مطالب عمومی

پیام‌ آزمایش‌های موشکی و مانور بزرگ مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی چیست؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت در غزه آماده برگزاری رزمایش بزرگ «الرکن الشادید-2» تا پایان سال جاری است. هدف از این مانور افزایش آمادگی رزمی و بهبود هماهنگی بین گروه های مختلف نظامی فلسطینی است.

شبکه خبری الجزیره با انتشار گزارشی از گستردگی این مانور نوشت غزه اکنون شاهد تحرکات چشمگیر مقاومت و برگزاری جلسات در سطوح بالا است. آخرین دیدار جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی بود که با حضور فرماندهان ارشد نظامی دو جنبش برگزار شد.

به گزارش الجزیره، هدف از این نشست افزایش سطح هماهنگی بین حماس و جهاد اسلامی و ارائه اطلاعات در زمینه ارتقای توان نظامی گروه های مقاومت بود. به دلیل حرکت و آماده شدن برای یک مانور بزرگ، مقاومت در صبح یکشنبه چندین آزمایش موشکی در دریا انجام داد.

در این اتصال،؛ حماس قاسم، سخنگوی حماس، به الجزیره گفت: «این آزمایش‌ها بخشی از تلاش‌های مستمر گردان‌های القسام و مقاومت برای ارتقای سامانه موشکی و برخورداری از همه ابزارهای قدرت و توسعه، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی است. همیشه برای تغییر آماده باشید – هر تغییری. ».

وی تاکید کرد: در جریان «جنگ شمشیر بیت المقدس» رژیم صهیونیستی تنها توانست بخش کوچکی از توان و امکانات مقاومت را نابود کند و به محض توقف جنگ، مقاومت فلسطین برای بازپس گیری آن به قلعه بازگشت. توانایی نظامی

سخنگوی حماس همچنین گفت: هدف از این مانور صرف نظر از یک جنگ اطلاعاتی و امنیتی واقعی بین مقاومت و اسرائیل، افزایش ابزار مقاومت و تضمین تداوم آمادگی است. و آزمایش انواع موشک (بومی) از نظر برد، قدرت تخریب و دقت.

قاسم خاطرنشان کرد: رزمایش الرکن الشادید-2 تحت نظارت اتاق عملیات مشترک که متشکل از گروه های نظامی در غزه است، برگزار می شود. از این رو چنین ورزشی به دشمنان صهیونیست پیام می دهد که وضعیت مقاومت همچنان مساعد است و می توانند از ملت خود دفاع کنند.

آموزش مقاومت و نمایش نقشه های تهاجمی

در همین حال، گردان عزالدین قسام چند روز پیش مانور نظامی را با نام «دره‌القدس» (سپر قدس) انجام داد. ناظران اصرار دارند که هدف از این مانور نمایش “طرح تهاجمی” است. سال گذشته در همین روز اتاق عمل گروه مقاومت رزمایش «الرکن الشادید» را که در آن زمان «نخستین و بزرگترین» بود، برگزار کرد.

در همین راستا، محمود العجرمی، کارشناس نظامی و امنیتی، معتقد است که بین شدت آزمایش‌های موشکی کنونی و جنبش فعال مقاومت در غزه، با تهدید قوی حماس برای اسرائیل و جنبش، پیوند قوی وجود دارد. انتقاد از میانجیگری مصر در رابطه با آرامش رژیم صهیونیستی در حفظ تعهد خود برای کاهش محاصره و تسریع در بازسازی نوار غزه.

العجرمی به الجزیره گفت که حماس و مقاومت غزه در تلاش هستند تا با آزمایش موشکی به اهداف متعددی دست یابند که مهمترین آنها “اثبات جدی بودن تهدید” است و حماس از واقعیت تلخ غزه دست بر نمی دارد. . و تسلیم رژیم صهیونیستی نخواهد شد. زیرا این رژیم قصد دارد موضوع بازسازی و کاهش محاصره را با پرونده های تبادل زندانیان مرتبط کند.

او گفت: «به نظر می‌رسد پیام‌های مقاومت فلسطین سریع‌تر می‌شود. می گویند اگر جنگ یا درگیری باشد، استفاده می شود، حتی اگر چنین درگیری ممکن نباشد.

محافل نظامی رژیم صهیونیستی بر خلاف العجرمی معتقدند که ارتش این رژیم برای جنگ آینده آماده نیست. ژنرال بازنشسته صهیونیست اسحاق بریک تاکید کرد که در صورت وارد شدن به جنگ این رژیم، سناریوی وحشتناک تری در انتظار او خواهد بود.

به گفته ژنرال های صهیونیست، در صورت وقوع جنگ، بیش از 3000 موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک می شود. گویی فلسطینیان ساکن در سرزمین های اشغالی در سال 1948 ناچار به قیام هستند و به طور کلی زیرساخت های رژیم ویران می شود.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا