برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

پس از حدود دو هفته، محل جراحی کاملاً بهبود می یابد

پس از حدود دو هفته، محل جراحی کاملاً بهبود می یابد و سگ می تواند زندگی سالم و عادی خود را ادامه دهد. تحقیقات در مورد تغییرات بین نژادها، جنسیت ها و اینکه آیا زمان عقیم سازی بر بروز این نئوپلاسم ها در زندگی بعدی تأثیر می گذارد یا نه ادامه دارد . همانطور که میدانید عقیم سازی سگ نر با سگ ماده فرق دارد در جراحی و عقیم سازی سگ نر دامپزشک سگ را بیهوش کرده شکافی بالای کیسه بیضه ها ایجاد کرده و سپس بیضه ها را از آن برش بیرون آورده می آورد. اگر صاحب حیوان خانگی بخواهد خنثی کند، دامپزشک می تواند بهترین روش را برای ادامه عمل پس از جراحی راهنمایی کند. این روش جراحی منجر به عدم وجود ناگهانی و مادام العمر هورمون های غدد درون زا می شود و از بارداری ناخواسته جلوگیری می کند. اکثر دامپزشکان حداقل سن 6 ماهگی را برای انجام جراحی در حال حاضر توصیه می کنند، اما بسیاری از آنها این توصیه ها را به ویژه در هنگام بحث در مورد این روش در سگ های نژاد متوسط تا بزرگ انجام می دهند.

حالا اگر گربه ماده دارید و تصمیم دارید علائم جفت گیری را در گربه ماده تان کنترل کنید دو روش پیش رویتان هست یک کنترل علائم با دارو و یا جراحی عقیم سازی. معمولا هزینه عقیم سازی توی کلان شهر ها بالاتر از شهرهای کوچک هست و تقریبا بطور میانگین از 400 هزار تومان شروع میشه و تا یک میلیون تومان ممکنه باشه؛ همچنین هزینه عقیم سازی گربه های نر با ماده فرق داره. درخطر نباشد. تنها در یکی از هفتههای خردادماه سال 98، بیش از ۴۰۰ قلاده سگ بدون صاحب در مناطق مختلف شهر کرج جمعآوری شده و فرایند انگلزدایی، واکسیناسیون و عقیمسازی برای آنها انجام شد. دومین رفتار غلط، دپوی اشتباه زباله هاست زباله ها را به جای اینکه دفع کنیم به صورت کاملا آزادانه در طبیعت رها می کنیم و یا خیلی از مراکز پرورش دام و طیور مثل مرغداری ها و دامداری ها، اجساد حیوانات را به جای اینکه دفع کنند و یا در مکان هایی که هیچ گونه حیوانی به آن دسترسی نداشته باشد بریزند، آنها را در مناطق و فضاهای باز مثل خارج شهر رها می کنند.

چاقی عارضه ای است که همه گربه ها در صورت نداشتن رژیم غذایی مناسب دچارش می شوند بعد از جراحی، رژیم غذایی مناسب این مشکل را حل میکند. مکانهایی برای عقیم سازی وجود دارد که به صورت رایگان این کار را انجام میدهند اما به صورت همیشگی نیست و فقط زمان مشخصی از سال این کار را انجام میدهند. واژه عقیم سازی سگ در طب دامپزشکی به یک مفهوم کلی درباره خارج کردن و یا غیرفعال کردن اعضای جنسی سگ ها و بسیاری دام های کوچک اشاره دارد. این امر در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی به یک روش معمول تبدیل شده است، به طوری که حیوانات عقیم شده تا 54٪ از جمعیت حیوانات خانگی در بریتانیا را تشکیل می دهند. ارتباط سگهای ماده عقیمکننده و کاهش بروز تومورهای بدخیم پستانی از نظر تاریخی دلیلی برای توصیه این روش بوده است – با این حال شواهد برای حمایت از این رابطه محدود است. این رویکرد توسط انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا بر اساس ادبیات اخیر که ارتباط بین عقیم سازی اولیه و بیماری های ارتوپدی و نئوپلاستیک را نشان می دهد توصیه می شود .

البته این موضوع را باید بدانید که این کار مورد تأیید انجمن دامپزشکی کانادا، آمریکا و بیمارستان های حیوانات آمریکا می باشد. البته سگ های عقیم شده هم تمایل به این کار دارند ولی شدت و تمایل به این کار بعد از عقیم سازی سگ ها کاهش می یابد و در نتیجه آرام تر می شوند. تمامی این ها و صدها سؤال دیگر که ممکن است فکر و ذهن آنان را رها نکند. نشانه اصلی عقیم سازی، کنترل جمعیت و ارتقای مالکیت مسئولانه حیوان خانگی است. بر اساس این مرجع و شواهد اخیر می توان زمان عقیم سازی را به صاحب حیوان خانگی توصیه کرد. به طوری که لوله های جنسی یا همان ارگان های تولید کننده هورمون های جنسی در آن ها به مثابه انسان ها عملکرد و کارایی خود را از دست خواهد داد. تحقیقاتی که به بررسی سن بهینه برای عقیم کردن یک حیوان می پردازد، چندین روند مشاهده شده در حیوانات عقیم شده در مقابل حیوانات دست نخورده را نشان داده است.

منبع: کلینیک دامپزشکی

دکمه بازگشت به بالا