اقتصادی

۱۰ اشتباهی که از کاربران جدید اندروید سر می‌زند

تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی مملو از ویژگی‌های فوق‌العاده هستند، اما این هم موهبت و هم درد است.

به گزارش میجیک، ممکن است موارد زیادی وجود داشته باشد که کاربران اندرویدی ندانند و ممکن است کار اشتباهی انجام دهند. سایت خبری Howtogeek در گزارشی به بررسی این خطا پرداخت:

1- تعداد زیادی برنامه را ببندید

یکی از بزرگترین افسانه های اندروید این است که بستن برنامه ها عمر باتری را افزایش می دهد. این هرگز درست نیست و می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. اگرچه به نظر می رسد این منطقی است، به خصوص اگر به استفاده از یک سیستم عامل دسکتاپ عادت دارید، لزوماً در دستگاه های اندرویدی صادق نیست.

اندروید برای مدیریت برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند طراحی شده است. در صورت نیاز به منابع، اندروید به طور خودکار برنامه هایی را که برای مدت طولانی استفاده نشده اند، می بندد. اگر برنامه‌ای را زمانی ببندید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، هر بار باید آن را مجدداً راه‌اندازی کنید، که به قدرت و منابع بیشتری نیاز دارد. شما باید فقط زمانی برنامه اندروید را ببندید که به درستی کار نمی کند. در غیر این صورت بهتر است خود را به زحمت نیندازید و بگذارید اندروید کار خودش را بکند.

2- بسیار سخاوتمندانه با صدور مجوز

برنامه‌های اندرویدی می‌توانند مجوزهای مختلفی از مکان کاربر گرفته تا فعالیت بدنی را درخواست کنند. در مورد این اجازه بسیار آسان است. برنامه‌ها قطعا تلاش زیادی برای دسترسی به این مجوزها خواهند کرد، اما همیشه بهتر است احتیاط کنید. به عنوان مثال، برای دسترسی به موقعیت مکانی خود، می توانید بین مکان “دقیق” و “تقریبی” یکی را انتخاب کنید.

در صورت امکان باید از گزینه “دقیق” استفاده کنید. روش خوب دیگر اعطای مجوزهای موقت به برنامه ها است. اگر اغلب از برنامه استفاده نمی کنید، می توانید گزینه «فقط این بار» را انتخاب کنید. خوشبختانه اندروید دارای ویژگی هایی برای محافظت از کاربران در برابر سوء استفاده از مجوزهای برنامه است، اما شما همچنین می توانید از خود محافظت کنید. کاربران به راحتی می توانند بررسی کنند که کدام برنامه ها از کدام مجوز استفاده می کنند.

3- عدم استفاده از لانچر صفحه اصلی شخص ثالث

تقریباً برای همه چیز در اندروید، می‌توانید از یک جایگزین شخص ثالث استفاده کنید که می‌توانید از فروشگاه Google Play دانلود کنید، که شامل صفحه اصلی نیز می‌شود. لانچرهای صفحه اصلی شخص ثالث گزینه های سفارشی سازی بیشتری را نسبت به لانچر پیش فرض سازنده گوشی ارائه می دهند.

می توانید به فروشگاه Play بروید و Home Screen Launcher را جستجو کنید. برنامه های زیادی پیدا خواهید کرد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. تغییر راه‌انداز پیش‌فرض آسان است و معمولاً برنامه شما را راهنمایی می‌کند.

4- یک برنامه آنتی ویروس نصب کنید

مانند محبوب ترین سیستم عامل جهان، اندروید همیشه هدف بزرگی برای ویروس ها و بدافزارها است. شاید فکر کنید که باید یک برنامه آنتی ویروس روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید، اما این کار را نمی کنید. اندروید دارای چندین لایه حفاظتی است تا دستگاه شما را در برابر حملات مخرب ایمن نگه دارد. اول، برخلاف رایانه‌های شخصی، می‌توانید برنامه‌ها را تنها از یک فروشگاه برنامه متمرکز، یعنی فروشگاه Google Play دانلود کنید.

برنامه‌های منتشر شده در فروشگاه Play توسط Google Play Protect از نظر بدافزار اسکن می‌شوند تا بتوانید آنها را با خیال راحت دانلود کنید. در واقع، حتی اگر یک برنامه اندروید را خارج از فروشگاه Play دانلود کنید، باز هم برای بدافزار اسکن می شود. Google Play Protect همچنین مرورگر شما را کنترل می کند. به طور خلاصه، اکثر مردم نیازی به نگرانی در مورد استفاده از یک برنامه آنتی ویروس ندارند. فقط کافی است به Play Store بچسبید و وقتی مرورگر می گوید سایت مشکوک به نظر می رسد به آن گوش دهید.

5- عدم کاوش در منوی گزینه های طراح پنهان

اندروید یک منوی مخفی به نام «گزینه‌های توسعه‌دهنده» دارد. همانطور که از نام آن پیداست، بیشتر موارد این بخش برای طراحان است، اما ویژگی هایی وجود دارد که افراد عادی می توانند آن ها را مفید بدانند. شما باید نگاهی به آن بیندازید. به عنوان مثال، می‌توانید همه برنامه‌ها را مجبور کنید از حالت تاریک استفاده کنند، انیمیشن‌ها را برای افزایش سرعت تلفن خود کوتاه کنید یا یک مدیر وظیفه شبیه به ویندوز را باز کنید، اینترنت تلفن همراه را هنگام استفاده از Wi-Fi خاموش کنید و موارد دیگر. حتی اگر چیزی برای استفاده پیدا نکردید، خوب است نگاهی بیندازید.

