مطالب میجیک

خاطرات بانوان خیاط یزدی از ایام کرونا به چاپ دوم رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی گدونگ رهیار ، کتاب “به خیاط های ماهر نیاز داریم” شامل خاطرات زنان بافنده یزدی از دوران کرونا است که اخیراً توسط انتشارات رهیار منتشر شده است.

این کتاب اولین جلد مجموعه عنوان انتشارات رهیار در بخش “مدافعان سلامت” است که سمانه سنایی در مورد آن تحقیق کرد. و ملیحه جهان آرا ، زینب کشاورز و اسما مرتضایی راد نیز ویرایش کرده اند.

اولین چاپ “به تعدادی خیاط ماهر نیاز داریم” در مارس 2010 منتشر شد و اکنون به چاپ دوم رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

“یزد ؛ شهری که ده ها کتاب تاریخ نوشته و خوانده است ؛ اما چه کسی از ما نام مهری مجیبیان را شنیده است؟ چه کسی از ما درباره خیاط های یزد در دوران دفاع مقدس شنیده است؟ خیاطی که به گفته مدیریت زنان ، تعداد آنها از یک به بیست و دو نفر افزایش می یابد! در مدت کوتاهی بیست و دو فروشگاه تخصصی برای تهیه لباس رزمی در سراسر کشور. صدها زن از سراسر منطقه یزد هر روز به مغازه های تخصصی مراجعه می کنند و لباس های جنگی را از پارچه های خریداری شده می دوزند. کمکهای مردمی ، بدون دریافت هیچ گونه پولی در طول سالهای جنگ ، مراسم به بخشی از زندگی این زنان تبدیل شده بود: آنها فرزندان خود را با همان بخیه بزرگ کردند ؛ در مغازه های تخصصی ، خواندن قرآن و خواندن و نوشتن را آموختند ؛ دخترش از فروشگاه تخصصی ؛ او برای نوجوانان نیازمند مهریه تهیه می کند و گره های خود را باز می کند … و او فقط یک بار برای تحمل آن است. دنبال دروغگویان جامعه بروید … او مشهور شد … “

چاپ دوم کتاب 1000 نسخه ارائه کرد و 17000 تومان ارزش داشت.

دکمه بازگشت به بالا