اقتصادی

۱۳ پیشنهاد برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

تعیین علت کندی اندروید می تواند دشوار باشد زیرا می تواند به دلیل نرم افزار یا سخت افزار یا ترکیبی از هر دو باشد.

به گزارش میجیک، خوشبختانه در بیشتر مواقع علت کند شدن اندروید یک مشکل نرم افزاری است که می توانید با اقدامی سریعتر اندروید را انجام دهید. وب سایت Lifewire در گزارشی به بررسی 13 دلیل احتمالی کندی گوشی های اندرویدی پرداخته است:

1- چرا اندروید کند است؟

علت کندی اندروید معمولا در دو مشکل نرم افزاری و سخت افزاری نهفته است. مشکلات نرم افزاری معمولاً ناشی از محدودیت فضای ذخیره سازی و حافظه است که با نصب بسیاری از برنامه ها و ذخیره فایل ها در دستگاه رخ می دهد. ممکن است اشکالات نرم افزاری مربوط به برنامه های کاربردی یا سیستم عامل های قدیمی وجود داشته باشد.

همچنین باتری های معیوب و سایر عیوب سخت افزاری می توانند بر عملکرد اندروید تأثیر بگذارند.

دستگاه شما به طور کلی و هر برنامه نصب شده روی آن دائماً برای منابع در حال رقابت هستند. اگر منابع کافی وجود نداشته باشد، اندروید کند می‌شود، برنامه‌ها زمان زیادی برای بارگیری می‌برند، و دستگاه مثل همیشه روان کار نمی‌کند.

2- چگونه اندروید را سریعتر کنیم؟

چیزهای کمی وجود دارد که مانند تماس های تلفنی آهسته شما را آزار می دهد، اما اجازه ندهید که شما را از موضوع اصلی منحرف کنند. پیروی از برخی توصیه‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد گوشی به طور قابل توجهی کمک کند، اما توصیه می‌شود همه این اقدامات را انجام دهید: در این فرآیند، دستگاه Android خود را چندین بار راه‌اندازی مجدد کنید.

سرعت اینترنت خود را تست کنید. ممکن است کندی اینترنت را با کندی تلفن اشتباه بگیرید. یک تلفن یا رایانه لوحی ممکن است خوب باشد و فقط یک شبکه کند است.

برنامه را ببندید

برنامه هایی را که نمی خواهید در حال حاضر استفاده کنید ببندید. به این ترتیب حافظه ای که برای اجرای برنامه استفاده می شود برای سایر برنامه هایی که دارای اولویت هستند آزاد می شود.

پوشه سطل زباله را خالی کنید

به گفته گوگل، وقتی فضای ذخیره‌سازی رایگان به زیر 10 درصد کاهش یابد، دستگاه‌های اندرویدی ممکن است کند شوند. یک فایل منیجر نصب شده بر روی گوشی شما، مانند برنامه Google Files، راه آسانی برای انجام این کار است و همچنین می توانید از یک برنامه “junk cleaner” برای اندروید استفاده کنید.

این غیرضروری است زیرا اکثر پوشه های سطل زباله فایل های حذف شده را به مدت 30 روز نگه می دارند و سپس آنها را برای همیشه حذف می کنند. با این حال، اگر فایل‌ها را اغلب حذف کنید، داده‌های غیرضروری زیادی فضا را اشغال خواهید کرد.

برنامه های ناخواسته را حذف کنید

برنامه های ناخواسته را حذف کنید و ویجت های غیر ضروری را حذف کنید. استفاده همزمان از عدد زیاد باعث افزایش تقاضا برای حافظه می شود و در صورت آزاد شدن این حافظه، سرعت گوشی افزایش می یابد.

هرچه برنامه ها و ویجت های کمتری داشته باشید، فضای ذخیره سازی کمتر و حافظه کمتری مصرف می کنند. این یکی از دلایلی است که گوشی‌های جدید سریع‌تر از تلفن‌هایی که در طول زمان داده‌های زیادی جمع‌آوری کرده‌اند، کار می‌کنند.

اگر نمی‌توانید هنگام حذف برنامه‌هایی که باتری گوشی شما را سریع‌تر تخلیه می‌کنند تصمیم بگیرید چه داده‌هایی را حذف کنید، به تنظیمات، برنامه‌ها و برنامه‌های استفاده نشده بروید.

حذف یک ویجت در هر گوشی کمی متفاوت است، اما یکی از راه های حذف ویجت این است که روی ویجت ضربه بزنید و آن را به قسمت حذف بکشید. همین کار را برای برنامه انجام دهید اما گزینه حذف را انتخاب کنید.

