اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

قدرت شعله ها در گاز صفحه ای چه نقشی دارد؟

آشپزخانه به عنوان مهم ترین بخش هر خانه ای شناخته می شود، تا جایی که لقب قلب خانه را یدک می کشد. آشپزخانه های امروزی نسبت به گذشته کوچکتر شده اند و همین کوچک تر بودن، استفاده از وسایل با کمترین حجم ممکن را اجتناب ناپذیر کرده است. از این رو، امروزه استفاده از اجاق گازهای صفحه ای بسیار رواج یافته است. جهت اگاهی از محصولات کوپرزبرگ به سایت مراجعه کنید.

پرفروش ترین گاز صفحه ای | خرید قطعات اجاق گاز

اجاق (توکار) یکی از جدیدترین مدل های اجاق گاز است که در حال تسخیر بازار انواع اجاق ها است. یک اجاق گاز صفحه ای استاندارد، علاوه بر اشغال حداقل فضای ممکن، باید باعث زیبایی آشپزخانه و آسایش بیشتر خانم های خانه دار شود.

اگر قصد خرید اجاق گازصفحه ای یا اجاق گاز رومیزی را دارید، کمی دست نگه دارید. بهتر است در این مطلب اول با انواع آن آشنا شوید و بعد تصمیمتان را نهایی کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای توکار

انواع اجاق گاز

  • اجاق گاز مبله: اجاق گازهای قدیمی هستند که معمولا فضای زیادی را در برمی گیرند. نسبت به مدل های دیگر تنوع کمتری دارند، وزن این مدل هم تا حدودی بالاست.
  • اجاق گاز صفحه ای یا توکار: در این مدل قدرت انتخاب بیشتر است، گاز و فر آن را می توان جداگانه خریداری کرد، وزن سبک تری دارند، نسبت به اجاق گاز مبله فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • اجاق گاز رومیزی: این مدل ها قیمت پایینی دارند، بیشتر برای مسافرخانه ها و رستوران های بین راهی که آشپزخانه مشترکی دارند، مناسب می باشد. علت نام گذاری این اجاق به دلیل قرارگیری آن روی میز است.

اجاق گاز صفحه ای چیست؟

اجاق گاز های صفحه ای همانطور که از اسم آنها پیداست، روی قسمتی از آشپزخانه مثل میزهای مخصوص یا کابینت ها نصب شده و قابل جابجایی نیستند و فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کند. تعداد شعله های این مدل گازها از یک شعله شروع شده و به 6 شعله هم می رسد.

یکی از مزیت های اجاق توکار، وجود فضای خالی در قسمت زیر آن است و خانم های خانه دار می توانند بخش زیادی از وسایل اضافی شان را در آن جای دهند. این مدل اجاق گازها اکثرا گاز سوز هستند اما انواع مدلهای برقی با صفحه های لمسی و دیجیتال هم هستند که توسط چند شرکت خارجی و داخلی تولید می شوند که بسیار شیک و زیبا هستند و جلوه و زیبایی خاصی به دکوراسیون آشپزخانه می دهند.

معایب اجاق گاز صفحه ای

بهتر است قبل از خرید، معایب اجاق گازصفحه ای را بدانید. آگاهی بیشتر، انتخاب درست تری را به همراه دارد. خرید مدل رومیزی مزایای زیادی دارد. اما هیچ محصولی بدون عیب نیست.

  • این مدل فر ندارد. لذا باید از پخت کیک، شیرینی، نان، پیتزا و … چشم پوشی کنید.
  • به طور کلی، معمولا قدرت شعله ها در مدل رومیزی کمتر از مدل مبله هستند.

جداسازی و نصب گاز صفحه ای برقی از خانه ای به خانه دیگر دشوار است.

مزایا اجاق گاز صفحه ای

با وجود معایب اجاق گاز صحفه ای، مزایای آن بیشتر هستند. خرید این مدل به طور موثری جلوه آشپزخانه شما را تغییر می دهد و موارد مثبت زیر را در حین استفاده به همراه دارد:

  • ظاهر شیک و مدرنی در آشپزخانه شما ایجاد می کند.
  • نظافت و تمیز کردن فقط محدود به یک صفحه رومیزی است. لذا وقت خیلی کمی می گیرد.
  • از فضای زیر گاز، می توانید برای نصب کشو و کابینت استفاده کنید.
  • تنوع جنس، تعداد شعله و مدل بسیار بالایی دارند.
  • امکان ست کردن گاز و هود رومیزی با خرید طرح ست امکان پذیر است.
  • استفاده از گاز صفحه ای در نقاط مختلف آشپزخانه را خواهید داشت حتی به صورت جزیره

