آسیب های اجتماعی را بر عهده داشت ، نیز با یکی از رسانه های دولتی ، با وجود اقدامات قبلی ، با یکی از رسانه های دولتی صحبت کرد و باعث شایعاتی در مورد تشدید خشونت در ایران شد. وی در مورد وضعیت خشونت های غیر حاد خانوادگی علیه زنان در ایران صحبت کرد و گفت: “میزان خشونت خانگی در ایران در مقایسه با آمارهای جهانی بسیار پایین و شدید است ؛ وضعیت ما حتی از میانگین جهانی شیوع خشونت خانگی بسیار پایین است. جایی برای بحث در مورد میزان خشونت گزارش شده وجود دارد.

نقش مؤثر زنان در کنترل شرایط قرنطینه به زبان رهبر انقلاب بزرگ

در پی اعلام آمار رسمی کشور مبنی بر میزان خشونت در ایران ، اظهارات اخیر رهبر انقلاب در مصاحبه ویدئویی با ستاد ملی مبارزه با فساد اداری دیگر تأیید دروغین خبری با محوریت افزایش خشونت علیه زنان در ایران است.

رهبران انقلاب بزرگ در پیام هفته گذشته خود به نقش مثبت و مؤثر زنان و خانواده ها در قرنطینه اشاره کردند و گفتند: “در این دوران ، تماس با منزل تقریباً غیرممکن است ، در اینجا نقش خانواده و خانواده می تواند تأثیر بگذارد. خانواده ها پایه و اساس مناسبی ندارند ، بنابراین جای تعجب ندارد که به نظر نمی رسد این خانه ها اتفاق بیفتد یا حداقل اینگونه نباشند ، می توان آنها را فهمید و درک کرد و پذیرفت..

وی گفت: “به ویژه به نقش زنان در خانواده باید اعتماد کرد و تأثیر بسزایی در این است که باید از صبر و زحمت و سخت کوشی زنان در خانواده در نظر گرفته شود تا مدیریت خوب خانواده در نظر گرفته نشود.”.

اشاره مقام معظم رهبری به نقش زنان در مدیریت شرایط قرنطینه نشان می دهد که آنچه امروز در سایر کشورها برای زنان رخ داده است در ایران اتفاق نمی افتد.

این می تواند “خشونت خانگی” خوانده شود و آمارهای جهانی نشان از افزایش در کشورهای اروپایی دارد..

پس از شیوع کروناویروس و شروع قرنطینه ، رسانه های غربی از خشونت علیه زنان در کشورهای اروپایی و ایالات متحده خبر دادند.

موسسه خیریه خشونت خانگی انگلیس از افزایش 25 ساله خشونت خانگی خبر داد ، گفت: شماره تلفن های کمک های اجتماعی و خشونت خانگی 700 برابر افزایش یافته است و حتی خواستار خشونت خانگی علیه مردان شده اند. همچنین 16.6 درصد افزایش یافته است.

گاردین از افزایش خشونت در زنان در اسپانیا در دو هفته اول یک ماه قبل از قرنطینه خبر داد و نوشت: “زنی که به دلیل خشونت خانگی و وضعیت قرنطینه توسط همسرش به قتل رسید.”

دکمه بازگشت به بالا