اگر دستگاه Android شما اخیراً کند شده است، ممکن است مشکلی در برنامه یا ویجتی که اخیراً نصب کرده‌اید وجود داشته باشد. آخرین چیزهایی که به گوشی اضافه شده را بررسی کنید و هر کدام را حذف کنید و ببینید که آیا سرعت اندروید بعد از حذف آنها افزایش یافته است یا خیر.

کش برنامه را پاک کنید

اگر برنامه خاصی با مشکلات عملکردی مواجه شود، این کار موثر خواهد بود زیرا مقداری از فضای ذخیره‌سازی را که برنامه استفاده می‌کند پاک می‌کند و می‌تواند دلیل کند شدن اندروید باشد.

برنامه ها را در پس زمینه گوشی خود متوقف کنید

برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی شما اجرا می‌شوند، منابع سیستمی مانند حافظه را اشغال کرده و سرعت گوشی شما را کاهش می‌دهند.

به روز رسانی همه برنامه ها

استفاده از آخرین به‌روزرسانی‌های منتشر شده توسط توسعه‌دهندگان برنامه می‌تواند مشکلات حافظه یا سایر مشکلاتی که باعث کند شدن دستگاه شما می‌شود را برطرف کند.

سیستم عامل اندروید را به روز کنید

درست مانند به روز رسانی برنامه ها، سیستم عاملی که به روز نشده است می تواند اندروید را بسیار کند کند و به روز رسانی می تواند این مشکل را برطرف کند. تلفنی که دارید ممکن است نتواند آخرین نسخه سیستم عامل را اجرا کند، یا اگر بتواند، ممکن است نتوانید فضای کافی برای اجرای روان آن آزاد کنید و باعث کند شدن دستگاه شود. اگر ریشه مشکل شما همین است، کار زیادی جز خرید یک گوشی جدید نمی توانید انجام دهید.

از نسخه سبک تر برنامه استفاده کنید

برخی از شرکت‌ها نسخه‌های سبک‌تری از برنامه‌های خود را برای دستگاه‌هایی با حافظه یا فضای ذخیره‌سازی کم ارائه می‌کنند.

به عنوان مثال می توان به فیس بوک، اسپاتیفای، نقشه های گوگل و گوگل گو اشاره کرد.

یک اسکنر ویروس نصب کنید و از آن برای اسکن و حذف ویروس ها استفاده کنید. استفاده کنید

افزودن برنامه های بیشتر به یک گوشی کند ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد، اما باید مطمئن شوید که مشکل همین است. اگر بدافزاری در گوشی شما وجود داشته باشد، شکی نیست که بر روی حافظه باقیمانده و ظرفیت ذخیره سازی گوشی شما تأثیر می گذارد. همچنین این ویروس ها بدون اطلاع شما فعالیت های خطرناکی انجام می دهند.

تصویر پس زمینه یا تصویر زمینه گوشی خود را به تصویر عکس تغییر دهید

اگر از این عکس پس زمینه متحرک استفاده می کنید، نباید روی کندی گوشی شما تأثیر بگذارد.

مصرف حافظه برنامه

ببینید برنامه های شما چقدر از حافظه استفاده می کنند و در صورت تمایل آنها را حذف یا ببندید. برای این منظور تنظیمات، سیستم، گزینه های طراح، حافظه، حافظه مورد استفاده اپلیکیشن ها را ببینید. می توانید میزان مصرف حافظه را نسبت به روز قبل مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را حذف یا ببندید، روی فهرست ضربه بزنید و از منوی سه نقطه‌ای برای یافتن گزینه توقف اجباری استفاده کنید.

مقیاس انیمیشن سیستم را کوتاهتر کنید

مدت زمانی است که اندروید برای نمایش انیمیشن‌ها، مانند هنگام باز کردن یک برنامه، پیکربندی شده است. اینکه آیا این کار باعث افزایش سرعت گوشی شما می شود یا خیر، هیچ نتیجه ای ندارد زیرا قطعا سریعتر به نظر می رسد. برای این منظور باید گزینه طراح اپلیکیشن را فعال کرده و سپس تنظیمات را باز کنید تا سه گزینه Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale را بیابید. برای مثال می توانید هر یک از این گزینه ها را تغییر دهید و آن را پنج برابر سریعتر کنید.

ریست فکتوری گوشی

با بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه، همه برنامه‌ها، فایل‌های دانلود شده، متن‌ها و غیره حذف می‌شوند. این تنها راه برای بازگرداندن گوشی یا تبلت به حالت اولیه است.

آیا زمان خرید یک گوشی جدید فرا رسیده است؟

در نهایت، ممکن است گوشی یا تبلت شما برای کار با سرعت کافی قدیمی تر از آن باشد. اگر نمی توانید آخرین نسخه سیستم عامل را تهیه کنید و قطعات را تعویض کنید، بهتر است یک گوشی جدید بخرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا