مطالب میجیک

تحرک بیشتر به معنای ریسک کمتر دیابت در زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهدیابت نوع 2 شایع ترین بیماری است که 90 تا 95 درصد از دیابتی ها را مبتلا می کند. در دیابت نوع 2، بدن در برابر عملکرد انسولین مقاوم است، به این معنی که نمی تواند به درستی از انسولین استفاده کند، بنابراین نمی تواند قند را وارد سلول ها کند. دیابت نوع 2 بیشتر در افراد بالای 45 سال دیده می شود، اما در کودکان، نوجوانان و جوانان نیز تشخیص داده می شود.

دکتر”اندرو پری»، سرپرست تیم تحقیقاتی مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در تنسیما رابطه بین فعالیت بدنی و دیابت نوع 2 را با رویکردی نوآورانه با استفاده از داده‌های دستگاه‌های پوشیدنی مرتبط با پرونده الکترونیک سلامت در یک جمعیت واقعی بررسی کردیم.» ما دریافتیم افرادی که زمان بیشتری را صرف هر فعالیت بدنی می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. “داده های ما اهمیت فعالیت بدنی روزانه برای کاهش خطر ابتلا به دیابت را نشان می دهد.”

محققان داده‌های 5677 شرکت‌کننده را که در برنامه تحقیقاتی بین سال‌های 2010-2021 شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. حدود 75 درصد از شرکت کنندگانی که توسط محققان مورد مطالعه قرار گرفتند، زن بودند.

محققان در طی 4 سال پیگیری، 97 مورد جدید دیابت را در مجموعه داده ها پیدا کردند. آنها دریافتند که احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که به طور متوسط ​​10700 قدم در روز انجام می دهند، 44 درصد کمتر از افرادی است که 6000 قدم برداشته اند.

دکمه بازگشت به بالا