6- bloatware را روی گوشی خود نگه دارید

دستگاه Android شما ممکن است برنامه را از قبل نصب کرده باشد. اگرچه برخی از این برنامه ها ممکن است مفید باشند و برنامه هایی هستند که شما نصب خواهید کرد، برخی از دستگاه ها مملو از دستگاه های بلوتوث نصب شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و پیشنهادات حمایت شده هستند. نیازی نیست این برنامه را که فضایی را در دستگاه شما اشغال می کند نگه دارید. اندروید نصب بسیاری از این برنامه ها و بازی ها را آسان کرده است. حتی اگر این برنامه توسط سازنده گوشی یا اپراتور مخابراتی نصب شده باشد و حتی اگر برنامه به روش معمول حذف نشده باشد، می توانید آن را غیرفعال کنید که مانع از نمایش آن در هر جایی و اجرای آن در پس زمینه گوشی می شود.

7- عدم بررسی منظم به روز رسانی اپلیکیشن ها

به روز نگه داشتن برنامه های اندرویدی شما مهم است و تضمین می کند که برنامه های شما به درستی و بدون هیچ گونه باگ یا حفره امنیتی کار می کنند. فروشگاه Google Play چندین راه برای اطمینان از به روز ماندن برنامه ها ارائه می دهد. ابتدا، می‌توانید به‌طور منظم فروشگاه Play را برای به‌روزرسانی‌های برنامه بررسی کنید. خوب است و می توانید همزمان برنامه های زیادی را به روز کنید. فعال کردن به‌روزرسانی‌های خودکار نیز خوب است زیرا ممکن است اغلب فراموش کنید برنامه‌ها را به‌روزرسانی کنید.

8- حالت تاریک خودکار و نور شب (Night light) را فعال نکنید

نور آبی ممکن است آنقدر که فکر می کنید مهم نباشد، اما نمی توان انکار کرد که دیدن صفحه نمایش گوشی روشن در تاریکی سخت است. اندروید دارای چندین ویژگی برای کاهش فشار چشم در شب است. ابتدا حالت تاریک کل سیستم اندروید می تواند بلافاصله کل رابط کاربری و بسیاری از اپلیکیشن ها را در پس زمینه سیاه با متن سفید قرار دهد.

حتی می توانید حالت تاریک را به طور خودکار فعال کنید که بسیار توصیه می شود. حالت تاریک تم گوشی را تغییر می دهد اما نور آبی را تغییر نمی دهد. بنابراین گوشی های اندرویدی دارای قابلیتی به نام Night Light یا Eye Conform Shield هستند. این ویژگی نور آبی صفحه را کاهش می دهد و جایگزین رنگ های گرم می شود. این قابلیت به صورت خودکار در شب فعال می شود.

9- برنامه «مزاحم نشوید» برای شب

هیچ چیز آزاردهنده تر از بیدار شدن با یک خبر ناگهانی نیست. بنابراین، اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. همه گوشی های اندرویدی دارای قابلیتی به نام «مزاحم نشوید» هستند و باید آن را طوری تنظیم کنید که هنگام خواب به صورت خودکار روشن شود. این بدان معنا نیست که شما از دنیای بیرون جدا شده اید، همیشه چندین نفر و برنامه وجود دارند که می خواهید همزمان با آنها تعامل داشته باشید. ویژگی «مزاحم نشوید» در عین حال که اعلان‌های غیر ضروری را دور نگه می‌دارد، استثنائات را امکان‌پذیر می‌کند. چه یک تلفن Google Pixel یا یک تلفن Samsung Galaxy داشته باشید، باید مزاحم نشوید را راه اندازی کرده و آن را به طور خودکار روشن کنید. این کار را یک بار انجام دهید و برای همیشه خوشحال خواهید شد.

10- استفاده از لوازم ارزان قیمت و احتمالاً ناایمن

اگر خوش شانس باشید، احتمالاً گوشی اندرویدی شما با برخی لوازم جانبی از جمله کابل های شارژ و آداپتورها همراه است. اما ممکن است بخواهید لوازم جانبی دیگری داشته باشید. با لوازم جانبی ارزان قیمتی که به صورت آنلاین در دسترس هستند، داشتن یک لوازم جانبی بد آسان است. به خصوص وقتی صحبت از کابل USB باشد که اکثر گوشی های اندرویدی از آن برای شارژ استفاده می کنند. بهتر است در این مورد با دقت فکر کنید. استفاده از کابل USB بی کیفیت می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. به همین دلیل خرید لوازم جانبی اصلی مهم است. این فقط در مورد ایمنی نیست. استفاده از کابل اشتباه به این معنی است که از مزایای شارژ سریع دستگاه خود بهره نخواهید برد. بنابراین بهتر است از کابلی استفاده کنید که از شارژ سریع گوشی پشتیبانی می کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا