مطالب عمومی

«والیبال روی میز» ایده‌ای از جوان مخترع، ورزشی کاملاً ایرانی

فرزاد صیدی والیبالیست کشورمان در حاشیه مراسم عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مصلای تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: علاوه بر ورزش والیبال، پینگ پنگ هم بازی می کنم. بنابراین سعی کردم با ترکیب والیبال و پینگ پنگ تفاوتی در دنیای ورزش ایجاد کنم و روی میز پینگ پنگ تفاوت ایجاد کنم.

وی افزود: در واقع در والیبال روی میز یا والیبال فرزادی از پینگ پنگ و والیبال استفاده می کنم که در هیچ رشته دیگری از آن استفاده نکرده ام. این تور ورزشی هم اندازه تور اصلی والیبال بود که آن را کم کردم و آوردم روی میز. سپس یک سطح شیبدار برای میز در دو طرف طراحی کردم که طول آن 3 متر و طول آن 60 سانتی متر و عمق آن 158 سانتی متر است. شروع یک بازی قوانین خاص خود را دارد. سطح شیب دار 3 متر و 60 سانتی متر است. اگر نصف باشیم یک ضلع 180 سانتی متر و ضلع دیگر 80 سانتی متر است.

مخترع والیبال روی میز این ایده را معرفی کرد: بازیکن به صورت چرخشی توپ را پرتاب می کند و برای شروع بازی باید به یک منطقه شیبدار یا سرویس ضربه بزند. هنگامی که این ضربه گرفته می شود، توپ با زاویه به زمین حریف می رود. بازیکن حریف می تواند با زدن توپ در زمین خود و پاسخ به تیم مقابل این ضربه را یک بار تکرار کند. این روند تا زمانی تکرار می شود که یک نفر بتواند از تیم مقابل امتیاز کسب کند.

این شرکت کنندگان در رویداد عصر امید برای پاسخ به این سوال که آیا کشف نمونه داخلی دارند یا خیر؟ وی بیان کرد: این اختراع هیچ شباهت درونی ندارد. در هیچ کجای دنیا قوانین و طراحی والیبال را روی میز نداریم.

وی درباره چگونگی به دست آوردن این نمایشگاه بیان کرد: ما این ایده را داشتیم و از طریق دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد ایلام این نمایشگاه را دریافت کردیم. محمد منصوری بازیکن سابق تیم ملی والیبال هم اکنون مربی تیم جوانان ایران است و پس از مشورت با ما تصمیم گرفتیم این طرح را در نمایشگاه های بین المللی یا داخلی ارائه دهیم؛ از این رو از طریق دانشگاه آزاد معرفی شدیم و پروژه هایی را انتخاب و در نمایشگاه عصر امید به نمایش گذاشتیم تا سرمایه گذار جذب شود و از وزیر ورزش بخواهیم از ما حمایت کند. این ورزش ایرانی کاملاً در دنیا بی نظیر است.

آخرین پیام / 4057 /4062 /

دکمه بازگشت به بالا