مطالب عمومی

کره شمالی: موشک هدایت‌شونده تاکتیکی جدید آزمایش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، دولت کره شمالی صبح سه شنبه در گفتگو با رسانه ها از آزمایش موشکی روز قبل خود خبر داد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از نیروهای مسلح این کشور گزارش داد که صبح دوشنبه دو موشک هدایت شونده تاکتیکی را آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی اعلام کرد این موشک بالستیک کوتاه برد از نوع «کیان 24» بود که با موفقیت آزمایش شد.

در این بیانیه آمده است: «دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی شلیک شده در منطقه غربی کره شمالی دقیقاً به یک هدف جزیره‌ای در دریای شرقی اصابت کرد». آکادمی علوم دفاعی صحت، ایمنی و کارایی سیستم های تسلیحاتی خود را تایید کرده است.

گارد ساحلی ژاپن در ساعت 8:54 صبح دوشنبه (به وقت محلی) درباره احتمال پرتاب موشک بالستیک از کره شمالی هشدار داد. وزارت دفاع ژاپن نیز از احتمال پرتاب آن خبر داد. پس از 10 دقیقه، اطلاعاتی مبنی بر فرود موشک ظاهر می شود.

دولت ژاپن سپس آزمایش های موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد و از ایجاد یک ستاد بحران در دفتر نخست وزیری خبر داد. (جزئیات بیشتر)

این چهارمین آزمایش در کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته است. پیونگ یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش چندین موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده است، اما اخیراً موشک‌های جدیدی را که از واگن‌های قطار شلیک می‌شوند، با هدف بهبود بقا در مقابل حملات سایر کشورها پرتاب کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز پس از نظارت بر یکی از آزمایش‌های موشکی اخیر، خواستار افزایش قابلیت‌های نظامی کره شمالی شد.


تصویر مربوط به آزمایش روز دوشنبه است

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا