اقتصادی

ثبت بیش از دو میلیون درخواست در درگاه ملی مجوزها

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بیش از 2 میلیون و 800 هزار درخواست مجوز در پرتال ملی مجوز ثبت شده و نزدیک به 4 هزار و 400 مجوز قانونی موجود در کشور را ارائه می کند.

به گزارش میجیک، پرتال ملی مجوز کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت «شورای مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار» است که الزامات، اسناد، مجوزهای پیش نیاز، هزینه ها و زمان صدور مجوز را برای تمامی مشاغل کشور ارائه می کند. . معلومات را ارائه دهید. این روزنامه تنها مرجع رسمی برای اعلام شرایط صدور پروانه کسب تلقی شده و مرجع قانونی صادرکننده کلیه پروانه های کسب در کشور را معرفی می کند.

بر اساس ماده 7 قانون اجرای سیاست های عمومی، اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی، «کمیته مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار» به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی موظف است الزامات، رویه ها و هزینه های مربوط را تعیین کند. صدور پروانه کسب شفاف و ساده به گونه ای که هر یک از شهروندان می توانند در این سایت از شرایط و مراحل اخذ جواز کسب مورد نظر مطلع شده و در صورت درخواست، پروانه مورد نظر را به راحتی و در کمترین زمان از درگاه ویژه اخذ نمایند.

دبیرخانه «شورای مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار» در مرکز ملی مطالعات، نظارت و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی مستقر است و مدیریت «پرتال مجوزهای کسب و کار ملی. دولتی» را بر عهده دارد. .

تبیین شرایط، مدارک، زمان و هزینه های لازم برای صدور مجوز برای کلیه مشاغل، معرفی مرجع اصلی صدور مجوز برای هر کسب و کار، ساده سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه های لازم برای صدور مجوز برای کلیه مشاغل، ثبت نام متقاضیان اخذ مجوز با راهنمایی و راهنمایی به درگاه ویژه صادرکننده مجوز مراجعه می کند و در زمان اعلام شده برای اخذ مجوز مورد نظر از متقاضی پشتیبانی و پیگیری می کند و در صورت عدم صدور مجوز بدون دلایل موجه از جمله کارکرد اصلی ادعای دادگاه می کند. . از آن پورتال

در همین راستا اخیراً جواد محد – نماینده دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران – بازطراحی و اجرای صدور مجوز در کشور به همراه تولید و تخصیص شناسه های منحصر به فرد مجوز و همچنین طراحی را انجام داده است. و اجرای صدور پروانه اطلاع رسانی، یکی از مهمترین مراحل است. تاکنون 2 میلیون و 800 هزار درخواست مجوز ثبت شده و تقریباً 4 هزار و 400 مجوز قانونی در کشور ارائه می شود.

نماینده دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران سامانه پنجره واحد زمین را به دلیل نقشی که در حفاظت از اراضی کشور و صدور مجوزهای زمینی ایفا می کند بسیار جالب و مهم می داند.

بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، موحود بهره برداری از این سامانه را به دو زیر سامانه پایش زمین و پورتال متقاضی عمومی تقسیم کرد و توضیح داد: در سامانه پایش زمین شاهد امضای تفاهم نامه بودیم. با ماهواره خیام در سال گذشته با هدف دریافت تصاویر با کیفیت از زمین دولتی. این سامانه با مقایسه تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از اراضی دولتی و پردازش آن‌ها به کمک هوش مصنوعی، می‌تواند تخلفات از جمله تغییر کاربری غیرقانونی را شناسایی کند.

لازم به ذکر است مدتی پیش اعلام شد که مشاغل باید حداکثر تا 25 اردیبهشت ماه 1403 و کسانی که شناسه یکتا ندارند حداکثر تا 2 سال پس از اجرای قانون تسهیل کننده صدور شناسه یکتا دریافت کنند. مجوزهایی که از نظر قانونی فاقد مجوز هستند.

در واقع با هوشمند بودن خدمات دولتی، مشاغلی که KTP منحصر به فرد ندارند و نام آنها در بانک اطلاعات کسب و کار ثبت نشده است، در دریافت خدمات از ادارات دولتی و بانک ها دچار مشکل می شوند. بنابراین دارندگان پروانه کاغذی می توانند با وارد کردن سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه مجوز و کدپستی محل خدمت) با مراجعه به درگاه ملی مجوز، شناسه منحصر به فرد را به سرعت، رایگان و غیر حضوری دریافت کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا