اقتصادی

برنامه هفتم توسعه نباید با نگاه آرمان‌گرایانه نوشته شود

اعضای کمیسیون شورای کشاورزی شورای اسلامی تاکید کردند: رشد تولید، کنترل تورم و رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب سه محوری است که باید در برنامه هفتم توسعه با در نظر گرفتن واقعیت جامعه اجرا شود.

احد آزادی خواه در گفت وگو با میجیک، با اشاره به محورهایی که در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: سیاست کلی تدوین برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. بهترین راهبرد برای رهبری برنامه هفتم توسعه توسط مجلس، سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری است. ما باید تلاش مضاعفی برای رفع موانع تولید داشته باشیم. در صورت گام برداشتن در زمینه اشتغال، خودکفایی و کنترل تورم و رشد اقتصادی، تولید باید به رشد قابل توجهی برسد.

وی در ادامه بیان کرد: آنچه مهم است این است که باید بپذیریم که در زمان تدوین لایحه برنامه پنج ساله گذشته بیشتر آرمان گرا بودیم. یعنی آرمان ها و اجلاس ها را به عنوان سند در برنامه قرار می دهیم. چون دست نیافتنی است، قابل تحقق نیست. این باعث می شود تا 30 درصد از برنامه اجرا شود.

نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش رئیس مجلس و نمایندگان بر این است که خود را از این نظر خارج کنند و ضوابط قابل اجرا و اجرا را در برنامه هفتم لحاظ کنند.در مسیر رشد تولید، توجه به کنترل تورم و دستیابی به رشد اقتصادی بهینه، باید در برنامه هفتم توسعه گام برداریم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا