برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

طراحی پرده نمایش

پرده نمایش چیست؟

پرده نمایش زمینه‌ای برای پخش تصاویر ارسالی از انواع ویدئو پروژکتور می‌باشد. این پرده‌ها در فاصله مناسب از منبع نور ویدئو پروژکتور قرار می‌گیرند تا با تنظیم مناسب فاصله کانونی تصویر واضحی از انوار ارسالی پروژکتور‌ها داشته باشند. در طراحی انواع پرده نمایش از متریال‌هایی به کار می‌گیرند که مانع بازتاب نور محیط می‌شوند که به خلق تصویری کاملا واضح و با کیفیت می‌انجامد.


قاعدتاً با تاریک کردن فضا می‌توانید از پهنه دیواری سفید برای نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور استفاده کنید، اما کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. حضور پرده نمایش برای کات بندی مناسب تصویر و خلق نمایش با کیفیت و کاملا واضح است. حضور پرده نمایش در سالن‌های آمفی تئاتر و اتاق‌‌های کنفرانس الزامی‌ است. زیرا:

  • نمایش تصویر بر پهنه دیوار، پارچه و یا تخته وایت برد‌های سفید رنگ کیفیت مناسبی ندارد. این صفحات سفید رنگ فقط هاله‌ای محو از تصویر را نمایش می‌دهند. اما در طراحی بافت پارچه پرده نمایش از متریال‌های خاص و مهندسی شده استفاده می‌شود تا نهایت کیفیت تصویر را ثبت نمایند.
  • حضور پرده نمایش باعث خلق فضایی زیباتر، نظمی‌ بهتر و جایگاه شایسته‌تر نمایش تصاویر است. نمایش تصاویر بر پارچه‌های سفید و غیر تخصصی و یا تخته وایت برد و امثالهم هیچ سنخیتی با فضایی زیبا و آراسته از سالن نمایش مدرن ندارد. در عین حال باعث آزار حضار و دلزدگی آنها نیز خواهد شد.

خدمات طراحی ملزومات سیستم پخش تصویر – پرده نمایش

از مجریان اصلی و کاملاً حرفه‌ای برای طراحی سیستم پخش تصویر مناسب انواع سالن‌های کنفرانس و همایش است. در گروه نیکان هر سالن کنفرانس و یا همایش در فضایی تخصصی مورد بررسی قرار ‌می‌‌گیرد تا در نهایت بهترین الگوی طراحی مطرح شود. گروه نیکان مجری تخصصی تکمیل فضاهای آمفی تئاتر است که در نگاهی تخصصی ملزومات سیستم پخش تصویر مانند پرده نمایش را برای شما طراحی خواهد کرد.

پرده ویدئو پروژکتور صفحه‌ای کاملا بزرگ با تناژ خاص از رنگ سفید است که عاری از هر گونه چین خوردگی در مقابل ویدئو پروژکتور گسترده است. این پرده تصاویر ارسالی ویدئو پروژکتور را در وضوح عالی نمایش می‌دهد. البته به فراخور انواع فضا‌های آمفی تئاتر و یا سالن‌های کنفرانس انواع پرده نمایش طراحی می‌شود که به قرار زیر هستند.

پرده نمایش قابل حمل

این پرده‌ها بر روی چارچوبی چرخدار گسترده شد‌ه‌اند. از این رو اصطلاحاً قابل ‌حمل شدن هستند. البته مراد از قابل حمل شدن، جابجایی ساده آنها در سطح شهر نیست. بلکه می‌‌توان پرده را به فراخور شرایط سالن آمفی تئاتر و یا اتاق کنفرانس از مکانی به مکانی دیگر جابجا کرد. این پرده‌ها را معمولاً در اندازه‌های کوچک می‌سازند و غالباً مناسب نمایش سیستم پخش تصویر اتاق‌‌های کنفرانس هستند.

پرده نمایش‌های سقفی یا دیواری

پرده نمایش‌هایی هستند که به شکل ثابت در محل دیواری فراخ از فضای اتاق کنفرانس و یا محل سن سالن‌های آمفی تئاتر نصب می‌شوند. معمولا از پرده نمایش سقفی و یا دیواری برای تکمیل سیستم پخش تصویر ثابت مانند ویدئو پروژکتور‌های سالن استفاده می‌شود. از آنجا که محل نصب ویدئو پروژکتور ثابت است، موقعیت نصب پرده نمایش نیز در فاصله مناسب تنظیم می‌شود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا هر بار برای نمایش هر تصویر موقعیت نصب پرده را تنظیم کنید. پرده‌های سقفی و یا دیواری مخصوص پرده نمایش سالن همایش هستند.

پرده نمایش‌های پایه دار

مدل‌های پایه دار پرده نمایش‌های کوچک قابل حمل هستند که به راحتی جمع آوری شده و شرایط جابجایی آسان آنها حتی در خارج از فضای اتاق کنفرانس فراهم است. این پرده‌ها همراه پایه‌هایشان سبک وزن هستند. حداکثر در ابعاد 2*2 متری طراحی می‌شوند. لذا شرایط استفاده در هر مکان و فضایی از اتاق‌های حتی خیلی کوچک را نیز دارند. معمولاً از این پرده‌ها برای نمایش تصاویر ارسالی ویدئو پروژکتور‌های ‌رومیزی استفاده می‌شود.

پرده نمایش برقی

ایده خلاقانه و البته مدرن برای نصب پرده نمایش ویدئو پروژکتور در انواع سالن‌های آمفی تئاتر و یا اتاق‌های کنفرانس هستند. زیرا این پرده‌ها قابل جمع شدن هستند و تمام پهنه باز و بزرگ آنها در یک غلاف ساده نصب و در بالای دیوار و یا سقف سالن جمع آوری می‌شود. کافی است قصد نمایش تصویر و فیلم در خلال جلسه‌ای مهم و یا میانه برگزاری همایش عمومی‌ داشته باشید. با فشردن یک دکمه صفحه نمایش برقی باز می‌شود.

اما پس از پایان نمایش نیز باز هم با فشردن یک دکمه تمام پهنه باز و فراخ این پرده‌ها به شکل رول شده در غلاف نصب شده روی دیوار و یا سقف سالن جمع‌آوری می‌‌شود. از آنجا که در طراحی این پرده‌ها از موتور کوچک الکتریکی برای باز و بسته شدن استفاده می‌‌شود، به آنها اصطلاحاً پرده نمایش برقی گفته می‌شود.

پرده نمایش با کیفیت میخوام

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

جنس پارچه پرده نمایش چیست؟

هر پرده نمایش باید فاکتور‌های مطرح شده را در شرایط اید‌ه‌ال تامین نماید. درجه گین، زاویه دید و حتی رنگ پارچه خصوصیات کلیدی در کارایی پرده نمایش است. لذا جنس پارچه انواع پرده نمایش اهمیت بالایی دارد. انواع جنس پارچه پرده نمایش به قرار زیر است.

  • پرده نمایش T-Prism: نوعی ماده ضد نور است که در طراحی پرده نمایش‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود. T-Prism می‌‌تواند فارغ از طراحی سیستم‌های الکتریکی، نور طبیعی و نور پروژکتور را تفکیک کند.
  • پرده نمایش بازتاب کننده نور محیط: در طراحی این پارچه‌ها از مواد کامپوزیت فوتو الکتریک ضد نور استفاده شده است. این پرده‌ها درجه گین بالایی دارند. در عین حال مقدار زاویه دید زیادی را پوشش می‌‌دهند و در عمل خاصیت ضد نور عالی دارند و می‌توانند رنگ‌هایی زنده‌تر را تولید نمایند.
  • پرده نمایش با پارچه‌های میکرو سوراخ شده: این پرده‌‌ها سطوح پارچه سوراخ دار از بافت میکرو هستند. در تمامی‌ سطح آنها سوراخ‌هایی به قطر ۰.۴ میکرو میلیمتر گسترده شده است که مناسب نمایش تصویر با فاصله کوتاه هستند. لذا کاملا مناسب استفاده در محیط‌های خانگی و یا اتاق‌های کوچک اداری می‌باشند.
  • پرده نمایش با پارچه فایبرگلاس مات سفید: پارچه سفید رنگ این پرده‌‌ها ساختاری سه لایه طراحی شده از متریال PVC دارد. از PVC سفید در سطح رویه، فایبرگلاس در وسط و PVC سیاه در پشت پرده استفاده شده است. این پرده‌ها عملکرد انعکاس پراکندگی خوبی دارند.

پرده نمایش بخش ساده و ارزان قیمت است. بخشی که گاها در عین سادگی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اما همین کم اهمالی تمام زحمت و وسواس شما در طراحی سالنی مدرن و مجهز را به چالش می کشاند. حضار سالن های آمفی تئاتر و یا اتاق کنفرانس انتظار تصویری واضح و باکیفیت دارند. تنها با حضور پرده نمایش تخصصی است که می توانید از تصاویر باکیفیت برخوردار شوید.

برای خرید پرده نمایش می توانید از خدمات پیشرفت تکنولوژی با تجربه‌های جدید همراه است؛ تجربه‌ی لذت تماشا کردن فیلم یا بازی کردن با دوستان روی یک صفحه نمایش بزرگ و از طریق یک ویدئو پروژکتور باکیفیت. شما احتمالا زمان زیادی می‌گذارید و در مورد پروژکتورهای مختلف و ویژگی‌های آنها تحقیق می‌کنید تا یک گزینه‌ی مناسب با شرایط خود تهیه کنید. اما تا حالا به این فکر کرده‌اید که جنس پرده نمایش پروژکتور نیز می‌تواند به اندازه‌ی خود پروژکتور در تجربه‌ی شما از استفاده‌ی ویدئو پروژکتور موثر باشد؟ پس با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد جنس پرده نمایش ویدئو پروژکتور و قیمت پارچه پروژکتور بدانید.

