اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

آیا می‌توان برای تمیز کردن داشبورد خودرو از محلول‌های خانگی استفاده کرد؟

  مواد لازم برای تمیز کردن داشبورد ماشین

واکس داشبورد خودرو بیز: قبل از اینکه به چگونگی ساخت بپردازیم، وسایل لازم برای تمیز کردن داشبورد را معرفی می‌کنیم. لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن داشبورد عبارتند از:

  • دستمال توالت
  • حوله میکروفایبر
  • فرچه
  • پارچه تمیز
  • مسواک
  • بطری اسپری

با محصولات نانوسان بیز نیازی نیست تمامی موارد گفته شده در بالا را آماده کنید، اما در دسترس بودن آنها کار شما را با کیفیت‌تر و راحت‌تر خواهد کرد. برخی عقیده دارند که استفاده از دستمال کاغذی برای برق انداختن داشبورد ممکن است اثراتی از دستمال روی داشبورد بر جای بگذارد. اعتقاد بر این است که بهترین جنس پارچه برای تمیز کردن داشبورد، حوله میکروفایبر است. با این وجود اگر موفق به تهیه حوله میکروفایبر نشدید، از دستمال‌های کاغذی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی :

سرکه؛ بهترین ماده برای تمیز کردن داشبورد ماشین

مایع شیشه شوی خودرو نانوسان: یکی از مواردی که در زمان تمیز کردن داشبورد ماشین اهمیت دارد، درخشان شدن آن است. درخشان کردن داشبورد با استفاده از محلول ساخته شده از ترکیب روغن بچه، صابون ظرفشویی و سرکه امکان‌پذیر است. سرکه ماشین را ضد عفونی می‌کند و درخششی بدون رگ بر جای می‌گذارد. صابون ظرفشویی نیز چربی‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد. روغن بچه پلاستیک را برق می‌اندازد و آن را زیبا می‌کند.

برق انداختن داشبورد ماشین | بهترین براق کننده داشبورد ماشین

روش اول در تهیه واکس داشبورد ماشین

برای تهیه واکس داشبورد ماشین با استفاده از این روش لوازم زیر را تهیه کنید:

  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • 1 فنجان آب گرم
  • 1قاشق چایخوری صابون ظرفشویی
  • 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن بچه
  • پارچه برای تمیز کردن
  • بطری اسپری

برای استفاده از این دستور، مواد را در بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید. محلول را روی پارچه تمیز و بدون پرز اسپری کرده و روی داشبورد بکشید. این دستور برای اکثر سطوح سخت و پلاستیکی ماشین شما مناسب است. از این دستور برای برداشتن برچسب از سپر یا پنجره نیز می‌توان استفاده کرد.

دومین روش برای تهیه واکس داشبورد ماشین

در این روش از جوش شیرین برای تهیه واکس داشبورد ماشین استفاده می‌کنیم. جوش شیرین یکی از بهترین منابعی است که برای خنثی کردن بو در قسمت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. اگر ماشین شما بوی توله سگ، دود سیگار یا شیری که کودکتان دو روز پیش خورده است را می‌دهد، جوش شیرین به کمک شما می‌آید. با استفاده از این ماده هم قسمت‌های داخلی ماشین خود را تمیز می‌کنید و هم بوهای ناخوشایند درون آن را از بین می‌برید.

در مورد داشبورد چطور؟ ترکیب جوش شیرین و اسانس مورد علاقه شما راهی بسیار خوب برای پاکیزه و خوشبو کردن داشبورد است. همچنین ترکیب این دو، محلولی را به‌وجود می‌آورد که با تمام پارچه‌ها تناسب دارد. 1 فنجان جوش شیرین را با 10 قطره روغن اسانس مورد علاقه‌تان ترکیب کنید و از آن برای خوشبو کردن داشبورد استفاده کنید.

بهترین روش برای ترکیب این دو ماده ریختن آنها در یک شیکر کوچک، شبیه چیزی که برای افشاندن پنیر پارمزان استفاده می‌شود، است. مطمئن شوید که اسانس در تمام یا اکثر ذرات جوش شیرین نفوذ کرده باشد. مخلوط را روی داشبورد بپاشید.

مطلب پیشنهادی :

قبل از اینکه پودر را با جاروبرقی از روی داشبورد بردارید، اجازه دهید تا حداقل به مدت 1 ساعت روی آن بماند. اگر ترجیح می‌دهید که ترکیبتان حالت مایع بیشتری داشته باشد، مقداری آبلیمو نیز به آن بیفزایید. نهایتاً با یک پارچه نرم مواد را از روی داشبورد پاک کنید.

روش سوم تهیه واکس داشبورد ماشین

در سومین روش از تهیه واکس داشبورد ماشین، با استفاده از آبلیمو و روغن زیتون به ساخت جرم‌گیر داشبورد ماشین اقدام می‌کنیم. روغن زیتون و آبلیمو تنها برای استفاده در آشپزخانه نیستند؛ روغن زیتون در ایجاد تمیزی و براقیت نیز کاربرد عمده‌ای دارد. با مخلوط کردن آبلیمو و روغن زیتون، ترکیب فوق‌العاده‌ای برای تمیزی و براقیت داشبورد ماشین درست کنید.

