مطالب عمومی

لهجه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در پایان خرداد سال تحصیلی



وزیر آموزش و پرورش گفت: یک جامعه زنده جامعه ای است که سریعاً به پدیده های غیر منتظره پاسخ می دهد.

به گزارش میجیک ، محسن حاجی میرزایی در جلسه 927 شورای عالی آموزش و پرورش و اولین جلسه این شورا در سال 1999 اظهار داشت: وی دانش آموزان را زیر نظر دارد و از تعطیلات و غیر تعطیلات مراقبت می کند تا تأثیر این دوره دشوار برای جامعه قابل تحمل تر باشد. خوشبختانه موفقیت های بزرگی در این مدت حاصل شده است و مدیران و معلمان عزیز در سراسر کشور به سرعت پاسخ داده اند و اقدامات ارزشمندی را در دستور کار قرار داده اند که برخی از آنها در رسانه ها پخش شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان رادیو و تلویزیون ، برنامه های آموزشی از یک شبکه آغاز شده است و اکنون برنامه های آموزشی روزانه از سه شبکه به سه برنامه افزایش می یابد. اما با توجه به اینکه ما 150 کلاس داریم و بیش از هزار کتاب و برنامه درسی تهیه شده در رسانه ملی ، برای پوشش دادن این حجم از کتب درسی کافی نیست.

حاجی میرزایی بابیان اینکه با تأکید بر اینکه باید بستر تعاملی در فضای مجازی ایجاد شود ، گفت: جمع آوری اطلاعات در مورد آموزش به سیستم سناد می رود و ما نمی خواهیم اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار دهیم زیرا امنیت اطلاعات برای ما مهم است و راهکارهایی با همکاری توسعه داده شد بنابراین ما به دنبال یک فضای مستقل هستیم که به دلیل منابع فردی به هیچ فضای دیگری دسترسی ندارد و فقط با مدیر ، دانش آموز و معلم ارتباط برقرار می کند.

حاجی میرزایی اظهار داشت: یک جامعه زنده جامعه ای است که سریعاً به پدیده های غیر منتظره پاسخ می دهد.

وی با اشاره به خلاقیت معلمان در فضای مجازی ، اظهار داشت: ما معلمی بازنشسته داشتیم که با احساس مسئولیت سعی داشت کارآموزی را تعطیل نکند و به تدریس دانش آموزان خود در فضای مجازی ادامه داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: “خدا را شکر می کنم و افتخار می کنم که معلمان در شرایط چالش برانگیز جامعه کارهای جدی تر و چالش برانگیز انجام داده اند و همچنان به آموزش دانش آموزان ادامه داده اند.”

مهدی نوید ، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه اظهار داشت: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از وزیر ، معاونان وزیر آموزش و پرورش و به ویژه مدیران و معلمان بخاطر تلاشهای خود تشکر کردند و بر استفاده عاقلانه از فضای مجازی تأکید کردند. شرکت کنندگان همچنین اظهار داشتند که اگرچه این ویروس برای کشور تهدیدی است اما می تواند به عنوان یک فرصت ایجاد شود ، بنابراین باید بتوانیم ضمن ادامه یادگیری الکترونیکی از طریق شبکه شاد ، فرصت ها ، نقاط قوت و ضعف کشور و همچنین استان ها و مناطق را شناسایی کنیم. مشکلات توسط دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند شناسایی و شناسایی می شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سال تحصیلی آینده گفت: “اگر در ماه اکتبر درگیر مشکل کروناویروس شویم و نتوانیم کلاس چهره به چهره ایجاد کنیم ، به دانش آموزان آسیب نمی رسانیم و به تدریس در فضای مجازی ادامه می دهیم.”

ادامه آموزش مجازی در صورت وجود شرایط کرونا تا اکتبر آینده ادامه خواهد داشت

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر شخصاً در این شرایط آموزش ببینیم ، می توانیم با آن دانش از یک بستر فضای مجازی استفاده کنیم. این در شرایطی است که ما معتقدیم فضای مجازی جایگزین معلم نمی شود ، معلم و مدرسه جای خاصی را اشغال می کنند و نه تنها وظیفه انتقال دانش را انجام می دهند بلکه در ابعاد آموزشی نیز نیاز به ارتباط نزدیک و تقابل دانش آموزان داریم.

به گفته مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، بابیان با بیان اینکه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش تأکید می کنند که سال تحصیلی در خردادماه به پایان خواهد رسید: “اظهارات زیادی در این باره شده است که در جلسه هفته آینده نهایی می شود.” شورای آموزش عالی نیز مطالب و زمان بندی جلسه بعدی را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به بازنشر می نماید، بنابراین مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده منابع اصلی بوده و میجیک هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا