مطالب میجیک

حمایت بنیاد مصطفی (ص) و کامستک از دانش‌پژوهان زن زیر ۴۵ سال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص)، کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کماستک) و بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) تفاهم نامه ای با محوریت این نهاد امضا کردند. آموزش نسل جوان و ظرفیت سازی، فناوری و نوآوری در راستای ارزش ها و نیازهای جامعه اسلامی.

بر اساس این قرارداد، بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و کمستک با همکاری موسسات و مراکز تحقیقاتی معتبر علمی و تحقیقاتی کشورهای اسلامی، برنامه‌هایی را برای حمایت از بورسیه‌های طلاب جوان اجرا می‌کنند.

«تبادل یافته‌های علمی و تحقیقات جدید از طریق شبکه‌ها»، «ساده‌سازی و تقویت روابط بین‌الملل برای کمک به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام»، «تعمیق و نهادینه‌سازی ارتباطات»، «همکاری‌های علمی و تبادل دانش بین‌المللی بین محققان». از جهان اسلام» و «مراکز علمی، فناوری و تحقیقاتی شرکت‌های معتبر»، «توسعه دستاوردهای علمی»، «ارتقای کیفیت مطالعات پژوهشگران و گسترش مرزهای دانش» از اهداف اصلی این موافقت‌نامه است.

هدف این برنامه حمایت از دانش آموختگان و فناوران جوان زیر 45 سال با مدرک کارشناسی ارشد و اعضای هیئت علمی متقاضی بورسیه های تحصیلی کوتاه مدت (6 تا 12 ماه) است.

حداقل 50 درصد از کل بورسیه باید به لیسانس های کشورهای عضو کمتر توسعه یافته سازمان همکاری اسلامی و 50 درصد به زنان جوان لیسانس اعطا شود.

دکمه بازگشت به بالا