مطالب میجیک

محدودیت تحصیل برای زنان خسرانی بزرگ و موافق با شریعت نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه علمیه در خصوص ممنوعیت تحصیل زنان توسط طالبان بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اسلام دین حکمت و دانش است تمرین و مردم را به رشد فکری و شناختی و علم فراتر از مرزهای جنسیتی و نژادی فراخوانده است، چنان که در منطق اسلام، زن در بین انسانیت جایگاه والایی دارد و همه راه ها برای تعالی علم و فرهنگ و نقش آفرینی باز است. و یقیناً در نظام فکری اسلامی همه مصالح عالیه جامعه بشری، خانواده، زن و مرد را در یک روند کامل و هماهنگ در نظر گرفته اند.

بنابراین ارزش و جایگاه تربیت و نه اختصاص به مردان از جایگاه برجسته ای برخوردار است و کسب علم و دانش از گهواره تا گور در اسلام پسندیده و ستوده شده و دارای فضایل فطری است و الزاما جزو حقوق زن نیست. به عنوان یک انسان حق تحصیل دارد و آیات و روایات اسلامی نیز بر آن تاکید دارند.

دعوت به تحصیل علم موجب ظهور زنان بزرگی در تاریخ علمی، سیاسی و فرهنگی اسلام شده و همچنان مایه مباهات هر مسلمانی است. افزایش یافته است و همواره با کسب علم و معرفت با حفظ احکام و قیود شرعی و الهی می توانند قله رشد و معرفت را پشت سر بگذارند و خدمات فراوانی به دین و جامعه بشری ارائه دهند.

در عصر معاصر، رشد علمی و اجتماعی مسلمانان در همه کشورها به ویژه در جامعه افغانستان و تجهیز تخصص های مختلف، نیاز جامعه امروز و مردم شجاع و مظلوم افغانستان است و چیزی وجود ندارد. تردید وجود دارد که موانع و محدودیت های تحصیل برای دختران و زنان خسرانی ضایعه بزرگی بوده است.پ) اهل بیت و صحابه و بزرگان و علمای اسلام نیستند و به اسلام شبهه ایجاد می کند.

اکنون در جمهوری اسلامی ایران در پرتو تفسیر صحیح از اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی و با گسترش دانشگاه ها و حوزه های علمیه، میلیون ها زن در رشته های مختلف تحصیلی تحصیل می کنند. دیده ام و خدمت می کنند و عده ای از زنان جامعه اسلامی ایران قله علم و دانش را فتح کرده و همراه با مردم در ارتقای شاخص های علمی و رشد فکری ایران اسلامی ایفای نقش کرده اند. به این معنا که.

بنابراین زنان نباید مثلا تهدید نیست، اما زنان ظرفیت بزرگی هستند که در عرصه خانواده و جامعه منشأ نتیجه خواهند بود و شایسته است به الگوی تربیت علمی و مشارکت اجتماعی سازگار با خانواده فکر کنیم.

دکمه بازگشت به بالا