تصویر فضای خالی زیر اجاق گاز صفحه ای پر شده با کشو و کابینت

انواع گازهای صفحه ای یا رومیزی (از نظر جنس صفحه)

گازهای رومیزی یا توکار از نظر جنس صفحه به انواع زیر دسته بندی می شوند:

اجاق گاز صفحه ای سرامیکی

گاز صفحه ای سرامیکی که چند سالی از ظهورشان نمی گذرد، هم از لحاظ زیبایی و نمای ظاهری بسیار شکیل هستند و هم استحکام و کیفیت بالایی در برابر حرارت نسبت به گازهای استیل دارند. سرامیک کار شده در این اجاق گاز در برابر تغییر دما مقاوم بوده و نمی شکند.

از دیگر مزایای این مدل، جدای از ظاهر یکدست و مدرن و کیفیت فنی بالا، عدم وجود خط و خش در سطح صفحه است. ضمنا نظافت شان به راحتی صورت می گیرد و تنها با یک دستمالی مرطوب می توان سطح آن را تمیز کرد. خاص بودن گاز صفحه ای سرامیکی نیز مزیت دیگر این مدل است که کمتر دیده شده است.

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای

صفحه این نوع اجاق گاز از جنس شیشه نشکن است و مقاومت آن در برابر حرارت بسیار بالا میباشد. این نوع اجاق گاز را می توان به راحتی تمیز نمود و لکه های روغن و چربی را از روی آن پاک کرد. شیشه این اجاق گاز از مقاومت بالایی برخوردار است و با ریختن آب سرد بر روی آن حتی در زمانی که داغ است دچار ترک خوردگی نمی شود و نمی شکند.

اجاق گاز صفحه ای استیل

اجاق گاز استیل زیبا و بادوام بوده و به دلیل نچسبیدن مواد غذایی بر روی آن به راحتی تمیز می شود. این نوع اجاق گاز بسیار پرطرفدار بوده و به دو نوع ساده و آجدار دسته بندی می شود.

اجاق گازهای استیل ساده سطحی صاف و براق دارند. تمیز نمودن آن ها بسیار راحت است اما امکان خش افتادن روی آن ها زیاد است.

اجاق گاز آج دار سطح ناهمواری دارند و دانه های کوچک و بزرگی روی صفحه دیده می شود به همین علت نسبت به اجاق گاز ساده کمی کدرتر است و همین امر تمیز نمودن چربی را از روی آن سخت می کند. از مزایای اجاق گاز استیل آجدار می توان به ضد خش بودن آن اشاره نمود.

انواع اجاق گاز صفحه ای اخوان از لحاظ عملکرد

اجاق گازهای صفحه ای از نظر نحوه کارکرد و عملکرد به چهار دسته کلی تقسیم می شوند:

گاز صفحه ای شعله دار

گاز صفحه ای شعله دار متداول ترین گاز صفحه ای موجود در بازار است که انواع آن را قطعا بارها و بارها ملاحظه کرده اید. گازهای شعله دار به گاز شهری وصل می شوند. دارای ولوم هایی در بخش پایینی و یا کناری خود هستند که به کمک آن ها می توان شعله های گاز را کم و زیاد کرد.

گاز صفحه ای الکتریکی

گاز صفحه ای الکتریکی به انشعاب گاز احتیاجی ندارند و فقط با برق کار می کنند. گازهای الکتریکی دارای صفحه ای کاملا صاف هستند که محل قرارگیری قابلمه ها و سایر ظروف بر روی صفحه مشخص شده است. گرما و حرارت هم از طریق المنت هایی که زیر صفحه تعبیه شده است به ظروف منتقل می گردد. برای کم و زیاد کردن میزان حرارت هم از طریق حسگرهای لمسی می توان استفاده کرد.

گاز صفحه ای القایی

جدیدترین گاز صفحه ای موجود در بازار، گاز صفحه ای القایی است. در گازهای القایی مشابه گازهای الکتریکی سطح کاملا صاف و یکدستی وجود دارد. حرارت از طریق ایجاد میدان مغناطیسی میان ظروف و صفحه گاز منتقل می شود. اگر عاشق سبکی خاص و مدرن هستید، گازهای القایی گزینه عالی برایتان محسوب می شود.

گاز صفحه ای تابشی

گاز صفحه ای تابشی مشابه گازهای القایی هستند با این تفاوت که زمان استفاده به سرعت داغ و به محض اتمام کار، صفحه به سرعت سرد می شوند.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا