مطالب میجیک

قلب ناسالم تهدیدی بزرگ برای مغز زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین هلث News، مطالعه ای بر روی بیش از 1800 بزرگسال 50 و 60 ساله نشان داد که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا یک عامل خطر بالا، به طور کلی در مواجهه با زمان دچار کاهش مهارت های حافظه و تفکر می شوند.

“میشل شیر», سرپرست تیم تحقیقاتی کلینیک مایو مال خودم سوتاوی گفت: برای مردان و زنان بسیار مهم است که عوامل خطرزای قلبی عروقی خود را به خوبی درمان و کنترل کنند.

او می افزاید: “این یافته ها نشان می دهد که ممکن است برای عملکرد شناختی زنان بسیار مهم باشد.”

مانند قلب، مغز نیز برای عرضه اکسیژن و مواد مغذی در سلول ها به رگ های خونی سالم بستگی دارد. تحقیقات در طول سال‌ها نشان داده است که بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی و سکته مغزی با کاهش سریع‌تر توانایی‌های شناختی با افزایش سن افراد مرتبط بوده و خطرات بالقوه‌ای دارند. عفونت افزایش زوال عقل.

این عوامل پرخطر عبارتند از فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، سیگار کشیدن و چاقی.

از سوی دیگر، تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از ورزش‌های مفید برای قلب، مانند ورزش و رژیم غذایی سرشار از ماهی، سبزیجات و چربی‌های خوب، می‌تواند به محافظت از مغز در برابر پیری کمک کند. آزمایشات بالینی 2019 نشان می دهد که افت فشار خون شدید در افراد مسن یک عامل خطر است عفونت اختلالات شناختی خفیف را کاهش می دهد.

میل گفت: «معلوم نیست که چرا سلامت قلب و عروق برای زنان دشوارتر است. اما طبیعی است که فرض کنیم یائسگی و تغییرات هورمونی ممکن است نقش داشته باشد. “اما بسیاری از احتمالات دیگر وجود دارد.”

احتمال دیگر این است که بیماری قلبی در مردان و زنان متفاوت باشد. زنان بیشتر از مردان در معرض اختلال عملکرد عروق خونی کوچکتر در بدن هستند که می تواند منجر به زوال شناختی شود.

شرکت کنندگان در این مطالعه ابتدا تست های استاندارد حافظه و سایر توانایی های شناختی و سپس هر 15 ماه یکبار انجام دادند. یک بار آزمایش تکرار شد.

این تیم دریافتند که عوامل خطر قلبی عروقی در مردان شایع تر است، اما در طول زمان تأثیر بیشتری بر عملکرد شناختی زنان دارد. به عنوان مثال، در بین افراد مبتلا به بیماری قلبی، زنان دو برابر مردان امتیاز کل دارند.

دکمه بازگشت به بالا