مطالب میجیک

افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در زنان به دنبال عمل هیسترکتومی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از پزشکی اخبار، هیسترکتومیجراحی برداشتن قسمتی یا تمام رحم زن است. تحقیقات قبلی هیسترکتومی با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا و سرطان تیروئید مرتبط است.

رحم زن بلند است هیسترکتومی به طور جزئی یا کامل حذف می شود. ذیل هیسترکتومیچرخه قاعدگی متوقف می شود و بارداری دیگر امکان پذیر نیست. علاوه بر این، یادداشت های بررسی 2021 انجام شده است هیسترکتومی می تواند خطر یائسگی زودرس را افزایش دهد.

برخی از رایج ترین دلایلی که مردم مجبور به انجام آن هستند هیسترکتومی شامل:

• قاعدگی شدید

فیبروم معده

اندومتریوز

آدنومیوز

پرولاپس معده

• سرطان رحم یا سایر قسمت های دستگاه تناسلی.

دکتر”پارچه کاپوت“، نویسنده این مطالعه از دانشگاه D رنه فرانسه، گفت: «مطالعات قبلی نشان می دهد که زنانی که هیسترکتومی انجام شده، در معرض خطر عفونت به خصوص از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند هیسترکتومی بنابراین قبل از 50 سالگی. اکنون ما به اشتراک گذاشته ایم هیسترکتومی با افزایش خطر عفونت در عین حال با فشار خون بالا مرتبط است.”

دکتر کاپوت “از آنجایی که دیابت و فشار خون بالا مرتبط هستند، بررسی کنید که چه چیزی هیسترکتومی “شما ممکن است در معرض خطر ابتلا به دیابت باشید، بنابراین این قابل درک است.”

برای این مطالعه، محققان اطلاعات حدود 83500 زن فرانسوی 45 تا 60 ساله را که به طور متوسط ​​16 سال توسط پزشکان تحت نظر بوده اند، تجزیه و تحلیل کردند.

در طی این مطالعه، محققان دریافتند زنانی که قبلاً 45 سال سن داشتند هیسترکتومی انجام می شود، 52 درصد ریسک بیشتری دارد عفونت او دیابتی نوع 2 است.

کاپوت او گفت: «ما فرضیه کردیم هیسترکتومی در سنین پایین، زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آینده هستند که عمدتاً به دلیل کاهش طولانی مدت عملکرد تخمدان است.

علاوه بر این، خطر ابتلا به دیابت در زنانی که هیسترکتومی او داشت، اما هنوز دو تخمدان داشت، تنها 13 درصد افزایش یافت. با این حال، محققان دریافتند که زنان در معرض خطر بیشتری قرار دارند عفونت برای دیابت نوع 2 (26%) با برداشتن هر دو تخمدان.

دکتر کاپوت او توضیح داد: «خطر عفونت برای دیابت پس از برداشتن هر دو تخمدان زیرا برداشتن تخمدان منجر به کاهش کامل ترشح استروژن توسط تخمدان می شود و استروژن نقش مفیدی در هموستاز گلوکز نقش دارد.

دکمه بازگشت به بالا