اقتصادی

ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده

گم شدن یا داشتن یک گوشی، تبلت یا لپ تاپ دزدیده شده همیشه استرس زا و ناراحت کننده است، اما خوشبختانه ابزارها و روش هایی وجود دارد که صاحبان می توانند از آنها برای ردیابی و در نهایت یافتن دستگاه الکترونیکی خود استفاده کنند.

به گزارش میجیک، این روزها اغلب از اطرافیان خود می شنویم که موبایل یا تبلت به روش های مختلف به سرقت می رود که هر روز بیشتر می شود. علاوه بر این، ممکن است این دستگاه هوشمند را در یک مکان رها کرده باشیم. بنابراین، قبل از اینکه یکی از این موارد اتفاق بیفتد، بهتر است مراحل بالا را دنبال کنید تا شانس پیدا کردن گوشی، تبلت یا هر وسیله الکترونیکی خود را افزایش دهید.

نحوه ردیابی گوشی در اپراتور همراه اول

اگر مشتری اپراتور تلفن همراه اول هستید، برای ردیابی گوشی مفقود شده یا دزدیده شده خود می توانید شماره سریال تلفن ثبت شده در جعبه تلفن را از طریق خط ثابت تلفن همراه اول ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنید.

پس از این اقدام، سرویس ردیابی گوشی در مدت 10 روز پس از دریافت شماره سریال، گوشی گم شده را جستجو می کند و در نهایت در صورت موفقیت در ردیابی گوشی، نتیجه را از طریق پیامک به مشتری اعلام می کند تا مشتری بتواند آن را بازیابی کند. . سایر مراحل قانونی را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنید، اما در صورت عدم موفقیت ردیابی، مشتری می تواند مجددا اقدام به ردیابی گوشی کرده و دوباره سرویس را روشن کند.

برای فعال کردن سرویس ردیابی تلفن باید از کد دستوری *10*2141*تلفن سریال# استفاده کنید، برای غیرفعال کردن این سرویس از کد *10*2142# و برای کمک از کد *10* استفاده کنید. 2143 #. مهم است که این سرویس را فعال کنید. طرح رایگان برای مشتریان اپراتور همراه اول.

نحوه ردیابی گوشی در اپراتور دوم تلفن همراه

همچنین در صورتی که مشتری اپراتور دوم همراه باشد و با این مشکل (گوشی گم یا دزدیده شده) مواجه شود. در مرحله اول باید سیم کارت را مسدود کند که لازم است با شماره تلفن 700 یا 7033 (از خط اپراتور دوم همراه) یا 0937700000 یا 09377033000 (از خط دیگری) تماس گرفته و درخواست مسدود کردن سیم کارت کند.

پنج روز پس از مسدود شدن خط، کاربر با کد #6101 از خط این اپراتور تماس گرفت. سپس پیامی در مورد شرایط استفاده از سرویس، تایید کسر هزینه ثبت درخواست از اعتبار موجود در این سیم کارت، فعال بودن سیم کارت روی گوشی در زمان مفقود شدن، مراحل و مدت زمان برای وی ارسال می شود. . مسدود کردن سیم کارت؛ پس از آن کافی است کاربر شماره سریال 15 رقمی گوشی گم شده را وارد کند (قرار داده شده در جعبه گوشی).

لطفا توجه داشته باشید که درخواست پیگیری از طریق این سامانه پیامکی فقط باید از طریق سیم کارت (به غیر از سیم کارت درخواستی برای پیگیری) انجام شود. همچنین برای ثبت درخواست رهگیری باید حداقل پنج روز از مسدود شدن سیم کارت گذشته باشد. در صورت اقدام مشتری قبل از پنج روز، شماره تلفن گم شده/دزدیده شده به عنوان سرقت به مراجع قضایی اعلام می شود که باعث رد شدن نتیجه ردیابی می شود.

پس از ثبت موفقیت آمیز شماره سریال گوشی، یک پیامک (درخواست شما ثبت شده است، 48 ساعت دیگر پاسخ از طریق پیامک ارسال می شود) برای کاربر ارسال می شود که پس از 48 ساعت پیامکی حاوی نتایج پیگیری دریافت می کند. این سرویس فقط مثبت یا منفی است. ردیابی و ارائه اطلاعات هویتی مربوط به افرادی که از تلفن استفاده می کنند و نیاز به ارائه حکم قضایی دارند را تعیین می کند.

در مرحله بعد در صورت مثبت بودن پاسخ، پیامکی بر اساس نتایج رهگیری شامل تاریخ رهگیری برای کاربر ارسال می شود که در این صورت می تواند به مرجع قضایی مراجعه و نسبت به دریافت دستور قضایی مقتضی اقدام کند. . البته کد رهگیری و تاریخ رهگیری باید در دادنامه قید شود. حداکثر مهلت ارسال نامه به اپراتور دوم همراه (ایرانسل) از تاریخ دریافت پیامک 6 ماه است و در صورت منفی بودن پاسخ، کاربر می تواند حداقل پنج روز پس از دریافت پیامک اول، درخواست پیگیری دیگری را ثبت کند.

علاوه بر راه حل های ارائه شده توسط اپراتورهای ارتباطی، خود گوشی های هوشمند نیز راه حل هایی برای یافتن گوشی های گم شده و دزدیده شده برای صاحبان خود دارند. در مواقعی که گوشی شما گم یا دزدیده می شود، دو راه حل رایج برای یافتن مکان فعلی شما وجود دارد نشانگر استفاده از GPS و اینترنت ورزش

استفاده از اکانت گوگل راه دیگری است و برای استفاده از Android Device Manager که یکی از قابلیت های کاربردی گوگل است، باید یک بار از گوشی اندروید خود وارد اکانت جیمیل خود شوید. اگر گوشی شما گم شده است، می توانید با وارد کردن اطلاعات حساب خود، مکان فعلی گوشی را شناسایی کنید.

از دیگری گزینه ها را می توان قفل کرد وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این قابلیت در صورت مفقود شدن گوشی می توان دستگاه را قفل کرد و حتی برای آن رمز عبور تعیین کرد.

در کنار این گزینه برای موردی که گوشی گم شده است، Erase را انتخاب کنید و با استفاده از این گزینه می توانید اطلاعات حساس گوشی را حذف کنید. البته این قابلیت در صورتی کار می کند که گوشی شما به اینترنت متصل باشد. دارندگان آیفون همچنین می توانند از ویژگی Find My iPhone برای مکان یابی دستگاه خود استفاده کنند و اقدامات دیگری را برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهند.

ثبت ID IMEI در Hamiyab یکی از راه های دیگر است توصیه می شود این کار را پس از مفقود شدن یا سرقت گوشی خود انجام دهید زیرا همیاب 24 یک سامانه ملی ردیابی گوشی های سرقتی است و این امر باعث می شود اطلاعات موبایل شما به کلانتری ها، مرزبانی، اصناف و اپراتورهای مخابراتی سراسر کشور ارسال شود. در صورت یافتن به شما اطلاع داده خواهد شد.

علاوه بر موارد فوق، تماس با تلفن همراه یکی از ساده ترین راه هاست است؛ اگر تلفن شما گم شود، تماس ممکن است باعث شود که شخصی در نزدیکی آن را پیدا کند و به شما بدهد. سیستم پیامک اپراتور به کاربران کمک می کند تلفن های همراه گم شده یا دزدیده شده را ردیابی کنند.

نکته مهم این است که تمام این مراحل زمانی می تواند موثر باشد که گوشی از زمان گم شدن یا دزدیده شدن گوشی تا زمان شروع ردیابی خاموش نشده باشد، زیرا در آن شرایط تا زمانی که گوشی دوباره روشن نشود ردیابی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا