مطالب عمومی

ترمیم سریع زخم‌های دیابتی با کمک این میوه

آفتاب نیوز :

شاید درمان زخم با ترکیب استخراج شده از زغال اخته بتواند به بهبود زخم کمک کند.

سالانه بیش از 50 میلیارد دلار برای مراقبت از زخم هزینه می شود. زخم‌های مزمن مانند دیابت و زخم‌های فشاری را می‌توان به دلیل کاهش «رشد عروق خونی غنی از مواد مغذی» یا «رگ‌سازی» به عنوان زخم‌های غیر التیام‌پذیر طبقه‌بندی کرد. آنژیوژنز برای بهبود زخم مهم است.

محققان دانشگاه مین (UMaine) در ایالات متحده قبلا دریافتند که عصاره “فنولیک” به دست آمده از زغال اخته وحشی به بهبود عروق خونی و مهاجرت سلولی در سلول های بند ناف انسان کمک می کند که گامی حیاتی در روند بهبود زخم است. .. این گروه تحقیقاتی در پروژه ای جدید به سرپرستی دوروتی کلیمیس-زاکاس، محقق دانشگاه مین، به بررسی اثرات عصاره های فنولی بر زخم ها پرداختند. فنل ها ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شوند و به عنوان آنتی اکسیدان برای جلوگیری یا معکوس کردن برخی از انواع آسیب سلولی عمل می کنند.

محققان گروه‌هایی از موش‌ها را با یک ژل موضعی حاوی عصاره فنولی که از بلوبری وحشی به دست آمده بود، درمان کردند. گروه درمان شده مهاجرت بهتر سلول های اندوتلیال به محل زخم و بهبود 12 درصدی در بسته شدن زخم را در مقایسه با موش های تحت درمان با ژل بدون عصاره فنلی و گروه کنترل که هیچ درمانی دریافت نکردند، نشان دادند.

Tolu Esther Adekeye محقق ارشد این طرح گفت: زغال اخته وحشی توانایی افزایش مهاجرت سلولی، تشکیل عروق خونی جدید یا رگزایی و تسریع بسته شدن زخم را دارد. این امر به ویژه برای بیماران مبتلا به دردهای مزمن مانند دیابت، سوختگی و زخم های فشاری که نیاز به بسته شدن بیشتر زخم دارند، مهم است.

دکمه بازگشت به بالا