مطالب میجیک

قرآن زنان را همپای مردان دارای حقوق مالی دانسته است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدامین تکبر در یادداشت ویژه خبرنگار آنلاین و مسائل زنان که در ادامه می خوانیم: گفتگو می بینم و بحث در مورد حقوق زن دلیل خوبی است برای مقایسه شریعت اسلام که روح و قانون خط بشر را با مشکل حفظ حقوق زن می دهد تا برای اهل دادگستری روشن شود که آموزه های اسلام نازل شده در چهارده قرن اخیر، راهی برای بازگرداندن زنان به جایگاه اصلی و شایسته خود است و رهبران دنیای صنعتی معاصر اجازه نخواهند داد که زنان به کرامت واقعی خود بشناسند و از استثمار آنها سوء استفاده کنند. زن

با این حال، آسیب پذیری جامعه زنان همچنان پابرجاست. تجربه بشری ثابت می کند که اگر همه برای رسیدن به هدفی فقط از خرد جمعی استفاده کنند، نمی توان به نتیجه مطلوب رسید یا حداقل زمان می برد.

اما آموزه های اسلامی نازل شده در پرتو اعتقادات شیعه خلأ مهم جامعه را با خیر و نیکی پاسخ داده است. هر چند تلاش زیادی برای نادیده گرفتن افراد وجود دارد.

زن بودن

در یونان باستان، زن انسان محسوب نمی شد و فاقد مقام و منزلت بود. مردم در این زمان به زنان به عنوان موجوداتی پست نگاه می کردند و مردان اجازه داشتند هر طور که می خواهند با آنها رفتار کنند. [۱]

زن قبل از تشرف به اسلام مانند کالایی در دارایی پدر، شوهر یا پسر خود است و پس از مرگ نیز مانند سایر چیزها جزء ارثی است. [۲]

زنده به گور کردن دختران یکی از بدترین عادات تاریخ بشر قبل از ظهور اسلام به شمار می رود که قرآن نیز از آن خبر داده است. [۳] تردیدها در مورد انسانیت زنان در اروپا تا قرن شانزدهم ادامه یافت. [۴]

اما اسلام به صراحت بیان می کند که زن انسان است و دارای اصل و مبانی مشابه مردان است و می فرماید: “سپیده دم من جفت کردن یادآور و زن; [۵] بعد از اسپرم دو جنس نر و ماده را قرار می دهند.

مالکیت زنان بر اموال

نگاه منفی به مالکیت زنان ویژگی مشترک دوره تاریخی قبل از اسلام تا قرن بیستم است.زنان محدود به عقاید غیراسلامی هستند و نمی توانند مالک چیزی باشند. اگرچه در قرن بیستم قوانین استقلال اقتصادی زنان در نهادهای غربی اجرا شده است، اما هدف از این قوانین بهره برداری از نیروی کار زنان است. [۶]

علاوه بر این، محرومیت زن از ارث به عنوان یکی از حقوق مالی در بسیاری از جوامع بشری گسترش یافته است و به عنوان مثال در شبه قاره هند تا قرن نوزدهم تنها زنان مسلمان حق ارث داشتند و سایر هندی ها از این حقوق برخوردار بودند. برای زنان، آنها نمی دانند. [۷]

قرآن زن را در حقوق مالي برابر با مرد مي داند: مادر بزرگ آکتاسابوا و للانیسا سرنوشت مادر بزرگ به دست آورد; [۸] مرد از کار و کارش بخشیده می شود، در حالی که زن از کار و کارش عطا می شود.

از نظر اسلام زن می تواند بدون نگرانی مال خود را تصاحب کند. آخرین پیامبر (صلی الله علیه وسلم خدا بهش گفت پادشاه) گفت: مرد است. سلطان علی دارایی من; [۹] همه انسانها اعم از زن و مرد در استفاده از سرمایه و مالکیت کالا آزادند. حق مهریه و مالکیت زن یکی از مهمترین امتیازات زن در چارچوب شرع است.

آینده تاریک زنان در غرب

دنیای لیبرال غربی که خود را پیشرفته معرفی می کند، یک قرن است که تلاش های زیادی برای بهبود قوانین و برابری جنسیتی انجام داده است، اما طبق برخی آمارها، در کمال تعجب، تنها 10 کشور در جهان 100 درصد حقوق مساوی را برای زن و مرد قائل هستند. [۱۰]

کمتر از 30 درصد از زنان و مردان معتقدند که برابری جنسیتی محقق شده است. [۱۱] حتی در بسیاری از نقاط جهان، زنان نسبت به مردان نسبت به امکان دستیابی به برابری جنسیتی کمتر خوشبین هستند. [۱۲]

بر اساس آمار سازمان ملل، 35 درصد از زنان در سراسر جهان خشونت فیزیکی یا جنسی را تجربه می کنند و در برخی موارد 5 برابر افزایش می یابد. [۱۳]

در انگلستان، آلمان و دانمارک، حدود نیمی از زنان می گویند که توسط یک مرد مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند به این معنا که و در سوئد این نسبت حتی بالاتر است. [۱۴] این تنها بخشی از آمار است و واقعیت در جامعه غربی بدتر و تاسف بارتر از آمارهای موجود است.

برخی جریانات بین بین المللی در مورد زنان این امر مطابق با انحراف افکار عمومی از واقعیت موجود در دنیا انجام می شود که منجر به یک ایدئولوژی غلط و نگاه یک طرفه به زن در جامعه می شود. اما می‌توان با ارائه محتوای واقعی برگرفته از وحی الهی در قالب شریعت اسلامی در جهت نزدیک‌تر کردن این روز مهم به هدف بزرگ گام برداشت.

PS

[۱]. منیسک، یک دختر قیمت اسلام، pp: 25-26.
[۲]. دورانت ویل، داستان تمدن، ج4، ص158.
[۳]. تکویر/8-9.
[۴]. سجادی، بررسی تطبیقی ​​هویت زنان از منظر مدرنیسم و ​​پست مدرنیسم.
[۵]. قیامت/39.
[۶]. دورانت ویل، لذت های فلسفه، صص. 131-132.
[۷]. کیفیت، حکومت زنان در شریعت محمدی، pp: 45.
[۸]. نساء/32.
[۹]. مجمع، بیهار انور، جیpp: 272.
[۱۰]. سایت آمار آمار
[۱۱]. سایت آنالیز یوگو
[۱۲]. سایت آمار آمار
[۱۳]. سایت آمار آمار
[۱۴]. سایت آنالیز یوگو

دکمه بازگشت به بالا