انواع مختلف جنس پرده نمایش پروژکتور

چه تصمیم دارید برای اتاق کنفرانس یک پروژکتور راه‌اندازی کنید و چه به دنبال یک سینمای خانگی تمام عیار هستید، صفحه نمایش پروژکتور و جنس یکی از نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. اما برای خرید پرده نمایش پروژکتور باید به چه نکاتی توجه کنید و چه چیزی در مورد جنس آن حایز اهمیت است؟

شما می‌توانید در فروشگاه‌های ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی آن، انواع مختلفی از صفحه نمایش را پیدا کنید که اکثر آنها نیز از برندهای مشهور و باکیفیت دنیا هستند اما دانستن اینکه کدام یک می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد، کمی دشوار است. در ادامه در مورد انتخاب جنس پرده نمایش مناسب ویدئو پروژکتور صحبت می‌کنیم تا این مساله را کمی ساده‌تر کنیم.

انواع مختلف صفحه‌ نمایش پروژکتور

اولین قدم برای انتخاب صفحه نمایش مناسب برای ویدئو پروژکتور این است که با نیازها و اهداف شما منطبق باشد. در انتخاب صفحه نمایش باید دیواری بودن یا روش جمع شدن آن را نیز در نظر بگیرید. ماندگاری صفحه نمایش نیز نکته‌ی مهمی است که باید به آن توجه شود. آیا می‌خواهید یک وسیله‌ی دائمی قابل نصب به دیوار یا روی سقف را به اتاق کنفرانس، کلاس درس یا سینمای خانگی خود اضافه کنید یا به دنبال چیزی کوچکتر و قابل‌حمل برای استفاده‌ی گاه به گاه هستید؟

راه ساده‌ی دیگر برای محدود کردن انتخاب‌های خود، نوع عملکرد و یا روش جمع شدن پرده نمایش پروژکتور است؛ برای مثال، که به سادگی و با فشار یک دکمه پایین می‌آیند و یا جمع می‌شوند. پرده نمایش‌های دستی کشویی نیز انتخاب دیگری است با کشیدن ساده‌ی یک دسته باز و بسته می‌شوند.

نصب دائمی یا موقت پرده نمایش ویدئو پروژکتور

به طور کلی اگر به دنبال نصب دائمی یک پرده نمایش پروژکتور هستید، صفحه نمایش برقی، ثابت یا دستی بر روی دیوار یا بهترین گزینه برای شماست. اما اگر نیاز به پرده نمایشی دارید که بتوانید آن را حمل و نقل کنید، ، قاب تاشو یا صفحه نمایش‌های رومیزی جایگزین بهتری هستند. اما در مورد جنس پرده نمایش چطور تصمیم بگیریم؟

جنس پارچه پرده‌ نمایش پروژکتور

پس از اینکه نوع و مکانیسم صفحه نمایش پروژکتور ایده‌آل خود را انتخاب کردید مساله‌ی بعدی بهترین پارچه برای پرده نمایش ویدئو پروژکتور است. پارچه‌های مختلف صفحه نمایش کاربردها و محیط‌های مختلفی را مدیریت می‌کنند و اثربخشی آنها به عوامل مختلفی مانند رزولوشن فیلم یا عکس مورد استفاده، شرایط نور و آکوستیک و زاویه‌ی دید مخاطب بستگی دارد. اگرچه ممکن است این مساله پیچیده به نظر برسد اما درک درست از جنس پارچه پرده نمایش پروژکتور و انواع مختلف آن می‌تواند به انتخاب گزینه‌ی مناسب برای کاربری شما کمک کند.

عامل دستیابی معیاری برای توصیف بازتاب نور از پارچه است و برای اندازه‌گیری نوری که تابیده و عمود بر صفحه نمایش منعکس می‌شود، بکار می‌رود. برای مثال، عامل دستیابی با گین 1.0 به این معناست که تمام نوری که به صفحه نمایش می‌تابد با همان شدت روشنایی بازتاب داده می‌شود. گین بالاتر از 1.0 به این معنا است که جنس پارچه پرده نمایش پروژکتور روشنی تصویر نمایش داده شده را افزایش می‌دهد و در مقابل در گین کمتر از 1.0 تصویر تولید شده چندان روشن نیست. فاکتورهای مختلفی بر کیفیت تصویر منعکس‌شده تاثیرگذار است.

یکی از بارزترین این فاکتورها میزان نور محیطی در مجاورت پرده نمایش است. هر چه اتاق روشن‌تر باشد، نور بازتابیده شده بیشتر از بین می‌رود و در نتیجه تصویر شفافیت و وضوح خود را از دست می‌دهد. این مساله برای سالن‌های بزرگتر، مراکز همایش و ساختمان‌های اداری با پنجره‌های متعدد که نمی‌توان نور محیطی را محدود یا کنترل کرد، رایج است. در چنین محیط‌هایی جنس پارچه پرده نمایش پروژکتور با گین بالاتر می‌تواند تفاوت را با افزایش روشنایی و وضوح تصویر نمایش داده شده، جبران کند.

 

دکمه بازگشت به بالا