برترین های کسب و کار مجیک

انواع دیزل ژنراتور چیست؟

انواع دیزل ژنراتور چیست؟

برق به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و خرید دیزل ژنراتور به رفع این نیاز حتی در زمان قطع برق کمک می کند. انواع دیزل ژنراتورها می توانند کسب و کار شما را راه اندازی کنند یا در مواقع اضطراری برق خانه شما را تامین کنند.

اما سوال بزرگ این است: کاربردهای دیزل ژنراتور چیست؟ در این مقاله به انواع دیزل ژنراتورها می پردازیم تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم. همچنین با مطالعه تاریخچه شرکت ولوو متوجه میشود که یکی از بزرگترین تولید کننده های ابزار آلات صنعتی است.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور وسیله ای است که انرژی شیمیایی را از گازوئیل به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که این کار را با استفاده از موتور دیزل و دینام جریان متناوب انجام می دهد. دیزل ژنراتورها دارای مخزن سوخت، پنل کنترل و رادیاتور نیز هستند.

دیزل ژنراتورها چگونه کار می کنند؟

موتور مهمترین قسمت دیزل ژنراتورها است که برق AC تولید می کند و با برق کار می کند.

در صورت قطع برق می توان از انواع ژنراتورها برای تامین برق طیف وسیعی از ساختمان ها مانند مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و منازل استفاده کرد.

انواع دیزل ژنراتور

نوع دیزل ژنراتور بر اساس مدت زمان و مقدار انرژی مورد نیاز یا ضریب بار درجه بندی می شود که در زیر با پرکاربردترین آنها آشنا می شویم:

دیزل ژنراتور پیشرفته

این نوع ژنراتور اضطراری می تواند برای مدت طولانی در حالت آماده به کار بماند. این ژنراتورها عمدتاً در مراکز بهداشتی درمانی مانند بیمارستان ها، کارخانه ها، مراکز اداری و غیره استفاده می شوند.

دیزل ژنراتور فولادی

این ژنراتورها برای مشاغل و مکان هایی که از برق شهری دور هستند و نمی توانند از برق شهری استفاده کنند استفاده می شود.

دیزل ژنراتور اصلی

این ژنراتورها قادر به تولید بارهای متغیر در مدت زمان طولانی تری هستند و تفاوت این ژنراتورها با ژنراتورهای دائمی در این است که همیشه کار نمی کنند، اما انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به ژنراتورهای اضطراری تامین می کنند. . .

انواع ژنراتورها از نظر قدرت

انواع مختلفی از دیزل ژنراتورها در موسسات صنعتی و تجاری بی شماری مورد استفاده قرار می گیرند.

ژنراتورها را می توان برای تولید بارهای کم در خانه ها به عنوان مثال یا برای تولید بارهای بالاتر مانند صنایع، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری استفاده کرد.

آنها در مشخصات و اندازه های مختلف موجود هستند. با خرید دیزل ژنراتور می توان از 5 تا 30 کیلو وات، معمولاً در مصارف ساده خانگی و شخصی استفاده کرد.

اما ژنراتورهای صنعتی با دیزل ژنراتور قدرت بالایی دارند (از 30 کیلووات تا 6 مگاوات) و در بسیاری از صنایع در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مصارف خانگی، ژنراتورهای تک فاز کافی است. ژنراتورهای سه فاز عمدتاً در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دیزل ژنراتور چیست؟
انواع دیزل ژنراتور چیست؟

کدام نوع دیزل ژنراتور برای شغل شما مناسب است؟

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور برای تامین برق نسبت به سایر ژنراتورها بیشتر است. در زیر به دلایلی اشاره می کنیم که چرا خرید دیزل ژنراتور برای کار خوب است:

1) قدرت بیشتر

یک دیزل ژنراتور قادر است قدرت بیشتری نسبت به یک موتور گاز طبیعی با همان اندازه تولید کند

از آنجایی که گازوئیل ارزش انرژی بالاتری نسبت به گاز طبیعی دارد، در مقایسه با گاز طبیعی می توان با موتور کوچکتر، توان بیشتری تولید کرد.

هنگامی که یک ژنراتور گاز طبیعی را با یک ژنراتور دیزل مقایسه می کنیم، یک دیزل معمولاً دو برابر یک موتور گاز طبیعی معادل بار تولید می کند.

2) به نگهداری کمتری نیاز دارد

همه انواع دیزل ژنراتورها شمع یا کاربراتور ندارند. این طراحی موتور را سبک تر و کارآمدتر می کند و برای راه اندازی ژنراتور فقط به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و سوخت نیاز دارد.

3) عمر طولانی تری دارند

تمام انواع دیزل ژنراتورها به گونه ای طراحی شده اند که مقادیر قابل توجهی توان را برای مدت زمان طولانی ارائه دهند.

به دلیل طراحی کارآمد موتور و مصرف سوخت، موتورها نسبت به موتورهای بنزینی استاندارد عمر طولانی تری دارند.

این یکی از دلایل متعددی است که چرا ژنراتورهای قابل حمل یک انتخاب عالی برای تامین برق مداوم هستند، حتی زمانی که شبکه محلی قطع است.

4) انواع دیزل ژنراتورها گزینه مطمئن تری هستند.

تولیدکنندگان بنزین، همانطور که قبلاً ذکر شد، برای ادامه کار باید به طور مرتب پر شوند. بسیاری از مواقع وقتی موتور بنزینی کار می کنید، بنزین بسیار قابل اشتعال است.

سوخت رسانی مکرر احتمال تصادف و وضعیت بالقوه کشنده را افزایش می دهد. از طرفی هنگام خرید دیزل ژنراتور نه تنها سوخت کمتری نیاز دارد، بلکه از سوختی استفاده می کند که بسیار کمتر از بنزین می سوزد.

5) موتور بی صدا

دیزل ژنراتورهای امروزی صدای کمتری نسبت به موتورهای دیزلی قدیمی یا بنزینی مدرن تولید می کنند.

موتورهای دیزلی به دلیل راندمان بالا به انرژی کمتری نیاز دارند و در نتیجه بی‌صداتر از انواع دیگر کار می‌کنند.

6) مقرون به صرفه

همیشه می توانید انواع دیزل ژنراتورها را با قیمت مناسب خریداری کنید. چه دیگر به آن نیازی نداشته باشید یا فقط بخواهید به یک مدل بهتر ارتقا دهید، معامله آن با مدل بهتر آسان است.

قیمت مناسبی برای برخی از ژنراتورهای مستعمل در شرایط خوب به ویژه دیزلی های با عمر طولانی پرداخت خواهد شد.

7) کارایی انواع دیزل ژنراتورها

در نهایت، همانطور که در بالا ذکر شد، دیزل ژنراتورها ماشین های بسیار کارآمدی هستند که به راحتی نگهداری می شوند و می توانند حتی در دمای سرد نیز مقاومت کنند تا چراغ های شما را در تمام طول سال روشن نگه دارند.

انواع دیزل ژنراتورها به سوخت کمتری نیاز دارند و سایش و پارگی را کاهش می دهند.

دکمه بازگشت به بالا