مشابه کاری که سرکه و صابون ظرفشویی انجام می‌دهند، اسید سیتریک موجود در لیمو نیز به حذف ذرات چربی و گرد و غبار کمک می‌کند. روغن زیتون موجود در این فرمول براق‌کننده داشبورد، باعث درخشندگی و جذابیت داشبورد شما می‌شود. روغن زیتون همچنین به عنوان محافظی در برابر آلودگی و آسیب عمل می‌کند.

برای تهیه واکس داشبورد ماشین با استفاده از آبلیمو و روغن زیتون، نصف فنجان آبلیمو را با 1 فنجان روغن زیتون در بطری اسپری کوچک مخلوط کنید و خوب تکان دهید. محلول را روی یک پارچه میکروفایبر اسپری کرده و سطح داشبورد را با آن تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی :

از این فرمول براق‌کننده داشبورد می‌توانید برای تمیز کردن و برق انداختن صندلی‌های چرمی نیز استفاده کنید. با این وجود برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، سطح کوچکی که در معرض دید نباشد را با محلول تست کنید.

چهارمین روش برای تهیه واکس داشبورد ماشین

در این روش از خمیردندان برای تهیه واکس داشبورد ماشین استفاده می‌کنیم. خمیردندان به دلیل فرمولاسیونی که دارد، قادر است تا لکه‌های موجود روی داشبورد را از بین ببرد. در حقیقت خمیردندان بهترین پاک‌کننده‌ای است که می‌توانید به عنوان لکه‌بر از آن استفاده کنید. خمیردندان برای تمیز کردن برخی فلزات، کاشی‌ها و حتی پارچه‌ها نیز قابلیت استفاده دارد.

مقدار کمی از خمیردندان را به لکه مورد نظر اعمال کنید. اگر لکه برای تمیز شدن نیاز به کمی مالش دارد، از مسواک برای این کار استفاده کنید. به‌آرامی خمیردندان را روی لکه مالش دهید. هرگز عمل اسکراب را به‌سختی و شدت انجام ندهید. از یک پارچه مرطوب و نرم استفاده کنید. پارچه از جنس وینیل یا مواد ظریف‌تر نیز مناسب است.

بعد از اتمام کار، با آب گرم محل مورد نظر را تمیز کرده و بعد خشک کنید. برای این روش و تمام روش‌های دیگری که در مورد ساخت واکس داشبورد در خانه گفته شد، ابتدا ترکیب مورد نظر را روی سطح کوچکی که کمتر در معرض دید باشد امتحان کنید و در صورتی که واکنش نامناسبی به‌وجود نیامد، از آن برای تمیز کردن داشبورد استفاده کنید.

روش آخر برای تهیه واکس داشبورد ماشین

در این روش از الکل مالشی استفاده می‌کنیم. الکل برای تمیز کردن قسمت درونی داشبورد انتخاب مناسبی است. می‌توان آن را روی سطح خارجی نیز استعمال کرد، اما خطر تغییر رنگ و ظاهر داشبورد وجود دارد. رقیق کردن الکل با آب قبل از استفاده، میزان تغییر ظاهر داشبورد را کاهش می‌دهد اما قبل از مصرف حتماً آن را تست کنید.

برای تهیه این ترکیب، نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان الکل مالشی ترکیب کنید. ترکیب این دو باید به نسبت برابر صورت گیرد. با استفاده از یک پارچه تمیز مقداری از محلول را روی لکه بمالید و به‌آرامی ضربه بزنید. این محلول برای تمیز کردن شیشه پنجره نیز بسیار خوب عمل می‌کند و برای تمیز کردن شیشه جلو یا عقب خودرو بدون ایجاد رگه‌های ناخوشایند، عالی است.

تمیز کردن داشبورد ماشین با ورقه‌های خشک کن

از جمله محصولات پاک‌کننده‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، ورقه‌های خشک کن هستند. این ورقه‌ها تنها برای لباس‌های شستنی کاربرد ندارند، بلکه از آنها برای حفظ بوی تازگی و تمیزی درون ماشین نیز می‌توان استفاده کرد. ذرات گرد و غبار به ورقه‌های خشک کن می‌چسبند و از روی سطح پاک می‌شوند.

با استفاده از این ورقه‌ها می‌توانید قسمت بالای داشبورد خودرو، دریچه‌های هوا یا سقف خودرو را نیز از ذرات گرد و غبار پاک کنید. هنگام تمیز کردن دقت داشته باشید که ورقه‌ها تمام شکاف‌ها و دریچه‌ها را پوشش دهند. این ماده تمیزکننده به عنوان خوشبوکننده‌ای لذت‌بخش نیز عمل می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا