مردان بیشتر از زنان در برابر دیابت آسیب پذیرند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون خالص، به گفته محققان، سطح کلی دیابت بین مردان و زنان یکسان است.

اما محققان دریافته‌اند که بیماری‌های قلبی، اختلالات چشمی، مشکلات کلیوی و عوارض پا و ساق بدون توجه به مدت زمانی که دیابت داشته‌اید، شایع‌تر هستند. به این معنا کهدر افراد بیشتر است

تیمی که توسطآلیس گیبسون» از دانشگاه سیدنی استرالیا در پایان گفت: مردان مبتلا به دیابت، صرف نظر از مدت زمان ابتلا به دیابت، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض این بیماری هستند.

برای این مطالعه، محققان از داده های یک نظرسنجی سلامت بیش از 267000 نفر بالای 45 سال استفاده کردند. جدید جنوب ولز کشور استرالیا را تحلیل می کند. پاسخ ها شامل سوابق پزشکی نزدیک به 26000 نفر مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 بود.

به طور کلی، افراد مبتلا به دیابت 51 درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی، 47 درصد بیشتر در معرض عوارض پا و 55 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کلیوی هستند.

مردان نیز در معرض خطر کمی بالاتر (14%) برای ابتلا به آن هستند رتینوپاتی افراد مبتلا به دیابت بیماری های چشمی دارند که بینایی آنها را تهدید می کند.

به گفته محققان، میزان عوارض با تعداد سال‌هایی که یک زن یا مرد مبتلا به دیابت است، افزایش می‌یابد. صرف نظر از این، مردان قطعا بیشتر از زنان در معرض خطر هستند.

برای مثال، احتمال اضافه وزن مردان نسبت به زنان بیشتر است (39% در مقابل 29%) و سیگاری سابق (51% در مقابل 29%).

به گفته محققان، مردان نیز کمتر احتمال دارد که در شیوه زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند، داروهای پیشگیرانه مصرف کنند یا برای کاهش خطر ابتلا به آن ها بررسی های سلامتی انجام دهند.

محققان خاطرنشان می کنند که عوارض هنوز در زنان شایع است، اگرچه بیشتر در مردان رخ می دهد.

محققان اعلام کردند: به ازای هر 1000 نفر مبتلا به دیابت، یافته های ما نشان می دهد که سالانه به طور متوسط ​​37، 52، 21 و 32 نفر به بیماری های قلبی عروقی، چشمی، ساق پا و کلیه مبتلا می شوند.

آنها در پایان خاطرنشان کردند: اگرچه افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بالاتری از عوارض به ویژه بیماری های قلبی عروقی، کلیوی و اندام تحتانی هستند، اما میزان عوارض در هر دو جنس بیشتر است.

دکمه بازگشت به بالا