اقتصادی

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با پانسمان نانویی

بهبود سریعتر زخم های دیابتی با پانسمان های نانو یکی از دستاوردهای این شرکت مبتنی بر علم است که می تواند باکتری ها را از بین ببرد و روند بهبود را تسریع کند.

به گزارش میجیکعادل قلی پور کنعانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: در سال های اخیر با تغییرات چشمگیری در سبک زندگی، دیابت در ایران و سایر کشورها گسترش زیادی یافته است. یکی از علائم ناراحت کننده این بیماری زخم دیابت است.

وی افزود: طبق آمار 25 درصد بیماران دیابتی از این نوع زخم رنج می برند که در 15 تا 20 درصد موارد منجر به قطع اندام می شود و این در حالی است که 30 درصد افراد مبتلا به زخم های دیابتی اگر روند درمان به خوبی انجام نشود. ، متاسفانه آنها در پنج سال می میرند.

قلی پور با بیان اینکه وجود این زخم ها علاوه بر رنج و درد مستلزم هزینه های درمانی زیادی است، گفت: در ایران هزینه زخم های دیابتی سالانه 2 هزار میلیارد تومان است و این علی رغم واقعیت است. برای مشکلات زخم، افراد مبتلا به دیابت با مشکل خون رسانی به قسمت پایین مواجه می شوند. این مشکل باعث می شود زمانی که فرد زخمی می شود، زخم بسیار کند بهبود می یابد و این مشکل باعث عفونت شدید در فرد می شود.

به گزارش ستاد نانو، این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با استفاده از فناوری نانو پانسمان های نانوالیافی را تولید کردیم که پانسمان های پیشرفته ای برای انواع زخم ها به ویژه زخم های دیابتی است. این پانسمان در ساختاری دقیق و مهندسی شده است که ریزساختار پوست انسان را شبیه‌سازی می‌کند و زمانی که این پانسمان روی بافت آسیب‌دیده قرار می‌گیرد باعث می‌شود که همان بافتی که بافت بدن به آن رسیده است به ترمیم و در نتیجه روند بهبودی کمک کند. سریع ساخته شده است.

به گفته وی تنفس پذیری بالا یکی از قابلیت های این پانسمان است و به خوبی توانسته رطوبت زخم را کنترل کند و عفونت را از زخم خارج کند. همچنین این پانسمان قابلیت خون رسانی و کاهش احتمال عفونت را دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا