کیم‌جونگ‌اون می‌گوید این موشک «قوی‌ترین» در کره‌شمالی است!/ عکس

به گزارش خبرگزاری میجیک، در گزارش BBC WORLD و بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، تلاش جدید برای پرتاب ماهواره فضایی ششمین تلاشی است که شکست خورده است، زیرا موشک حامل این موشک نیروی رانش خود را از دست داده است. کره شمالی آزمایش موشکی بی سابقه ای را در سال 2022 انجام داده است، از جمله موشکی که می تواند به خاک آمریکا برسد.

بیشتر بخوانید:

رمز و راز مردی را که فیلم زندگی او خبر/کشف بزرگ اوپنهایمر را قبل از ساختن بمب اتم ساخت!

مهمانان روسی نیروی هوایی ایران / عکس

در ماه آوریل، کره شمالی آنچه را «قوی ترین» موشک خود تا به امروز، هواسونگ-18 نامید، آزمایش کرد. این یک موشک سوخت جامد است که معمولا سریعتر از موشک سوخت مایع پرتاب می شود. بر اساس گزارشی از پروژه دفاع موشکی CSIS، این هواپیما در اولین پرواز خود حدود 1000 کیلومتر پرواز کرد، اما فاصله واقعی آن بیش از 15000 کیلومتر تخمین زده شد. دومین پرتاب آزمایشی در جولای 2023 نشان داد که Hwasong-18 با زمان پرواز 74 دقیقه به ارتفاع ادعایی بیش از 6600 کیلومتر رسیده است.

کیم جونگ اون گفت که این موشک

Hwasong-18 یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد سه مرحله ای است. این اولین موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی ساخته شده است. “هواسونگ-18” با هدف “تقویت قابل ملاحظه” توانایی کره شمالی برای مقابله با حمله هسته ای ساخته شد.

کیم جونگ اون گفت که این موشک

لازم به ذکر است که اکثر موشک های بالستیک بزرگ کره شمالی از سوخت مایع استفاده می کنند و باید در محل پرتاب سوخت گیری شوند که این فرآیند خطرناک و زمان بر است. موشک های سوخت جامد برای کار راحت تر و ایمن تر هستند و نیاز به پشتیبانی لجستیکی کمتری دارند. این ویژگی‌ها تشخیص آنها را سخت‌تر و همچنین دوام بیشتری نسبت به موشک‌های سوخت مایع می‌کند.

کیم جونگ اون گفت که این موشک

موشک سوخت جامد موشکی است که نیروی محرکه آن توسط گازهای داغ ناشی از سوختن مواد جامد تامین می شود. ساخت موشک سوخت جامد ساده و نگهداری آسان است، بنابراین می توان از آن در زمینه های نظامی و غیرنظامی استفاده کرد.

227227

دکمه بازگشت به بالا