مطالب عمومی

۸ برگزیده اولین رویداد ایده‌پردازی هیأت (راه) معرفی شدند

اختتامیه اولین ایده شورا (ره) با هدف ایجاد فرصتی برای نقش آفرینی موثر شورا، هیئات مذهبی و ظرفیت جامعه در حل معضلات اجتماعی کشور برگزار شد.

به گزارش میجیک، اوایل آذرماه، سازمان هیئات مذهبی و هیئات مذهبی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، اولین رویداد ایده پردازی سازمان (ره) را با هدف ایجاد فرصت برای اثربخشی برگزار کرد. نقش تشکل های مذهبی و ظرفیت جامعه برای حل معضلات اجتماعی کشور، از همه علاقه مندان خواست تا با توسعه معنای کلیدواژه خانه مادری در قالب طرح، ایده های خود را تا پایان آذرماه به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. سه موضوع (تقویت انسجام اجتماعی)، (تقویت حلقه داخلی با محوریت زنان) و (میانجیگری اجتماعی زنان).

پس از آن 150 ایده در سایت دبیرخانه رویداد ثبت و توسط داوران بررسی و ارزیابی شد. از بین ۱۱۰ ایده ای که در پیش رویدادی که در خانه خلاقیت و نوآوری تبیان برگزار شد مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ۲۸ ایده به مرحله نهایی راه یافتند و رویداد حضوری به مدت ۳ روز در تکه نیاوران برگزار شد. ، تهران. ابتدا، ایده ها در حضور یک مربی چکش کاری می شوند. از عصر روز جمعه 25 دی ماه نظر خود را در جمع قضات، حجت الاسلام مجید باباخانی، رئیس تشکل ها و تشکل های مذهبی، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی، مدیرکل داکوه اسلامی استان تهران، دکتر زهرا جعفری، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران و دکتر سید رضا کاظمی مدیرعامل تبیان آغاز به کار کرد.

ما در هیأت از نظر کالایی و کمیت آسیب دیده ایم
در مراسم اختتامیه این مراسم که شامگاه جمعه 25 دی ماه برگزار شد، حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس هیئت حاکمه و سازمان دینی گفت: شورای پایتخت ما اینجاست. انقلاب اسلامی مسبب مسجد و هیئت بود و حتما علت دیگری خواهد بود.

باباخانی گفت: متأسفانه تعداد افراد در مسجد کاهش یافته است، اما در واقع هنوز افراد زیادی هستند که حدود 80 درصد به مسجد می روند.

وی با بیان اینکه حتماً دشمن برای حمله به هیئت برنامه ریزی کرده بود، گفت: هیئت محدود به تشریفات بود و در اوایل انقلاب این اتفاق نیفتاد. فعلاً هیأت در محله تأثیرگذار نیست و فقط یک تشریفات است و افراد کمی شرکت می کنند و هیئت حلال مشکل نیست.

باباخانی با بیان اینکه سنت به معنای مفهوم است و فرامتن دارد، توضیح می دهد: هیئت ما را با گذشته درگیر نمی کند و باید سنت را بازنگری کنیم. از سوی دیگر، رویکرد مدرن ما را به سمت نوآوری بدون محتوا سوق می دهد. سنت از محتوا خالی می شود و بدون معنا و منش ارائه می شود.

رئیس هیئت حاکمه و سازمان دینی یادآور شد: مردم به محل رفتند و به سینه زدند اما تغییری در رفتار ایجاد نشد. تابلو هیچ تاثیری بر محیط زیست ندارد و ما از اجناس و کمیت در هیئت متضرر شده ایم.

وی افزود: در تشکیلات هیأت ها و هیئات مذهبی وظیفه جمع آوری افراد با فکر و اندیشه و احیای سنت و نگاه به وضعیت موجود را داریم. ما در این سازمان چند هدف داریم، یکی ایده پردازی است که باید در کشور تکرار شود تا هیئت برای 80 میلیون شهروند ایرانی برنامه داشته باشد و از سوی دیگر نگاه مردم به هیئت تغییر کند.

باباخانی بیانات رهبری را نشان دهنده امید به احیای مسجد و رسانه از طریق کمیته دانست و گفت: با دانش و رویکرد کمیته می توان این ظرفیت را احیا کرد.

در مراسم اختتامیه 8 ایده به عنوان بهترین ایده انتخاب شدند تا از حمایت ویژه برخوردار شوند.

اسامی برندگان و جوایز آنها به شرح زیر است:
1- سدره – 80 میلیون جایزه نقدی
2- بنت الهادی – 80 میلیون جایزه نقدی
3- طرح تشرف رویش – 80 میلیون جایزه نقدی
4- هما – 80 میلیون جایزه نقدی
5- عرش – 80 میلیون جایزه نقدی
6- ایرانیوم – جایزه نقدی 10 میلیون تومان
7- سفیر زینب – جایزه نقدی 10 میلیون تومان
8- رویش امید – جایزه نقدی 10 میلیون تومان

به تمامی 23 ایده برتر 100 میلیون تومان وام تعلق می گیرد و خانه خلاق و نوآور تبیان برای تمامی این ایده ها 3 ماه فضای همکاری در اختیار خواهد داشت.

آموزش و راهنمایی در زمینه اجرای ایده ها نیز به صورت رایگان ارائه می شود. همچنین حوزه بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به گروه برتر بانوان در بین 8 ایده برتر، جایزه نقدی 5 میلیون تومانی اهدا کرد.

اقبال شکری از اعضای شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم از ارتباط گروه های حاضر در این رویداد با گروه های دانش بنیان و صندوق های کارآفرینی و حمایت خبر داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا