مطالب عمومی

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک «خیبرشکن»

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، دیروز (چهارشنبه) در نشستی خبری به پرتاب موشک های راهبردی دوربرد و دوربرد جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا، کربی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد موشک خیبر پختونخوا گفت: من ندیده ام که ایران اعلام کند که برنامه موشکی بالستیک جدیدی دارد، بنابراین حرف خاصی در مورد آن ندارم.» با این حال، ما شاهد پیشرفت های مستمر در برنامه موشک های بالستیک ایران بوده ایم و همچنین از این موضوع اطلاع داریم. تهدیدات منطقه ای که ناشی از برنامه موشکی بالستیک است.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در برنامه موشکی خود گفت: به همین دلیل است که با متحدان و شرکای خود در منطقه سخت کار می کنیم تا به این تهدیدات رسیدگی کنیم.

سخنگوی پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، به دلیل اینکه صلاحیت صحبت با رسانه‌های ایران را نداشت، گفت: “دوباره می گویم، من نمی توانم در مورد این اعلامیه چیزی بگویم. من چیزی نمی بینم، بنابراین ترجیح می دهم در مورد موشک هایی که او ادعا می کند که دارد اظهار نظر نکنم. من چیز خاصی در این مورد ندارم.” بچه ها، شما همیشه از من جلوتر هستید. در اخبار مربوط به شماره آینده.”

با این حال وی در ادامه جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد و گفت: آنها (ایران) در حال تخریب منطقه هستند، از گروه های تروریستی در منطقه حمایت می کنند و حمل و نقل دریایی را مختل می کنند.

او گفت: «آنها یک برنامه موشکی بالستیک را راه اندازی کردند که برای اهداف تهاجمی طراحی شده بود تا به کشورهای دیگر، مردم دیگر و متحدان و شرکای ما صدمات مرگبار وارد کند.» ما این را به عنوان یک مشکل پیام رسانی نمی بینیم. ما آن را تهدیدی مشروع برای امنیت ملی در منطقه برای جامعه، امکانات و متحدان و شرکا می دانیم.»

دیروز (چهارشنبه) به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه فرا رسیدن عید ملی 1400 در 13 بهمن ماه، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بازدید از یکی از پایگاه های موشکی سطحی نیروی هوافضای سپاه، موشک های دوربرد و نقطه زن خیبر شکن را به عنوان آخرین دستاورد راهبردی این نیرو پرتاب کرد.

310 310

دکمه بازگشت به بالا