مطالب میجیک

نقش زنان در جامعه کمتر از مردان نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، سید جواد هاشمی ظهر دوشنبه در همایش روز زن افزود: حضرت فاطمه زهرا (س)س) او علاوه بر تربیت مادری که اسلام را نجات داد، بهترین پدر انسان روی زمین را نیز داشت.

فرمود: در شکوه شخصیت حضرت زهرا (س)س) بس که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر که فاطمه را بیازارد مرا آزرده است و هر که مرا آزار دهد خدا را آزرده است.

هاشمی با اشاره به مقام حضرت زهرا(س)س) وی افزود: این زنان بزرگوار زندگی ساده ای دارند و حتی شب ها به افراد فقیر لباس عروس می دهند.

هاشمی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س)س) ایشان برای الگو شدن برای بانوان می فرمایند: وصی این زن بزرگوار، فداکاری و دفاع از اسلام، با یکدیگر، نقش مادری و سایر الگوهای این زنان بزرگوار باید الگوی زنان باشد.

نقش زنان در جامعه کمتر از مردان نیست

هاشمی در دومین سخنان خود با اشاره به نقش آموزش زنان در جامعه به آخرین حادثه نگران کننده در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: اگر آموزش درست باشد، هرگز شاهد چنین اتفاقی در جامعه نخواهیم بود. “

وی با اشاره به اینکه نقش زنان در جامعه کمتر از مردان نیست، افزود: زنان در طول تاریخ اسلام همواره در میدان بوده اند و در جنگ هایی که انجام دادیم شاهد فداکاری های خود هستیم.

هاشمی گفت: بسیاری از زنان در خط مقدم جنگ حضور دارند و آنهایی که در خط مقدم نیستند فرزندانی تربیت می کنند تا امروز به برکت جانفشانی های آنان در آرامش و امنیت باشیم.

دکمه بازگشت به بالا