مطالب عمومی

“طرح جدید” عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن/ انصارالله: طرح سعودی چیز جدیدی ندارد

فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه عربستان سعودی با اعلام “طرح جدید” برای پایان دادن به جنگ در یمن ، گفت که به محض توافق حوثی ها آتش بس آغاز می شود. سخنگوی تیم مذاکره کننده یمن ، گفت که طرح سعودی حاوی برنامه جدیدی نیست.

به گزارش میجیک به نقل از الجزیره ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز با اعلام این طرح در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض ، گفت که عربستان قصد دارد خواستار آتش بس در سراسر یمن تحت نظارت سازمان ملل شود.

بر اساس این طرح ، ائتلافی از رهبران سعودی اجازه بازگشایی فرودگاه صنعا برای تعدادی از مقاصد مستقیم منطقه ای و بین المللی را می دهد.

این طرح همچنین شامل کاهش محاصره بندر حدیده و انتقال سود مالیات بندر به حساب مشترک با بانک مرکزی است.

وزیر خارجه عربستان گفت ریاض امیدوار است حوثی ها به طرح “برای نجات جان یمن و کامل شدن بحران انسانی” پاسخ مثبت دهند. وی گفت: این طرح شامل بازنگری در بحث های سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن است و امیدوار است که ایالات متحده از این طرح حمایت کند و برای موفقیت آن با ریاض همکاری کند.

در همین حال ، نصرالدین عامر معاون وزیر اطلاعات یمن (دولت صنعا) در مصاحبه ای با الجزیره گفت که طرحی که سعودی ها اعلام کرده اند جدید نیست.

مذاکره کننده اصلی صلح یمن همچنین به رویترز گفت که عربستان سعودی باید بلافاصله به محاصره هوایی و دریایی خود در یمن پایان دهد.

وی افزود: “ما به گفتگو با عربستان سعودی ، عمان و ایالات متحده ادامه خواهیم داد تا به توافق صلح برسیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا